Gå til innhold

Behandling av melanom kreft med spredning

Anbefalte innlegg

I 1997 ble det konstatert at jeg hadde malignt melanom. Føflekken ble fjernet men det ble likevel sener konstatert en ondartet kul i lymfekjertel i armhulen. Den ble også fjernet og et stort antall andre lymfekjertler. Etter dette gikk bra intill i år hvor det ble konstatert spredning til metastase i binyre med blødning. Jeg ble informert at den var for risikofylt å operere fordi den lå for nær leveren. Jeg ble behandlet for dette med cellegift.Det ble på dette tidspunkt også konstart svulst i en ryggmuskel. Senere har det også blitt oppdaget 3 metastaser i hjernen med blødning og jeg har fått strålebehandling for dette. Jeg har registerte flere behandlinger som jeg hadde håpet kunne være en redning og har diskutert med kreftlege på Radium hospitalet. Jeg skulle imidlertid gjerne hatt en "second opinion" på svarene. Etter at cellegift kuren for binyren var ferdig kom jeg inpå programet for eksperimentell behandling med ipilimumab.Jeg fikk en behandling før kreftsvulstene ble oppdaget. Å fortsette nå etter strålebehandling er ferdig har jeg blitt foralt er umulig. Dette kan vel være flere grunner til det. Det kan være at det ikke passer med protokollen i forsøksopplegget,det kan være medisinske grunner eller det kan være en økonomisk/politisk grunn. Skulle gjerne hatt en komentar på det og om det er mulig å komme in på programet på privat grunnlag gjennom et annet land om man finner det medisinsk fornuftig. Proton stråling. Svaret jeg har fått at dette er spesielt anvenlig for barn hvor dimensjonene er små og at annen stråling ikke kan brukes da det er for skadelig for barnet men er ikke godt egnet for meg som har metastaser flere steder. Varme terapi. Svaret jeg har fått at dette bare brukes på leverkreft og tilbys i Bergen. Jeg har også fått tips om energy cell treatment som en mulig behandling. Det har jeg ikke diskutert med kreftlege på Radium hospitalet men regner med at reaksjonen vill være negativ da det minner litt om heksedokteri. Tar imidlertid gjerne imot komentarer på det. Har også blitt informert angående diett at det ikke er stort jeg kan gjøre med det.Fra annet hold har jeg blitt informert at jeg bør holde meg borte fra sukkerholdig og syrlig mat. Vill sette stor pris på å få komentarer på alt dette og mulige alternative løsninger inkludert privat behandling i utlandet. Hilsen Jens Petter

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...