Gå til innhold

Kan jeg prøve igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Markmus-77

Vi gikk inn for å bli gravide. Mensen ble forsinket, og jeg fikk negativ test. Mensen var fortsatt like forsinket, og en uke etter ventet mens, var testen enda negativ. TO uker etter ventet mens skimtet jeg en svak strek. Ca en uke etter den tid igjen, fikk jeg mensen, samt vonde smerter i ene siden av magen.

Mensen har ikke pleid å være forsinket før, og jeg har heller aldri kjent slike smerter. Kunne det tenkes at jeg har vært gravid, men at egget var såpass dårlig? Isåfall, betyr det at jeg må vente flere mndr før jeg kan begynne å prøve på nytt igjen? Har hørt man bør vente etter en sa. Men samtidig fikk jeg jo aldri to ordentlige blå, så jeg håper jo nesten jeg ikke har vært gravid, bare kraftig forsinket, slik at jeg kan begynne prøve igjen.

Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35797-kan-jeg-pr%C3%B8ve-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan tenkes at du bar på et befruktet egg, men at det gikk til grunne før det festet seg. Hadde du ikke tatt noen flere tester enn de to du først tok, ville du slått deg til ro med at mensen kun var forsinket, noe som er vanlig i perioder. Slike mulige tidlige aborter har de fleste av oss en eller annen gang i vår fertile karriere. Det er ingen grunn til å anta at dette gjentar seg ved neste befruktning. Jeg synes dere skal prøve igjen uten å tenke på å ta "pause". Det er spes. når slimhinnen i livmoren er tilpasset et svangerskap at man bør vente etter minst en normal menstruasjon før man forsøker å bli gravid igjen. Hos deg gikk det neppe så langt at kroppen/livmoren gjennomgikk noen større tilpasninger. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...