Gå til innhold

Snakker om eksene sine!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marilyn Monroe

Det er vel ingen som tenner på å høre om eksene til den man flørter med. Må være litt av noen karer du har funnet... Dette har jeg aldri opplevd, og om jeg traff en som var mer opptatt av å snakke om eksen enn om meg hadde daten fort vært over.

Nja, jeg burde reagert da en eks av meg fortalte meg om sine ekser. Jeg forsto det sånn at hun før meg hadde datet Satan, Lucifer og Morning Star.

Hennes nye kjæreste etter meg hørte ganske sikkert om nok et tilskudd - nemlig Djevelen.

Sånn sett gjør du kanskje lurt i å reagere. Jeg burde f.eks. forstått hvem jeg kom til å bli omtalt som i ettertid, og den falne engel har mange navn, så der er det plass til flere.

Men jeg syntes alt dette snakket var mer fascinerende enn direkte turn off, dog skal det sies at jeg ikke er så klok.

Annonse

Det kommer jo an på i hvilken grad man snakker om eksene sine..

I en "bli kjent fase" så er det jo naturlig at eksen blir omtalt til en viss grad når man skal fortelle om sin historie og livserfaring.

De fleste har jo en fortid. Og ekser er ofte en stor del av personens tidligere liv. Ofte kan man lære mye om personen utifra hvordan de omtaler og beskriver tidligere kjærester.

Hvis han har hatt 10 ekskjærester, og omtaler alle som "helt håpløse", så er vel sjansen stor for at det egentlig er HAN det er noe galt med.

Har han derimot ganske få, men lengre forhold bak seg, og omtaler eksene med respekt, så vitner dette om en mere seriøs og real fyr.

Men det finnes selvsagt en balanse her. Hvis han nevner ekser i tide og utide, og ikke virker "ferdig" med dem, så er det kanskje like greit å skygge banen før man evt. begynner å føle seg som en "dårlig erstatning"

Gjest ppppppppp

Er man voksne så er jo dette ett relevant tema man snakker om, og normalt har begge mange forskjellige erfaringer.

Man må akseptere fortiden og at den har formet en til den personen man er nå.

Men er man ung så er vel x er ett ømt tema.

Intime detaljer er selvsagt ikke noe en tar opp i starten av ett nytt forhold, ung eller voksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...