Gå til innhold

Vanskelig å forstå dette

Anbefalte innlegg

Gjest Vondt dette her

Mor sa at hun hadde skrevet ned noe dumt jeg hadde sagt for ca. 20 år siden.

Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å finne det den dagen hun var død,-og at presten skal ha det med i talen sin.

Jeg syns det er vondt at hun har "samlet" på slike ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357996-vanskelig-%C3%A5-forst%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så presten har allerede fått kopi, eller hva? Hvis ikke - det er du og evt. hennes ektefelle og dine søsken som bestemmer hva som skal sies i hennes begravelse. Hun høres ut som en person som liker å ha styringen, men den opphører totalt når hun er død. Jeg tror du skal lete lenge etter en prest som har lyst til å hetse de nærmeste pårørende under en begravelse.

Man kan si sånt i affekt eller for å såre dem man står såpass nær at man vet nøyaktig hvor det gjør mest vondt. Som regel stikker det ikke så dypt.

Vet du hvilken replikk hun sikter til? Noen kan huske på enkelte negative ting som er blitt sagt eller gjort, i årevis. Det beste hadde vel vært om dere fikk klart opp saken - det er jo sannsynlig at det du sa den gangen, også er blitt sagt i affekt eller blitt misforstått.

Men jeg forstår godt at du synes det er vondt, og jeg synes ikke du skal bruke energi på å vise forståelse for den type kommentar. De fleste har sånt utav seg bare når de vil såre andre - og det er ikke noen vanlig følelse overfor sine barn.

Gjest klem til deg

Jeg forstår godt det er vondt at hun sier og tenker slik.

Du får trøste deg med at hvis det ikke var verre det du sa, enn at hun måtte skrive det opp for å huske det, så kan det ikke ha vært så ille ;-)

Og at i begravelsen hennes, er det det dere synes om henne som kommer frem, ikke hva hun synes om dere!

Men som jeg sa, jeg forstår godt at det er vondt å vite at hun går rundt og tenker slik, hun kan ikke ha det godt med seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...