Gjest Vil ikke virke overhysterisk. Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg sliter veldig når det kommer til søvn, MEN..er det noe å gå til legen for egentlig? Kan legen isåfall gjøre noe med dette? Jeg er jo ikke syk, men søvnproblemene gjør at jeg synes dagene/nettene blir veldig tunge, jeg blir deprimert og får veldig lite energi.. Søvnproblemene mine passer jo ikke under noe som jeg ser etter på nett, så kanskje det bare er jeg som er sånn? Jeg sover jo aldri "normalt".. Enten sovner jeg i normal tid (elleve-tolv), og våkner rundt kl 3. Er kjempetrøtt, men får ikke sove mer uansett hvor lenge jeg ligger å vrir meg. Dagen etter blir veldig tung, og føles som jeg ikke har sovet noe. Eller så kan jeg sovne, og sove i mange timer uten å klare å våkne til noe som helst. Da sover jeg til kroppen min finner ut at den skal våkne. Jeg kan ha ti alarmer, og folk som prøver å vekke meg. Men jeg husker absolutt ingenting og registrerer det ikke. Jeg våkner bare ikke før kroppen min har fått nok søvn virker det som. Jeg vil gjerne kunne sove åtte timer hver natt, og våkne når jeg skal det. Jeg har sluttet i jobben min pga dette, jeg klarte ikke å gjøre noe.. var våken hele natta før jobb (jobbet bare 60% da), fordi jeg visste ikke om jeg kom til å våkne etter tre timer, eller om jeg ikke kom til å våkne i det hele tatt før jobb.. Så det ble slitsomt, og jeg kvier meg for å gå ut i jobb igjen.. Men sitter jo uten noe inntekt, og har blitt ganske isolert etter dette.. Så jeg håper virkelig noen vet hva dette kan være..eller om dette er noe man kan ta med til legen, eller om jeg da virker overhysterisk.. Jeg har forresten prøvd sovetabletter, det gjør ingen forskjell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356914-s%C3%B8vn-er-dette-noe-%C3%A5-g%C3%A5-til-legen-for/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sånn kan du ikke ha det Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Du klarer ikke holde en jobb pga dette, du blir deprimert, er sliten og får rugget til hverdagen din. Det er helt klart at dette er en legeting, det skulle det vært for lenge siden så kanskje du hadde kunnet unngått å bli så deprimert, og du kunne fått beholde jobben din. Jeg vet ikke hva som er best i din situasjon, men du bør komme deg til lege og legge frem problemet akkurat som du har beskrevet det her. Jeg håper at du har en god og flink lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356914-s%C3%B8vn-er-dette-noe-%C3%A5-g%C3%A5-til-legen-for/#findComment-3072707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest absolutt ikke hysterisk nei Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 kom deg til legen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356914-s%C3%B8vn-er-dette-noe-%C3%A5-g%C3%A5-til-legen-for/#findComment-3072811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ja, dette er helt klart noe du skal undersøkes for. Du kan jo ikke fortsette å ha det slik! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356914-s%C3%B8vn-er-dette-noe-%C3%A5-g%C3%A5-til-legen-for/#findComment-3072813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HHP58 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Du klarer ikke holde en jobb pga dette, du blir deprimert, er sliten og får rugget til hverdagen din. Det er helt klart at dette er en legeting, det skulle det vært for lenge siden så kanskje du hadde kunnet unngått å bli så deprimert, og du kunne fått beholde jobben din. Jeg vet ikke hva som er best i din situasjon, men du bør komme deg til lege og legge frem problemet akkurat som du har beskrevet det her. Jeg håper at du har en god og flink lege. Ja absolutt! Sovner du ikke med sovemedisin bruker du for lite.Fortell dette til legen så vil han gi deg noen tabletter som er sterke nok.Er du liten og tynn skulle en liten dose være nok,Har du en stor kropp må man øke dosen tisvarende.Jeg bruker Seroquelle 100 mg som funker bra for meg,siden jeg veier 145 kg.men det tar tid å vende seg til dem,da de er ganske sterke.Du må ta de senest kl 23.Du vil da første natta sove fra kl 24-12,så 24-10(11) så 24-9(10) og så 24-8.Du vil være trøtt i minst 3-6 timer første dagen og 2-3 timer andre dagen så drikk mye kaffe eller cola.(Te er for svakt,om du drikker under 1 liter) Når du våkner uthvilt i 7-8 tiden kan du forsøke første natt uten,eller en halv tablett.Ev 2x25mg eller 1x50.Men trapp bare ned om du sover minst 6-7 timer og aldri sover middag. Jeg har diagnosen bipolar,som jeg fikk i 2002 og bruker de bare untagelsesvis.Jeg bruker nå en lykkepille på bare 20 mg som kun er en vedlikeholdsdose.Jeg sover fra kl 4-12 og kl 17.30-18.30.Jeg har det veldig bra ,men jobber ikke.Du nevnte ikke din alder eller om du var overvektig eller normalvektig.Tar du helsekost,røyker,drikker kaffe,te,cola eller bruker andre medisiner MÅ legen få vite det.Skal man sove godt kan man ikke drikke cola/kaffe/te(Som inneholder coffain) etter kl 18! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356914-s%C3%B8vn-er-dette-noe-%C3%A5-g%C3%A5-til-legen-for/#findComment-3073408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.