Gå til innhold

Lukt og kløe

Gjest Lurerpåhvajegskalgjøre

Anbefalte innlegg

Gjest Lurerpåhvajegskalgjøre

Er nettopp ferdig med en antibiotikakur, og resultatet er som det pleier. Underlivet klør! Antok at dette var sopp, men jeg har ingen karakteristisk utflod. Nå har jeg lagt merke til at det lukter mer der nede enn det pleier. Vanligvis lukter det nesten ikke noe i hele tatt, selv om det har gått langt bortimot et døgn etter at jeg har dusjet. Nå synes jeg nesten det lukter "reker" bare noen timer etter at jeg har dusjet. kan dette skyldes sopp, eller er det noe annet jeg har fått?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357276-lukt-og-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er selvfølgelig umulig å stille noen diagnose basert bare på dine sparsomme opplysninger, men symptomene du beskriver passer egentlig ganske godt med en sopp (candida) infeksjon. Det at du ikke har utflod utelukker ikke at det er soppinfeksjon. Du kan prøve med en antisopp krem, f. eks. Canesten top-tre ganger daglig. Hjelper ikke i løpet av en uke bør du oppsøke lege som kan ta prøve til mikrobiologisk undersøkelse - selvfølgelig i tillegg til en klinisk undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357276-lukt-og-kl%C3%B8e/#findComment-3078603
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...