Gjest lompus Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg satte inn ny spiral for 2 uker siden,dette er tredje gangen jeg setter inn og pga trang livmorhals ble jeg igjen henvist til sykehuset på Gyn for å få bedøvelse før innsetting. Det var den verste opplevelsen jeg har hatt, fikk en "ny" lege som var så hardfør at jeg trodde ikke jeg kom til å overleve. Først røsket han ut den gamle spiralen, ja du leste rett, han rykket den ut! Han satt bedøvelse , men traff ikke riktig nerve men fortsatte likevel prosedyren uten å sette ny bedøvelse og overså mine protester fullstendig. Jeg må si at jeg har født et barn uten noe form for smertedempende, og satt inn spiral to hanger før, men dette er den mest traumatiske opplevelsen jeg noengang har hatt ! Jeg var sengeliggende i to dager etter inngrepet, sterkt medisinert på pinex forte for å døyve smertene. Har hele tiden følt at noe har vært galt i ettertid men har ikke turt å kjenne etter. Hadde sex en uke etterpå og det føltes ikke som det har gjort før. Prøvde igjen forleden kveld og mannet meg opp til å kjenne etter hvordan det var der nede. Det viser seg at jeg ikke har følelse i skjedeveggen, på høyre side. Det er også en slags hard kule/klump rett innom skjede inngangen. Samboeren min legger også merke til at noe er annerledes. Hva kan ha hendt ? Har legen ødelagt meg innvendig ? Føles som at jeg er lam innvendig. Har tidligere hatt et følsomt g-punkt men nå kjenner jeg ingenting. Er skikkelig fortvilt og redd for hva som kan ha skjedd. Har han truffet en nerve og skadet noe? Jeg venter på time hos fastlegen min men det tar noen dager før jeg får komme inn. Er det noen som har hørt om lignende tilfeller før ? Er helt utafor og er redd for at sexlivet mitt aldri blir det samme igjen, for ikke å snakke om flere svangerskap... Hjelp !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356948-skade-i-skjede-etter-innsetting-av-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Beklager at du først nå får svar, men det har vært noe galt med teknikken så jeg ikke har fått ditt spørsmål før nå. Du skal derfor ikke betale for svar. Det var en kjedelig opplevelse. I verste fall kan legen ha perforert (gått igjennom livmoren), det kan gi store smerter. Jeg synes derfor at du skal få en sjekk hos gynekolog, men be om å få en annen lege enn den du var hos. Legen kan ikke ha ødelagt noe, i verste fall kan det være en blodansamling som går bort etter hvert. Men jeg kan ikke helt forestille meg hvordan den kan ha oppstått. Legen kan ikke ha skadet en nerve så du er blitt følelsesløs. Men som sagt, jeg synes du bør få en sjekk. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356948-skade-i-skjede-etter-innsetting-av-spiral/#findComment-3077820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.