Gå til innhold

P-piller etter fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Knøttets mor

Jeg er 31 år gammel. Etter at jeg fødte datteren min, har jeg ammet både natt og dag, og dette har fungert som prevensjon. Nå som hun er nesten 9 måneder forstår jeg det sånn at amming ikke er like sikkert som prevensjon. Jeg har derfor gjenopptatt bruk av minipillen Cerazette - selv om jeg ikke har fått menstruasjonen tilbake. Innebærer dette siste noe risiko, i og med at man egentlig skal begynne med pillene et bestemt sted i menstruasjonssyklusen ? Bør jeg undersøkes av fastlege bare for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid? Eller er det unødvendig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357502-p-piller-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå vet jeg ikke om dere har vært ’forsiktige’, men uansett kan det være greit å sjekke med graviditetstest før du starter på Cerazette. Du trenger ikke gå til lege for det. Vær oppmerksom på at det etter noen tid på Cerazette kan komme uregelmessige blødninger. Det tyder på at dine egne hormoner har tatt seg opp. Da er det bare å ha tålmodighet, det retter seg gjerne etter hvert.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...