Gjest frustrert mann 79 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg er en mann i begynnelsen av 30-årene, som har vært sammen med min partner i 11 år. Sammen har vi 2 barn. Jeg har en svært veltrent kropp og burde sånn sett være tiltrekkende. Jeg er veldig glad i sex, selv om jeg kanskje ikke er så veldig flink til det. Har problemer med at det går fort for meg. Bruker start-stopp teknikken som gjør at jeg klarer å holde på litt lenger, selv om det blir mye stopping og venting Sexlivet vårt har alltid vært frustrende for meg, men det har på en måte toppet seg den siste tiden. Min kone tar ikke noe ansvar i forhold til at vi skal ha et fungerende sexliv. Hun har selv sagt at det får jeg håndtere selv (da underforsått onani). HUn har også sagt at hun kunne klart seg uten sex. Jeg er den som ønsker sex, hun svært sjeldent. Hun takler som regel dårlig at jeg viser seksuell opphisselse ovenfor henne, heller ikke at jeg tar initativ, da føler hun seg truet. Det har jeg derfor gitt opp for flere år siden. Situasjonen er den at det er hun som må ta initiativet og styringen de få gangene hun kjenner for det. Slik det har vært de siste årene vil det si sex omtrent en gang i måneden, noe som er alt for lite for meg. Vi har hatt perioder uten sex i 5-6 måneder etter fødsel, det var en tøff tid for meg. Jeg har sex (onanerer) 2-7 ganger i uka. I tillegg gir hun andre restriksjoner når det gjelder sex. Jeg får ikke lov å tilfredsstille henne via klitoris, også sjeldent på puppene. Jeg har også tilbudt henne oralsex, men det ønsker hun ikke i det hele tatt. Hun har aldri villet gi meg oralsex. En liten periode i starten av forholdet vårt onanerte hun meg. Som regel ønsker hun ikke noe forspill heller, virker som det er noe som bare skal fås unna. Ofte tuller og fniser hun før vi skal ha sex, noe som kan være svært frustrende for meg. Det skal sies at når vi har sex er det veldig deilig. Hun kjenner når det topper seg og stopper på de riktige stedene. Tenker derfor at vi kunne hatt et fantastisk sexliv dersom hun slapp kontrollen og stolte på meg. For det er det det virker for meg som dette handler om. Hun vil ikke tillate seg selv eller andre å sette henne ut av kontroll, som det å oppnå orgasme jo vil være. Hun har nok dårlig selvbilde i forhold til kroppen sin. Jeg har alltid prøvd å skryte og rose henne og fortelle henne at jeg synes hun er flott og deilig etc. Virker ikke som dette når inn. Hun liker godt å klemme, kose og kline, noe jeg blir opphisset av og ønsker å gå videre. Hun kan da si ting som "kan vi ikke bare kline da?" Men for meg blir det vanskelig dersom det ikke skal føre til noe mer. Tar det gjerne som en del av et forspill, men slitsomt og frustrende å bli kåt og opphisset for så at det bare skal "gå over". Hun kan ofte finne på å si at hun synes jeg bare er ute etter kroppen hennes. Det er sårende. Sex er for meg det mest intime mellom to mennesker. De er en måte å gi/få kjærlighet på samtidig som det er deilig. Kan si det sånn at det er mitt kjærlighetsspråk. Merker at jeg er en mye bedre mann når jeg har "fått meg noe". Føler at det ikke er noen forståelse for dette hos kona mi. Har aldri vært utro, men merker at jeg blir betatt av andre damer, samt at jeg vurderer om det i det hele tatt er verdt å leve videre sammen. Jeg er deppa og frustrert, og føler meg seksuelt avstumpet og mistenkeliggjort, samt lite satt pris på. Hva får du ut du dette? Hva vil du anbefale meg/oss å gjøre videre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest khklk Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har ikke noe godt og langt svar til deg, men jeg lurer på om din kone går på noen medisiner som kan dempe sexlysten, for eks. antidepressiva eller p-pillen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3067577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest khkkjj Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har ikke noe godt og langt svar til deg, men jeg lurer på om din kone går på noen medisiner som kan dempe sexlysten, for eks. antidepressiva eller p-pillen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3067579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fred peder Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Tror du bør ta en alvorsprat med henne der dere begge lufter ut tankene rundt sex og sånt. For meg hadde livet vært tomt uten sex med innhold(det sexlivet dere har høres slik ut). Husk, du lever bare en gang - du kommer til å kaste bort de beste årene du har hvis du ikke gjør noe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3067900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shimmy Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Uff, dette var bare trist. Jeg kan ikke se noen annen løsning på problemet enn at du tar en ordentlig alvorsprat med henne, der du ikke legger noe i mellom. Kona di må få vite hvor ille det står til, slik at hun har en mulighet til å endre seg om hun ønsker at forholdet skal vare. Hvis kona di har lyst til "å prøve på nytt", får du sette deg en tidsfrist på hvor lenge du skal gi henne sjansen. Skal jeg være helt ærlig tror jeg dette forholdet er dødsdømt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3067945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du nevner at dere har hatt problemer fordi du har gått av for raskt og at dere derfor har prøvd start stoppteknikken som legger stort ansvar på kvinnen og som ofte gjør at hun må ta mye kontroll i samleiesituasjoner. Det er en rolle ikke alle kvinner liker. En slik rolle harmonerer i hvert fall lite med å skulle slippe seg løs og ta hensyn til eget begjær og egne behov. Vil anbefale at du kjøper siste boka mi, “Mer lyst!”. Der finner du en grundig fremstillig av en annen metode for orgasmekontroll, som du kan trene på selv, der hun ikke får den kontrollerende rollen. Metoden har virket for mer enn 90 prosent av mine klienter som har prøvd den. Du finner også andre metoder for hvordan få lyst i boka, krydret med eksempler på hvordan andre par har funnet tilbake til et godt sexliv. Mulig hennes lyst begynte å falme etter mye elskov med fokus på å få det til å vare lengst mulig for deg. Selvsagt kan det også hende at hennes lyst har blitt begravd av andre årsaker, men langsiktig jobbing med start stoppteknikk, hjelper i hvert fall ikke og gir dessverre ikke mer lyst for en som i utgangspunktet er på minussiden når lysten ble utdelt, er min erfaring. Det at hun bare ønsker sexen overstått så raskt som mulig er også et kraftig faresignal. Det kan tyde på at hun har liten glede av sex, kanskje hun ikke tenner i det hele tatt, men har sex bare for din del, siden det er slik du sier at da fæler du deg som en ordentlig mann. Det virker som om dere har kommet inn i slike helt feile tankemønstre. Dere må også endre på praksis og hun må lære seg å ta imot gode kjørtegn. Din bemerkning om at du blir en bedre mann når du har “fått deg noe” kan tyde på at dere begge tenker feil om sex. Dersom du får sex, må hun nødvendigvis gi sex. Gir hun sex uten å ha glede av det, er det ikke rart lysten forsvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du nevner at dere har hatt problemer fordi du har gått av for raskt og at dere derfor har prøvd start stoppteknikken som legger stort ansvar på kvinnen og som ofte gjør at hun må ta mye kontroll i samleiesituasjoner. Det er en rolle ikke alle kvinner liker. En slik rolle harmonerer i hvert fall lite med å skulle slippe seg løs og ta hensyn til eget begjær og egne behov. Vil anbefale at du kjøper siste boka mi, “Mer lyst!”. Der finner du en grundig fremstillig av en annen metode for orgasmekontroll, som du kan trene på selv, der hun ikke får den kontrollerende rollen. Metoden har virket for mer enn 90 prosent av mine klienter som har prøvd den. Du finner også andre metoder for hvordan få lyst i boka, krydret med eksempler på hvordan andre par har funnet tilbake til et godt sexliv. Mulig hennes lyst begynte å falme etter mye elskov med fokus på å få det til å vare lengst mulig for deg. Selvsagt kan det også hende at hennes lyst har blitt begravd av andre årsaker, men langsiktig jobbing med start stoppteknikk, hjelper i hvert fall ikke og gir dessverre ikke mer lyst for en som i utgangspunktet er på minussiden når lysten ble utdelt, er min erfaring. Det at hun bare ønsker sexen overstått så raskt som mulig er også et kraftig faresignal. Det kan tyde på at hun har liten glede av sex, kanskje hun ikke tenner i det hele tatt, men har sex bare for din del, siden det er slik du sier at da fæler du deg som en ordentlig mann. Det virker som om dere har kommet inn i slike helt feile tankemønstre. Dere må også endre på praksis og hun må lære seg å ta imot gode kjørtegn. Din bemerkning om at du blir en bedre mann når du har “fått deg noe” kan tyde på at dere begge tenker feil om sex. Dersom du får sex, må hun nødvendigvis gi sex. Gir hun sex uten å ha glede av det, er det ikke rart lysten forsvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du nevner at dere har hatt problemer fordi du har gått av for raskt og at dere derfor har prøvd start stoppteknikken som legger stort ansvar på kvinnen og som ofte gjør at hun må ta mye kontroll i samleiesituasjoner. Det er en rolle ikke alle kvinner liker. En slik rolle harmonerer i hvert fall lite med å skulle slippe seg løs og ta hensyn til eget begjær og egne behov. Vil anbefale at du kjøper siste boka mi, “Mer lyst!”. Der finner du en grundig fremstillig av en annen metode for orgasmekontroll, som du kan trene på selv, der hun ikke får den kontrollerende rollen. Metoden har virket for mer enn 90 prosent av mine klienter som har prøvd den. Du finner også andre metoder for hvordan få lyst i boka, krydret med eksempler på hvordan andre par har funnet tilbake til et godt sexliv. Mulig hennes lyst begynte å falme etter mye elskov med fokus på å få det til å vare lengst mulig for deg. Selvsagt kan det også hende at hennes lyst har blitt begravd av andre årsaker, men langsiktig jobbing med start stoppteknikk, hjelper i hvert fall ikke og gir dessverre ikke mer lyst for en som i utgangspunktet er på minussiden når lysten ble utdelt, er min erfaring. Det at hun bare ønsker sexen overstått så raskt som mulig er også et kraftig faresignal. Det kan tyde på at hun har liten glede av sex, kanskje hun ikke tenner i det hele tatt, men har sex bare for din del, siden det er slik du sier at da fæler du deg som en ordentlig mann. Det virker som om dere har kommet inn i slike helt feile tankemønstre. Dere må også endre på praksis og hun må lære seg å ta imot gode kjørtegn. Din bemerkning om at du blir en bedre mann når du har “fått deg noe” kan tyde på at dere begge tenker feil om sex. Dersom du får sex, må hun nødvendigvis gi sex. Gir hun sex uten å ha glede av det, er det ikke rart lysten forsvinner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du nevner at dere har hatt problemer fordi du har gått av for raskt og at dere derfor har prøvd start stoppteknikken som legger stort ansvar på kvinnen og som ofte gjør at hun må ta mye kontroll i samleiesituasjoner. Det er en rolle ikke alle kvinner liker. En slik rolle harmonerer i hvert fall lite med å skulle slippe seg løs og ta hensyn til eget begjær og egne behov. Vil anbefale at du kjøper siste boka mi, “Mer lyst!”. Der finner du en grundig fremstillig av en annen metode for orgasmekontroll, som du kan trene på selv, der hun ikke får den kontrollerende rollen. Metoden har virket for mer enn 90 prosent av mine klienter som har prøvd den. Du finner også andre metoder for hvordan få lyst i boka, krydret med eksempler på hvordan andre par har funnet tilbake til et godt sexliv. Mulig hennes lyst begynte å falme etter mye elskov med fokus på å få det til å vare lengst mulig for deg. Selvsagt kan det også hende at hennes lyst har blitt begravd av andre årsaker, men langsiktig jobbing med start stoppteknikk, hjelper i hvert fall ikke og gir dessverre ikke mer lyst for en som i utgangspunktet er på minussiden når lysten ble utdelt, er min erfaring. Det at hun bare ønsker sexen overstått så raskt som mulig er også et kraftig faresignal. Det kan tyde på at hun har liten glede av sex, kanskje hun ikke tenner i det hele tatt, men har sex bare for din del, siden det er slik du sier at da fæler du deg som en ordentlig mann. Det virker som om dere har kommet inn i slike helt feile tankemønstre. Dere må også endre på praksis og hun må lære seg å ta imot gode kjørtegn. Din bemerkning om at du blir en bedre mann når du har “fått deg noe” kan tyde på at dere begge tenker feil om sex. Dersom du får sex, må hun nødvendigvis gi sex. Gir hun sex uten å ha glede av det, er det ikke rart lysten forsvinner. Jeg synes det er rimelig ufint av deg å oppfordre gang på gang om at betalende kunder skal kjøpe boka di for å få et fullverdig svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det er viktig å huske på at mange kvinner må føle at de begjæres annet enn rent fysisk for å tenne. Det kan være lite opphissende å føle mannens"generelle" begjær, som bare trenger utløsning, om en ikke føler at det først og fremst har med en selv å gjøre. Husk også at mens menn får overskudd av sex, trenger kvinner ofte overskudd for i det hele tatt å tenke på sex. Er hun sliten i hverdagen og kanskje føler at du bidrar lite hjemme (det vet jeg ingen ting om), kan dette være medvirkende både til at hun blir for sliten og at hun ikke føler seg verdsatt. Sier ikke at dette er fasit, men at det _kan_ ha noe med saken å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg synes det er rimelig ufint av deg å oppfordre gang på gang om at betalende kunder skal kjøpe boka di for å få et fullverdig svar. Dette er en interessant diskusjon. Hvor omfattende svar mener du det er rimelig å få på doktoronline? En metode jeg ellers bruker en time på å forklare lar seg ikke gjenfortelle på noen få avsnitt. Klippe teksten fra boka kan jeg heller ikke, siden Cappelen Damm har kopirettighetene. Det ville dessuten blitt mange boksiders tekst. Det er jo derfor jeg har skrevet bok. For å kunne forklare så grundig at avlæring av uønsket atferd skal kunne erstattes av nye og bedre måter å gjøre ting på, basert på kunnskap om sammenhenger om hva som skjer i kroppen og hodene våre når vi har sex. Det kan jo hende både spørsmålstilleren og partneren kunne fått med seg flere forklaringer og forslag til endring fra boka, som jeg mener begge kunne hatt godt av. Jeg har blant annet beskrevet inngående hva det gjør med par når innstillingen er at den ene ”får sex”. Og jeg skriver for eksempel mye om hvor ødeleggende stress og press er for sexlivet, noe jeg heller ikke har plass til å gjengi i et svar på dette forumet. Mener du virkelig jeg ikke skal henvise til videre lesning siden det er min egen bok? Hadde det vært andres bøker hadde det i tilfelle vært greit? Eller andres produkter? Ser jeg får lignende kommentarer når jeg omtaler bekkenbunnstreneren jeg har vært med på å utvikle. Det blir sett på som ufint at jeg skriver om den, selv om jeg vet den virker. Jeg har med andre ord brukt år av mitt liv på utvikling av metoder og hjelpemidler som jeg ikke får lov til å fortelle om siden de er produkt av egen anvendt forskning. Frustrerende! Særlig når det ikke finnes andre alternativer å henvise til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Dette er en interessant diskusjon. Hvor omfattende svar mener du det er rimelig å få på doktoronline? En metode jeg ellers bruker en time på å forklare lar seg ikke gjenfortelle på noen få avsnitt. Klippe teksten fra boka kan jeg heller ikke, siden Cappelen Damm har kopirettighetene. Det ville dessuten blitt mange boksiders tekst. Det er jo derfor jeg har skrevet bok. For å kunne forklare så grundig at avlæring av uønsket atferd skal kunne erstattes av nye og bedre måter å gjøre ting på, basert på kunnskap om sammenhenger om hva som skjer i kroppen og hodene våre når vi har sex. Det kan jo hende både spørsmålstilleren og partneren kunne fått med seg flere forklaringer og forslag til endring fra boka, som jeg mener begge kunne hatt godt av. Jeg har blant annet beskrevet inngående hva det gjør med par når innstillingen er at den ene ”får sex”. Og jeg skriver for eksempel mye om hvor ødeleggende stress og press er for sexlivet, noe jeg heller ikke har plass til å gjengi i et svar på dette forumet. Mener du virkelig jeg ikke skal henvise til videre lesning siden det er min egen bok? Hadde det vært andres bøker hadde det i tilfelle vært greit? Eller andres produkter? Ser jeg får lignende kommentarer når jeg omtaler bekkenbunnstreneren jeg har vært med på å utvikle. Det blir sett på som ufint at jeg skriver om den, selv om jeg vet den virker. Jeg har med andre ord brukt år av mitt liv på utvikling av metoder og hjelpemidler som jeg ikke får lov til å fortelle om siden de er produkt av egen anvendt forskning. Frustrerende! Særlig når det ikke finnes andre alternativer å henvise til. Jeg støtter deg. Du gir jo et svar, i tillegg anbefaler du boka di. Du anbefaler ikke bare boka uten å gi et svar i tillegg. Det smaker av jantelov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Dette er en interessant diskusjon. Hvor omfattende svar mener du det er rimelig å få på doktoronline? En metode jeg ellers bruker en time på å forklare lar seg ikke gjenfortelle på noen få avsnitt. Klippe teksten fra boka kan jeg heller ikke, siden Cappelen Damm har kopirettighetene. Det ville dessuten blitt mange boksiders tekst. Det er jo derfor jeg har skrevet bok. For å kunne forklare så grundig at avlæring av uønsket atferd skal kunne erstattes av nye og bedre måter å gjøre ting på, basert på kunnskap om sammenhenger om hva som skjer i kroppen og hodene våre når vi har sex. Det kan jo hende både spørsmålstilleren og partneren kunne fått med seg flere forklaringer og forslag til endring fra boka, som jeg mener begge kunne hatt godt av. Jeg har blant annet beskrevet inngående hva det gjør med par når innstillingen er at den ene ”får sex”. Og jeg skriver for eksempel mye om hvor ødeleggende stress og press er for sexlivet, noe jeg heller ikke har plass til å gjengi i et svar på dette forumet. Mener du virkelig jeg ikke skal henvise til videre lesning siden det er min egen bok? Hadde det vært andres bøker hadde det i tilfelle vært greit? Eller andres produkter? Ser jeg får lignende kommentarer når jeg omtaler bekkenbunnstreneren jeg har vært med på å utvikle. Det blir sett på som ufint at jeg skriver om den, selv om jeg vet den virker. Jeg har med andre ord brukt år av mitt liv på utvikling av metoder og hjelpemidler som jeg ikke får lov til å fortelle om siden de er produkt av egen anvendt forskning. Frustrerende! Særlig når det ikke finnes andre alternativer å henvise til. Enig med Mandolaika! Du gir et svar, og gir samtidig spørsmålsstilleren mulighet til å hente mer informasjon om temaet i bøker du kan gå god for innholdet i. Dette er tatt opp her inne før, og såvidt jeg husker har redaksjonen her sagt at dette er godt innenfor regelverket. Ergo: Fortsett som du har gjort! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3068919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Dette er en interessant diskusjon. Hvor omfattende svar mener du det er rimelig å få på doktoronline? En metode jeg ellers bruker en time på å forklare lar seg ikke gjenfortelle på noen få avsnitt. Klippe teksten fra boka kan jeg heller ikke, siden Cappelen Damm har kopirettighetene. Det ville dessuten blitt mange boksiders tekst. Det er jo derfor jeg har skrevet bok. For å kunne forklare så grundig at avlæring av uønsket atferd skal kunne erstattes av nye og bedre måter å gjøre ting på, basert på kunnskap om sammenhenger om hva som skjer i kroppen og hodene våre når vi har sex. Det kan jo hende både spørsmålstilleren og partneren kunne fått med seg flere forklaringer og forslag til endring fra boka, som jeg mener begge kunne hatt godt av. Jeg har blant annet beskrevet inngående hva det gjør med par når innstillingen er at den ene ”får sex”. Og jeg skriver for eksempel mye om hvor ødeleggende stress og press er for sexlivet, noe jeg heller ikke har plass til å gjengi i et svar på dette forumet. Mener du virkelig jeg ikke skal henvise til videre lesning siden det er min egen bok? Hadde det vært andres bøker hadde det i tilfelle vært greit? Eller andres produkter? Ser jeg får lignende kommentarer når jeg omtaler bekkenbunnstreneren jeg har vært med på å utvikle. Det blir sett på som ufint at jeg skriver om den, selv om jeg vet den virker. Jeg har med andre ord brukt år av mitt liv på utvikling av metoder og hjelpemidler som jeg ikke får lov til å fortelle om siden de er produkt av egen anvendt forskning. Frustrerende! Særlig når det ikke finnes andre alternativer å henvise til. Om det er slik at det ikke finnes bøker eller produkter som er like gode som dine (er det en objektiv eller en subjektiv mening?), så er det ingenting "galt" i å anbefale produkter du tjener penger på. Det jeg reagerer mest på er tildels at produktene alltid blir anbefalt og at andre produkter tilnærmet aldri har blitt nevnt. Du sier det vil ta over en time å beskrive teknikken du henviser til, men det går jo an å gi en kortfattet versjon og foreslå at de leser boken i tillegg, for eksempel? Om dine betalende kunder på DOL er fornøyde er selvfølgelig kritikken min malplassert, forøvrig. Men jeg personlig hadde blitt irritert om jeg bare ble henvist til å betale mer penger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg støtter deg. Du gir jo et svar, i tillegg anbefaler du boka di. Du anbefaler ikke bare boka uten å gi et svar i tillegg. Det smaker av jantelov. ''Det smaker av jantelov.'' Det typiske i Norge er ikke lenger janteloven, det er ropet om janteloven eller misunnelse ved enhver form for kritikk. Man kan faktisk ha meninger om noens profesjonelle eller personlige valg uten at det bunner i et ønske om å trykke noen ned eller ha hva de har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 ''Det smaker av jantelov.'' Det typiske i Norge er ikke lenger janteloven, det er ropet om janteloven eller misunnelse ved enhver form for kritikk. Man kan faktisk ha meninger om noens profesjonelle eller personlige valg uten at det bunner i et ønske om å trykke noen ned eller ha hva de har. "Man kan faktisk ha meninger om noens profesjonelle eller personlige valg uten at det bunner i et ønske om å trykke noen ned eller ha hva de har." Selvfølgelig, men tror kanskje det er mer sjelden? Jeg imøteser gjerne en god begrunnelse for hvorfor det er feil å anbefale sin egen bok her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 ''Det smaker av jantelov.'' Det typiske i Norge er ikke lenger janteloven, det er ropet om janteloven eller misunnelse ved enhver form for kritikk. Man kan faktisk ha meninger om noens profesjonelle eller personlige valg uten at det bunner i et ønske om å trykke noen ned eller ha hva de har. Godt svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 "Man kan faktisk ha meninger om noens profesjonelle eller personlige valg uten at det bunner i et ønske om å trykke noen ned eller ha hva de har." Selvfølgelig, men tror kanskje det er mer sjelden? Jeg imøteser gjerne en god begrunnelse for hvorfor det er feil å anbefale sin egen bok her. Jeg tror bedre enn deg om mennesker, i så fall. Jeg tror de færreste er generelt misunnelig og interessert i å tråkke på andre/dra de ned. Det er ikke galt i seg selv å anbefale sin egen bok. Spørsmålet er om den som stiller spørsmål får et så fullverdig svar som mulig når fokuset i stor grad er på å anbefale egne produkter, om de beste produktene faktisk blir anbefalt (er det tilfeldigvis Gro Isachsens produkter som er de beste?) og hvorfor en sammenfatning ikke kan gis. De fleste andre eksperter som ønsker å anbefale egne bøker for å faktisk hjelpe den som spør nevner ofte at boken er å få tak i på biblioteket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Dette er en interessant diskusjon. Hvor omfattende svar mener du det er rimelig å få på doktoronline? En metode jeg ellers bruker en time på å forklare lar seg ikke gjenfortelle på noen få avsnitt. Klippe teksten fra boka kan jeg heller ikke, siden Cappelen Damm har kopirettighetene. Det ville dessuten blitt mange boksiders tekst. Det er jo derfor jeg har skrevet bok. For å kunne forklare så grundig at avlæring av uønsket atferd skal kunne erstattes av nye og bedre måter å gjøre ting på, basert på kunnskap om sammenhenger om hva som skjer i kroppen og hodene våre når vi har sex. Det kan jo hende både spørsmålstilleren og partneren kunne fått med seg flere forklaringer og forslag til endring fra boka, som jeg mener begge kunne hatt godt av. Jeg har blant annet beskrevet inngående hva det gjør med par når innstillingen er at den ene ”får sex”. Og jeg skriver for eksempel mye om hvor ødeleggende stress og press er for sexlivet, noe jeg heller ikke har plass til å gjengi i et svar på dette forumet. Mener du virkelig jeg ikke skal henvise til videre lesning siden det er min egen bok? Hadde det vært andres bøker hadde det i tilfelle vært greit? Eller andres produkter? Ser jeg får lignende kommentarer når jeg omtaler bekkenbunnstreneren jeg har vært med på å utvikle. Det blir sett på som ufint at jeg skriver om den, selv om jeg vet den virker. Jeg har med andre ord brukt år av mitt liv på utvikling av metoder og hjelpemidler som jeg ikke får lov til å fortelle om siden de er produkt av egen anvendt forskning. Frustrerende! Særlig når det ikke finnes andre alternativer å henvise til. Det ville være rimelig at du i det minste antydet hva disse teknikkene handler om, sånn at man ikke må kjøpe boka di bare for å finne det ut. Det virker også påfallende at du omtrent starter svaret ditt med å anbefale boka di, etter det første avsnittet, riktignok. Det virker veldig viktig for deg å få sagt akkurat det. Det er også rart at du ikke henviser til annen litteratur enn din egen. Du er neppe den eneste som har skrevet fornuftioge ting om sex. Det er noe med balansen som ble feil i det svaret du gav her, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg tror bedre enn deg om mennesker, i så fall. Jeg tror de færreste er generelt misunnelig og interessert i å tråkke på andre/dra de ned. Det er ikke galt i seg selv å anbefale sin egen bok. Spørsmålet er om den som stiller spørsmål får et så fullverdig svar som mulig når fokuset i stor grad er på å anbefale egne produkter, om de beste produktene faktisk blir anbefalt (er det tilfeldigvis Gro Isachsens produkter som er de beste?) og hvorfor en sammenfatning ikke kan gis. De fleste andre eksperter som ønsker å anbefale egne bøker for å faktisk hjelpe den som spør nevner ofte at boken er å få tak i på biblioteket. Jeg tror godt om alle inntil det motsatte er bevist. :-) At man kan låne en bok på biblioteket istedenfor å kjøpe den, er vel noe de fleste normalt oppegående mennesker vet, i så fall tror jeg det beste om folk der også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356500-p%C3%A5-forskjellige-planeter-n%C3%A5r-det-gjelder-sex/#findComment-3069317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.