Gjest olesivert Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei Gro Jeg har vært sammen med min nåværende samboer i 5 mnd nå, forholdet begynte veldig bra og vi hadde et bra sexliv de første månedene. Forholdet er fortsatt veldig bra, men etter en operasjon nå i høst så har sexlysten hennes nesten forsvunnet, og dette har blitt et stort problem for oss begge. Henne har fortalt meg nå nylig at grunnen til at henne sjelden har sexlyst, er fordi henne har hatt flere negative opplevelser relatert til sex. Hun har tatt abort to ganger i ung alder (16-17 års alderen). I tillegg har henne blitt utsatt for ufrivillig sex i 17 års alderen. Disse episodene har henne så å si fortrengt, og ikke snakket med noen proffesjonelle om i ettertid, og foreldrene hennes har heller ikke snakket noe om dette med hun i ettertid. Jeg tror ihvertfall at hovedproblemet ligger i hennes negative syn på sex, samtidig er det andre faktorer som spiller inn, som f.eks mye stress, problemer med 2-3 forskjellige typer p-piller henne har prøvd de siste månedene, som har gjort at henne har fått store humørsvingninger og masse irritasjon, og kroppsbilde hun har av seg selv er dårlig m.m.. Spørsmålet mitt er hvordan kan vi få endret hennes syn på sex til noe positivt? Burde vi gå til en sexolog / parterapi for å snakke om problemene? Er det noen teknikker vi kan bruke selv for å bearbeide problemet? Hvordan skal jeg forholde meg til dette, jeg kjenner at jeg blir mer og mer frustrert av at vi ikke har sex lenger, men har foreløbig reagert med forståelse og vennlighet, og foreslått at vi oppsøker en psykolog eller sexolog. Jeg er utrolig glad i jenta, og vet vi har en framtid sammen. Men et forhold uten sex tror jeg ikke vil fungere i det lange løp og det vil ødelegge forholdet over tid. Håper du kan komme med noen råd. mvh frustrert mann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357637-manglende-ingen-sexlyst-hos-dama/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest magja Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 P-piller har desverre en tendens til å drepe sexlysten. Har hun hatt merkbart dårligere sexlyst etter hun begynte på pillen? Det finnes andre alternativer til prevansjon som hun kan prøve. Hør hos legen og finn ut hva som kan passe for kjæresten din. Når det gjelder de dårlige opplevelsene hun har hatt i forhold til sex tidligere kan hun oppsøke en psykolog (alene) og få pratet ut. Utover det tror jeg dere bør prøve å opprettholde kosen/nærheten uten sexuelle tilnærmelser, såfremt hun ikke tar initiativ. Hold på nærheten og la henne se at hun kan stole på deg. Og, (bare fordi det irriterer meg, sorry) lær deg forskjellen på når du bruker hun og når du bruker henne. Du gjør det nemlig helt omvendt. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357637-manglende-ingen-sexlyst-hos-dama/#findComment-3081424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexlyst Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det er ingen fordel å bytte piller hele tiden. (ofte) Det kan føre til dårlig sexlyst. jeg har gått på piller selv, og opplevd det samme. Pillene normaliserer seg etterhvert som de blir brukt, om de er håpløse i starten,kommer de seg etter noen måneder. Vis henne trygghet, ikke mas om sex. vis at du bryr deg om henne,at hun kan komme til deg om det er noe. fortsett med kos og nærhet. vent til hun selv tar initiativ, å ta det i hennes tempo. Lek med hverandre,og ikke alltid la det gå helt til sex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357637-manglende-ingen-sexlyst-hos-dama/#findComment-3084317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.