Gjest (Anonymous) Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Jeg er nygravid. Såpass nygravid at jeg enda ikke har bestilt legetime, el.l. Det anbefales her jeg bor at den tas ca i uke tolv. I ny og ne har jeg litt brunlig utflod. Det er ikke snakk om friskt blod, bare litt brunlig utflod, som kommer og går. Har vært litt slik i ny og ne helt siden jeg "mistet" mensen. Tror du det er noen fare for fosteret? Er det noen grunn til å få seg legetime nå med en gang? Jeg har før mistet i abort, så jeg vet jo hva DET går ut på, liksom. Beskjeden jeg fikk da jeg den gang ringte legevakten var at blødde jeg rikelig, og med friskt blod, skulle jeg komme. Hvis ikke så man det an. Den gang var det snakk om friskt blod i mengder, jeg fikk komme, og hadde da mistet. Er det greit at jeg holder meg hjemme nå, og istedenfor kontakter lege DERSOM jeg begynner å blø på ordentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35817-bl%C3%B8dning-fare-i-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Det er ikke uvanlig med litt blødning i graviditet, men det kan selvsagt også bety begynnende abort. Jeg vil anbefale deg å få utført en ultralydundersøkelse før du kommer så langt som 12.uke. Det har ingen hensikt å holde seg hjemme ved blødning, for enten betyr den ingenting ellers også er det tegn på at graviditeten ikke er levedyktig. Man kan ikke stille noen ting opp mot en begynnende abort. Det er gammel overtro at det hjalp å holde seg i ro. Det eneste man oppnår er at blodet holder seg inne i skjeden og at det ikke kommer ut før man reiser seg. Jeg synes du bør få situasjonen avklart. Heldigvis har du mye større sjanse for at alt går bra. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35817-bl%C3%B8dning-fare-i-graviditet/#findComment-137862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.