Gjest HHP58 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kl.7.30 den ene morgene og kl 7.00 i morges våknet jeg av at det rant blod ned i halsen.Jeg sto opp og gikk ut på badet.Det rant som en foss.Toalettpapir av god kvalitet(Hvit tykk 2 lags) stoppet blodet midlertidig,men det var feil å legge seg,da bodet enten fylte opp alt papiret,eller fortsatte å renne ned i halsen.Da dette har skjedd to ganger,begynner jeg å bli bekymret.Siste blodtrykks-måling var 120/225.Da jeg har hørt at Ramipril 5 mg tynner ut blodet har jeg sluttet å ta de,da jeg ikke har pillet meg i nesen kvelden før ,man bare snytt meg.Jeg er 52 år gammel og veier 145 kg.Har nå fått så mange advarsler at jeg ikke har noe valg om jeg ønsker å bli 55.Men jeg ønsker å forte meg langsomt.Kutter i kveld ut salt brått,og skal i kveld bare kose meg med litt sjokolade til kaffen,og kanskje litt kake.Hva er farligst for meg? Salt,Sukker eller å spise så mye at jeg sovner hver eneste gang etter 45-90 minutter?Skal gjøre som mine ene sønn og gå over til vann.Cola er gift for meg innser jeg nå. Jeg har bestemt meg for å sulte litt før julaften og kose meg med masse klementiner og kanskje litt nøtter?.Skal prøve å holde litt igjen på marsipan.Men jeg kan ikke akkurat kaste mine 6x200gr sjokolade heller,men bare spise maks 6 ruter per dag.Er det ikke slik at salt er farligere i forbindelese med høyt blodtrykk? Skal inn til sjekk på Ahus den 22/12,og håper jeg slipper å feire jula der.Er potetgull det første jeg må kutte ut,eller må sjoko-laden også stoppes? Spiser weetabix til frokost og gjerne grandiosa til middag.Prøver å få i meg 3 kneippbrødskiver enten til lunsj eller nattmat.Å forandre sovetider fra kl 4-12 er vanskelig når man ikke jobber.Når temperaturen er under -10C skal jeg begynne å gå tur igjen.Tar ikke sjangsen på -15 til -20 da jeg ofte har hatt lungebetennelse uten å ha gått til legen.Han finner arr,sier min fastlege.(Eller var det noe annet bevis?) Har altid hatt veldig god helse og var stridende A i Marinen 1977-78.Men det var 65 kilo siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357830-v%C3%A5knet-2-ganger-av-nesebl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.