Gjest innbilt tro Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 En arbeidskollega, 43 år, ingen barn fra før, tror hun er gravid. Er usikker på når siste mens var ... enten i slutten av september eller i begynnelsen av oktober. Tatt to tester, hun sier begge var positive. Hun har vært på 2 innv. UL, èn for 14 dager siden, og èn på mandagen. Legen som tok UL ser ikke noe hjerte som slår, arbeidskollegaen min sier de kun ser en klump inni der. Legen mener at enten er hun i ferde med å miste, eller så er det for tidlig. Arbeidskollegaen min er veldig trøtt på morgenen, så nå ble hun sykemeldt 50% av fastlegen sin. Der har hun ikke levert noen urinprøve, ikke tatt blodprøver ingenting, så han har aldri bekreftet at hun er gravid, kun hørt på hva hun sier. Hun har hatt stort fokus på gravididtet de siste årene ... pga at de ønsker barn. Jeg sitter her med en følelse av at dette er et innbilt svangerskap .... har selv vært gravid 2 ganger, og syns det er så merkelig oppfølging om hun virkelig er gravid ... bl.a. siden hun er såpass oppi åra, og at det evt. er første barnet deres. Hadde selv problemer med å bli gravid, så jeg husker jo selv at "alle" gravide-tegn var på plass mange ganger, uten at jeg var gravid. Hun har fortsatt ikke fått noen mens .... Jeg er kanskje fæl, men jeg føler at "det lukter her" .... Hva tror du ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Det er vanlig at man ikke ser et hjerte som slår om man tar UL for tidlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/#findComment-3073631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hvis vi nå forutsetter at hun har tatt positive tester, skulle jeg tro at de er litt engstelige for at det skal være utenfor livmoren, hvis det er slik at de ser lite på UL. Det er ikke sånn at man får masse ekstraoppfølging så tidlig i svangerskapet selv om man er godt voksen. Det er stort sett ingenting man kan gjøre dersom det ser ut til å gå galt uansett. Graviditetssymptomer kan man jo få av "hundre" andre årsaker, også forsinket mens. Men positive tester er det vanskelig å få simulert. Det kan selvfølgelig hende hun er ekstremt oppmerksomhets-søkende eller har blitt psyk av barnløsheten og har tenkt å lyve på seg en spontanabort. Men det er ikke sånt jeg ville trodd om en kollega uten videre. Det kan tenkes hun ikke har fortalt alt til alle - i de årene vi strevde med å få barn, var det ingen som visste når jeg hadde mensen, for å si det sånn. Hvis man "bare" er ute etter en falsk sykemelding, tror jeg det finnes enklere utveier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/#findComment-3073635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg kjenner flere eksempler på at kvinner er blitt gravide etter 40 års alder etter å ha prøve å bli gravid i mange år. Det har sikkert sammenheng med endring i hormonbalansen. I Hjemmet for denne uken er det en historie om en kvinne på 46 år som har fått tvillinger, hun har gjennomgått tre mislykte prøverørsforsøk og fikk beskjed om at det pga alder ikke var noen vits i å fortsette, allikevel fikk hun tvillinger etter naturmetoden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/#findComment-3073646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest innbilt tro Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hvis vi nå forutsetter at hun har tatt positive tester, skulle jeg tro at de er litt engstelige for at det skal være utenfor livmoren, hvis det er slik at de ser lite på UL. Det er ikke sånn at man får masse ekstraoppfølging så tidlig i svangerskapet selv om man er godt voksen. Det er stort sett ingenting man kan gjøre dersom det ser ut til å gå galt uansett. Graviditetssymptomer kan man jo få av "hundre" andre årsaker, også forsinket mens. Men positive tester er det vanskelig å få simulert. Det kan selvfølgelig hende hun er ekstremt oppmerksomhets-søkende eller har blitt psyk av barnløsheten og har tenkt å lyve på seg en spontanabort. Men det er ikke sånt jeg ville trodd om en kollega uten videre. Det kan tenkes hun ikke har fortalt alt til alle - i de årene vi strevde med å få barn, var det ingen som visste når jeg hadde mensen, for å si det sånn. Hvis man "bare" er ute etter en falsk sykemelding, tror jeg det finnes enklere utveier. ''Det kan tenkes hun ikke har fortalt alt til alle - i de årene vi strevde med å få barn, var det ingen som visste når jeg hadde mensen, for å si det sånn.'' Det er hun selv som ikke husker når siste mens var Hun har fortalt meg alt rundt dette her, hun er veldig åpen, det er jeg som syns det er rart at hun ikke får ekstra god oppfølging pga alderen hennes, tør liksom ikke si det direkte til henne, at hun kanskje får enda flere tanker i hodet ... Håper indelig at det er et barn på vei der, unner henne det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/#findComment-3073658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 ''Det kan tenkes hun ikke har fortalt alt til alle - i de årene vi strevde med å få barn, var det ingen som visste når jeg hadde mensen, for å si det sånn.'' Det er hun selv som ikke husker når siste mens var Hun har fortalt meg alt rundt dette her, hun er veldig åpen, det er jeg som syns det er rart at hun ikke får ekstra god oppfølging pga alderen hennes, tør liksom ikke si det direkte til henne, at hun kanskje får enda flere tanker i hodet ... Håper indelig at det er et barn på vei der, unner henne det Så tidlig i svangerskapet får man ikke noen spesiell oppfølging pga. alder alene. Det som skjer, det skjer i alle fall. Men som nevnt skulle jeg tro de er litt opptatt av å finne ut om det kan være utenfor livmoren. Men det gjelder uansett, dersom testene er uklare og / eller er vanskelig å lokalisere fosteret. Det kan også være et såkalt "blighted ovum", altså tom fostersekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/#findComment-3073664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 ''Det kan tenkes hun ikke har fortalt alt til alle - i de årene vi strevde med å få barn, var det ingen som visste når jeg hadde mensen, for å si det sånn.'' Det er hun selv som ikke husker når siste mens var Hun har fortalt meg alt rundt dette her, hun er veldig åpen, det er jeg som syns det er rart at hun ikke får ekstra god oppfølging pga alderen hennes, tør liksom ikke si det direkte til henne, at hun kanskje får enda flere tanker i hodet ... Håper indelig at det er et barn på vei der, unner henne det ''det er jeg som syns det er rart at hun ikke får ekstra god oppfølging pga alderen hennes'' Det er ikke vanlig med noe ekstra oppfølging grunnet alder - hva skulle det være? Eneste jeg vet er at de lettere sykmelder "eldre" gravide, og det har jo tydeligvis også legen gjort her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356992-merkelig/#findComment-3073666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.