Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt spiral i 8 år. I slutten av denne uken gikk det opp for meg at jeg ikke har hatt mensen siden slutten av juli... Jeg kjøpte meg en graviditetstest som viste negativt svar.Jeg var hos legen min som kunne konstantere at spiralen min var i ferd med å komme ut på egenhånd. Han tok den ut, og fortalte meg at hvis jeg ikke begynte å blø innen 2 dager så var sannsynligheten for graviditet stor. Er det mulig at jeg ikke produserer nok av det hormonet som påviser graviditet, og at jeg er gravid alikevel?? Det er så rart. For kroppen oppfører seg liksom som om den forbreder nytt liv. Og hva skal jeg kreve at legen min gjør av videre undersøkelser nå??Jeg håper du kan svare meg på det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35641-spiral-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er gravid, så vil det komme utslag på testen. Jeg synes du skal ta en ny test etter en uke. Hvis du ikke har smerter eller andre symptomer kan du se det an. Det kan være mange årsaker til at mensen stopper opp. Hvis den ikke er kommet innen tre måneder bør du få en sjekk.

Ps du oppgir ikke aldre så jeg kan ikke antyde hva som kan være årsak til uregelmessigheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35641-spiral-og-graviditet/#findComment-137422
Del på andre sider

Hvis du er gravid, så vil det komme utslag på testen. Jeg synes du skal ta en ny test etter en uke. Hvis du ikke har smerter eller andre symptomer kan du se det an. Det kan være mange årsaker til at mensen stopper opp. Hvis den ikke er kommet innen tre måneder bør du få en sjekk.

Ps du oppgir ikke aldre så jeg kan ikke antyde hva som kan være årsak til uregelmessigheten.

Jeg er 27 år. Og ble mamma for første gang da jeg var 18.

Jeg har aldri hatt noen problemer med mensen tidligere. Men etter at jeg skrev det forrige innlegget mitt,begynte jeg såvidt å blø.Men det er ikke normal mensblødning... Jeg kan se at det er blod men det er så lite at når det blander seg med utfloden blir det brunt.

Sånn har det vært i 4 dager nå. Jeg er litt bekymret for at det kan være noe annet galt med meg...For graviditetstestene sier fremdeles at jeg ikke er gravid... synes du jeg bare skal vente en stund til å se hva som skjer... eller bør jeg kontakte lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35641-spiral-og-graviditet/#findComment-137584
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...