Gå til innhold

redd for at det er noe galt med hjertet.

Anbefalte innlegg

Jeg plages av stikk og smerter i brystet. varer kort tid, 1-2sekund men litt murring etterpå. Kommer og går. har hatt dette 3 uker nå. Sist helg kjente jeg ingenting, var opptatt med dåp og familiebeslk. to dafer etter at det begynte var jeg hos legen. tok ekg, fin. lgen lyttet og fant en bilyd på hjertet. ville jeg kulle bli henvist til sykehus for å sjekke. kunne ta en stund, men jeg ville inn med det samme. Ble tatt ny ekg, blodtrykk fint og o2 mettning fin. tok også en del blodprøver.. stoffskifte, blodlegemer, lever, nyre og hjerteprøver. Alt var fint. litt forhøyet leververdi men legen trodde det var etter svangerskapet, fødte for 2mnd siden. Kan det fortsatt være noe galt med hjerte mitt. er så redd. er veldig redd for sykdommer og jeg blir fortlt at det er psykisk. At jeg kjenner etter og strammer muskler i brystet derfor får jeg smerter. plis hjelp noen!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357235-redd-for-at-det-er-noe-galt-med-hjertet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bilyd på hjerte i svangerskap nr. 2. Forsto det som at det var normalt. Den var borte da jeg kom på etterkontroll.

Vet ikke hvor fort den bør forsvinne etterpå, men det kan du jo spørre legen din om. Hvis det er noen i slekten din som har hjertefeil eller fått hjerteproblemer i relativt ung alder, bør du fortelle om det.

Ellers er det jo ikke sannsynlig at det er noe galt dersom de ikke finner noe på undersøkelsene.

Hvis man stadig går rundt anspent, kan dette gi smerter i både brystet og andre steder. Kos deg med babyen og forsøk å være optimist (lett for meg å si, jeg vet det).

Jeg hadde bilyd på hjerte i svangerskap nr. 2. Forsto det som at det var normalt. Den var borte da jeg kom på etterkontroll.

Vet ikke hvor fort den bør forsvinne etterpå, men det kan du jo spørre legen din om. Hvis det er noen i slekten din som har hjertefeil eller fått hjerteproblemer i relativt ung alder, bør du fortelle om det.

Ellers er det jo ikke sannsynlig at det er noe galt dersom de ikke finner noe på undersøkelsene.

Hvis man stadig går rundt anspent, kan dette gi smerter i både brystet og andre steder. Kos deg med babyen og forsøk å være optimist (lett for meg å si, jeg vet det).

glemte å si at legen på sykehuset sa at en skal være ganske kreativ om man finner en bilyd på dette hjertet..

Da var det nok svangerskapet som gjorde det. Og antakelig ingenting å bekymre seg for.

Men har fortsatt veldig mye stikkninger i brystet..er så redd. kommer og går. almenntilstand er helt fin. når jeg ikke hr stikkninger er det en uro inni meg hele tiden for at det kommer tilbake.. kan komme både om jeg slapper av eller om jeg gjør noe. kommer som lyn fra klar himmel..så tar jeg meg til brystet og trykker og klemmer. blir nok ikke bedre av det...

Annonse

Gjest ingen nick

Det høres ut som om dine bekymringer ang. hjertet er blitt tatt seriøst og at legene har prøvd å finne ut hva det kan være, uten å finne noen feil. Du bør nok bare slappe av og godta den konklusjonen legene har kommet til.

''At jeg kjenner etter og strammer muskler i brystet derfor får jeg smerter.''

Godta denne diagnosen og da skal du se at smertene gir seg bare du ikke tenker så mye over det. Plagene er relativt beskjedne når de bare varer 1-2 sekunder.

Det høres ut som om dine bekymringer ang. hjertet er blitt tatt seriøst og at legene har prøvd å finne ut hva det kan være, uten å finne noen feil. Du bør nok bare slappe av og godta den konklusjonen legene har kommet til.

''At jeg kjenner etter og strammer muskler i brystet derfor får jeg smerter.''

Godta denne diagnosen og da skal du se at smertene gir seg bare du ikke tenker så mye over det. Plagene er relativt beskjedne når de bare varer 1-2 sekunder.

Ja stikkene varer ikke lenge, men har ubehag og murringer og smerter også som varer lengre. har alltid vært redd for sykdom og tenker alltid det verste. Skal gå på Ligtning process kurs for å prøve å jelpe tankemønsteret mitt for er veldig slitsomt å ha det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...