Gå til innhold

Våknet 2 ganger av neseblødning!

Anbefalte innlegg

Kl.7.30 den ene morgene og kl 7.00 i morges våknet jeg av at det rant blod ned i halsen.Jeg sto opp og gikk ut på badet.Det rant som en foss.Toalettpapir av god kvalitet(Hvit tykk 2 lags) stoppet blodet midlertidig,men det var feil å legge seg,da bodet enten fylte opp alt papiret,eller fortsatte å renne ned i halsen.Da dette har skjedd to ganger,begynner jeg å bli bekymret.Siste blodtrykks-måling var 120/225.Da jeg har hørt at Ramipril 5 mg tynner ut blodet har jeg sluttet å ta de,da jeg ikke har pillet meg i nesen kvelden før ,man bare snytt meg.Jeg er 52 år gammel og veier 145 kg.Har nå fått så mange advarsler at jeg ikke har noe valg om jeg ønsker å bli 55.Men jeg ønsker å forte meg langsomt.Kutter i kveld ut salt brått,og skal i kveld bare kose meg med litt sjokolade til kaffen,og kanskje litt kake.Hva er farligst for meg? Salt,Sukker eller å spise så mye at jeg sovner hver eneste gang etter 45-90 minutter?Skal gjøre som mine ene sønn og gå over til vann.Cola er gift for meg innser jeg nå.

Jeg har bestemt meg for å sulte litt før julaften og kose meg med masse klementiner og kanskje litt nøtter?.Skal prøve å holde litt igjen på marsipan.Men jeg kan ikke akkurat kaste mine 6x200gr sjokolade heller,men bare spise maks 6 ruter per dag.Er det ikke slik at salt er farligere i forbindelese med høyt blodtrykk? Skal inn til sjekk på Ahus den 22/12,og håper jeg slipper å feire jula der.Er potetgull det første jeg må kutte ut,eller må sjoko-laden også stoppes? Spiser weetabix til frokost og gjerne grandiosa til middag.Prøver å få i meg 3 kneippbrødskiver enten til lunsj eller nattmat.Å forandre sovetider fra kl 4-12 er vanskelig

når man ikke jobber.Når temperaturen er under -10C skal jeg begynne å gå tur igjen.Tar ikke sjangsen på -15 til -20 da jeg ofte har hatt lungebetennelse uten å ha gått til legen.Han finner arr,sier min fastlege.(Eller var det noe annet bevis?) Har altid hatt veldig god helse og var stridende A i Marinen 1977-78.Men det var 65 kilo siden.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...