Gå til innhold

Til Vennesland / Å utføre det jeg har lært

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har slitt litt i det siste, fordi jeg har store problemer med tillit og det å føle meg trygg. Jeg er over-mistroisk til kjæresten min, og plager ham med unødvendige spørsmål.

For en tid tilbake fant vi sammen ut, at det jeg trenger er å jobbe med egen selvtillit og med å finne nye strategier når mistilliten slår over meg.

Jeg har nå gått i terapi den siste tiden, og har nå bevisst ikke sett kjæresten min på tre uker. Det går mye mye bedre!! Tankene mine er på vei til å snus, tankemønsteret er blitt nyansert.

MEN nå skal vi treffes til helgen. Da har vi vært fra hverandre i nesten 4 uker, og det er nå problemet kommer. Nå skal jeg jo se hvordan dette fungerer i praksis. Det har gått fint på telefon, men veldig ofte er det vanskelig når vi er sammen også, fordi da er han tilgjengelig hele tiden til å bli ”hakket på”.

Jeg håper dette vil gå bra, men vet ikke helt hvilke forhåndsregler jeg skal ta. Er litt redd for hvordan det skal gå å utføre dette jeg nå har lært i terapi…

Tips.?

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg ser at du ønsket svar før helgen. I dag er det mandag.

Uansett det jeg ville svare deg med er å oppfordre til å være åpen og tydelig mot kjæresten din mht hva du gruer deg for: at du skal begynne å hakke på han igjen.

Jeg antar at du hakker fordi du er urolig og bekymret, og redd for at han ikke skal synes du er god nok.

Jeg håper han ser at du sannelig har jobbet for at forholdet skal vare, ved at å få kontroll på dine følelser.

Du må øve deg på om det du har lært virker i praksis. Han må la seg øve på. Men da må han først forstå hva du øver på og hvorfor. Derfor er det viktig å være åpen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...