Gå til innhold

Svigermor til besvær

Anbefalte innlegg

Gjest Svigermor til besvær

.

Svigermor pleier støtt og stadig å komme inn på samtaletemaer som omhandler min og min manns ekser...

Jeg blir i dårlig humør hver gang hun begynner å fiske fram sladderstoff om eksene...

Jeg pleier å svare at jeg hverken vet eller bryr meg om eksen liv...og det bruker gubben min å svare også...

Men svigermors tunge gir seg ikke...hun turer på med spørsmål...

Disse samtaleevnene gjør meg vondt...

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356867-svigermor-til-besv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi henne svar like dumme som spørsmålene hun stiller.

"Det vet jeg ikke, men vi kan jo ringe henne og spørre." Ta fram telefonen, ring (gjerne noen du har avtalt med på forhånd); "Svigermor lurte på om,... Kanskje like greit du snakker med henne selv." Gi svigermor telefonen.

"Det siste jeg hørte var at hun hadde en hemmelig affære med Ari Behn."

"Vi hadde tenkt å invitere henne til en groopie."

"Pussig du spør for han skal på hyttetur med henne i helga. Han savner henne slik."

Eller hva med å tilby svigermor sin sønns minnealbum fra dobbeltsengen med både bilder og film?

Vær hemningsløst og entusiastisk taktløse og gi henne svar på langt mer enn hun ber om. Så mye at hun angrer på at hun spurte...

Dumme spørsmål fortjener dumme svar. Taktløse spørsmål fortjener taktløse svar. Spørsmål om noe man ikke har noe med fortjener oppfinnsomme svar. Og er spørsmålene en kombinasjon av disse tre, er fantasien grensen...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...