Gå til innhold

prøverør/sterilisert

Anbefalte innlegg

Gjest Forsent å angre

Forsent å angre?? jeg er en kvinne som har sterilisert meg,kappet begge eggledere for 6år siden. dette er noe jeg har angret på. Jeg hentet ikke ut egg før steriliseringen,men lurer på om det er noe jeg kan fortsatt gjøre?? og om det er mulihet for å så bruke egg i sammenheng med prøvereør.Jeg har alltid hatt god produksjon av egg,vert frisk og rask og har i pr i dag 3 barn.Lurer også på om evt prøverør har en begrenselse i forhold til kvinnens alder.Hvor kan jeg henvende meg dersom dette kan la seg gjøres?? håper du kan besvare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358125-pr%C3%B8ver%C3%B8rsterilisert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det er absolutt mulig med prøverørsforsøk hvor man henter egg ut etter å ha gitt hormoner så mange egg er modnet. Man befrukter alle egg ene og setter ett eller to egg inn i livmoren, de andre som ble befruktet legges i fryser på vent til evt senre forsøk om det første skulle lykkes. Din alder er meget viktig, over 40 år er sjansen for å lykkes ikke så veldig stor (10%?), og risiko for abort er over 50%. Da du har tre barn og er sterilisert får du neppe tilbudd i offentlig regi, men kan søke privat. Ta kontakt med nærmeste private senter for barnløshet. Dre kan du også høre om prisen som nok er 30-40.000 kr. De kan teste deg og si noe om din fruktbarhet utfra blodprøver og ultralyd av eggstokkene. Så håpet er ikke ute. (Det du nevner med å ta egg ut før sterilisering er ikke et tilbudd da man alltid siden kan hente egg ut.)

Vennlig hilsen og god jul. Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...