Gå til innhold

Vil ikke plage kjæresten med min depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Polarbi

I korte perioder blir jeg veldig deprimert. Det skjer sånn ca 2-3 ganger i året og varer sjeldent lengre enn 1-2 uker. Så går det sakte men sikkert over av seg selv.

Jeg er veldig lite sosial denne tiden, sover mye og spiser lite.

Har aldri fått hjelp for dette og syns ikke egentlig jeg trenger det heller, siden det går over etter en stund. Jeg har det jo tross alt greit ellers og dette er bare snakk om korte perioder.

Nå har jeg derimot fått meg kjæreste som jeg er veldig forelsket og lykkelig sammen med! Det hindrer allikevel ikke at jeg kjenner jeg holder på å gå inn i en depressiv fase. Hun vil helst være med meg hele tiden og jeg ser dette kan bli et problem, da jeg mest sannsynlig vil få behov for å være mye alene, selv om jeg er veldig glad i henne og liker å være sammen med henne.

Så hvordan forklare henne dette uten at hun vil ta det personlig? Har nevnt for henne fra starten av forholdet, men hun har jo aldri sett hvordan jeg blir når når jeg er skikkelig nede og jeg er redd hun vil bli veldig bekymret for meg og kreve at jeg får hjelp

Fortsetter under...

Du bør fortelle henne hva som skjer og hvordan du kommer til å føle deg. Forsikre henne om at dette ikke har noe med henne å gjøre, men er noe du må gjennom. Fortell henne at det beste hun kan gjøre er å ... og så sier du hva det beste for deg er.

Samtidig vil jeg råde deg til å ta kontakt med en kommunepsykolog som kanskje kan hjelpe deg slik at du kan unngå depresjonsepisodene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...