Gå til innhold

veldig lang og stor mens

Anbefalte innlegg

Gjest baronesse blod

Til doktor Moen

For ett år siden fikk jeg en sønn. I mai kom mensen tilbake. Den første gangen var den helt vanlig lang og stor. I midten av juni fikk jeg mensen igjen. Da varte den i 4 uker og det var til tider veldig mye blod. I begynnelsen av august kom mensen på ny. Den varte over en måned og blødningene var store hele tiden. Blodet var friskt rødt og det var en god del klumper. Nå er mensen her igjen. Jeg har magekramper og jeg blør igjennom både bind og tamponger. Det er mange mørke og noen lysere klumper nå også.

Jeg ammer noe fremdeles, bruker ikke prevansjon, og vet at jeg ikke har vært gravid mens dette har pågått. Har vært på GU, men legen fant ikke noe galt. Blodprosenten er ok, men jernlageret er lite (4 i juli). Jeg er mye trøtt, slapp og svimmel. Er så lei av å ha det sånn uten å vite hva det kommer av og hva jeg kan gjøre med det. Har du noe svar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35771-veldig-lang-og-stor-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med så lang menstruasjon bør du sjekkes av en gynekolog som kan utføre ultralyd og evt ta prøve av livmorslimhinnen. Muskelknuter på livmoren kan gi lange blødninger, men sjelden så lange. Hormonforstyrrelser kan også være årsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...