Gjest Victoria 79 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hei på deg.. Her kommer min historie / spørsmål.. Jeg og min mann trenger assistanse til befruktning grunnet hans manglende spermproduksjon. Vi gjennomførte en inseminasjon i juni dette år, men dette forsøket resulterte i en exu i hø.tube. Jeg ble behandlet med Methotrexate x 2 for å slippe en laprascopi, og behandlingen var tilsynelatende vellykket. I etterkant av denne behandlingen har jeg endel smerter på hø.side ved hver eneste eggløsning. Dette varer ca 7-10 dager. Har fått igjen min mensturasjon, og alt skal være normalt igjen.. Vi er nå igang med nye forsøk. Har blitt insiminsert igjen, og legen kunne betrygge meg om at eggløsningen denne gang var fra venstre side. Denne siden har aldri vært et problem. MEN... selv om jeg har eggløsning fra venstre side, sitter smertene på høyre. Har kanskje kjent litt stikninger fra venstre side men dette er veldig moderat. Hva kan dette skyldes? Kan man ha smerter i motsatt eggleder av den siden egget løsner fra? Hilsen frustrert frue... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356515-smerter-etter-exu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Beklager at du først nå får svar, men det har vært noe galt med teknikken så jeg ikke har fått ditt spørsmål før nå. Du skal derfor ikke betale for svar. Hvis det er smerter som kommer etter eggløsning, så kan det være endometriose, en godartet tilstand med livmorslimhinne lokalisert uten for livmoren, for eksempel på bukhinnen eller eggstokken. Det kan gi smerter og redusere mulighet for graviditet, men hvis du er i ICSI behandling skulle det ikke bety noe for dine muligheter for å lykkes. Tilstanden endometriose kan bare bekreftes ved laparoskopi (kigghullsundersøkelse) da det som regel er så små forandringer at man ikke ser det med ultralyd. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356515-smerter-etter-exu/#findComment-3077744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.