Gå til innhold

Klump i halsen?

Anbefalte innlegg

Gjest hostehark

Hei! Jeg har over en periode på 2-3 uker hatt opplevelsen av å ha en klump i halsen på høyre side rett overfor adamseplet. Klumpen medfører at det gjør vondt i øret å svelge, samt at jeg opplever at den forstyrrer stemmen min. Sistnevnte er smertefullt og kan beskrives som å ha et stort rusk på stemmebåndet. Det er i disse sekundene umulig å snakke, men det går raskt over. Jeg kjenner ingen klump eller hevelse utenpå halsen, annet enn kanskje enn lett forhøyning på venstre side. Det er ikke vondt hele tiden, men i lengre perioder hver dag. Kanskje mest om morgenen og kvelden. Mulig det også er fordi jeg ofte er avledet gjennom aktivitet på dagtid. Jeg har ingen andre symptomer, men kan nevne at jeg er høygravid og jeg lider av uttalt hydronefrose i den forbindelse. Jeg tar ingen medikamenter, annet enn jern (lave nivåer) og kalsium og magnesium (rastløse ben). Bør jeg få sjekket halsen? Blir selvsagt bekymret for kreft etc. , men regner jo innerst inne med at det gir seg av seg selv. Synes bare det har vart så lenge nå og blir også litt usikker når det bare er på den ene siden. Setter pris på et snarlig svar, da jeg trenger å vite om jeg bør ta grep om dette før jul.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357816-klump-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg vil anbefale at du får sjekket halsen hos din fastlege. Det kan være en forstørret mandel eller at det har satt seg bakterier i en krypte (fordypning) på mandelen. I sistnevnte tilfelle kan man ofte se en vit eller gul flekk på mandelen. Noen ganger kan denne fjernes eller bedres ved halsskylling. Det høres ikke ut som kreft eller noe farlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357816-klump-i-halsen/#findComment-3083916
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...