Gjest Ikke det viktigste men... Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Gutten min er 9 år og ble skuffet over at deb ene av fadderne(søskenbarnet mitt) har sluttet å gi han gaver. Hun abdre som fadder som ikke er i slekt kjøper ennå. Veit ikke hva jeg skal si til gutten min for jeg vet ikke grunnen til at han ikke får gave 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så rart. Jeg ville aldri sluttet å kjøpe gave til et fadderbarn. Gutten fikk sikkert mange andre gaver, er du sikker på at ikke det er du som er mest skuffet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Holder 9-åringen rede på dette selv, altså? Da er jeg imponert! Mine unger holder knapt rede på hvem som er deres faddere overhode, og de kobler i alle fall ikke faddergjerningen med julegaver. De holder slett ikke orden på hvem de får gaver fra og ikke. Her tror jeg det er mor som er mest skuffet. Har dere jevnlig kontakt med denne fadderen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hvilken kontakt har dere med denne fadderen? Er du sikker på at gutten har lagt merke til at han ikke fikk gave fra denne personen? Våre barn holder ikke styr på hvem de får gaver fra og ikke. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Min fikk heller ikke gave fra sin gudmor i år og jeg vet at hun rett og slett ikke har økonomi til det. Men det var ikke noe ungene la merke til engang. Vi har aldri fokusert på dette med faddere, er det vanlig altså? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det er vanlig å gi gaver til fadderbarn til de blir konfirmert. Ikke godt å si hvorfor denne fadderen nå sluttet. Har dere voksne veldig lite kontakt? Du får si som det er til 9-åringene, at du ikke vet hvorfor han ikke fikk gave i år. Og så kan du antyde at fadderen har glemt det. Pass bare på at ikke han får inntrykk av at det er han selv som har gjort noe galt. Jeg er forøvrig uenig med de som alt har svart deg. Jeg syns ikke det er rart at barnet har lagt merke til at en gave mangler. Det er ikke alle barn som druknerr i gaver. Noen har ikke så mange pårørende, og kan da fint holde oversikt på gaver og givere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hvis han spør, så si det som det er - at du ikke vet, og at det kan være forskjellige grunner. Noen har ikke råd, man kan glemme det, eller fadderen kan ha tenkt å slå den sammen med bursdagsgaven (hvis han pleier å få det). Ikke finn på en grunn. Har dere hatt liten kontakt siste år, _kan_ jo det også være grunnen, men det får evt. dere voksne ordne opp i. Jeg synes ikke det er så rart om han legger merke til det hvis han får gave fra andre faddere og har fått derfra tidligere. Noen holder rede på sånt, andre ikke. Bare pass på at dette ikke blir en "stor sak". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gidder ikke mer :) Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Mine fikk ikke fra sin fadder heller. Men de har ikke nevnt det med et ord. I tillegg til å være fadder for mine to så har hun og jeg vært gode venninder lenge. Vi har bare ikke hatt daglig kontakt på lenge pga livsendringer, jobb, forskjellige hobbier osv. Men vi er liksom alltid blide og sånn mot hverandre når vi møtes. Vi var oppom dem med gave til dem på lille julaften. Gir dem alltid gave på jul pga hun er fadder / venninde. Men de siste to julene har hun kommet springende på julaften formiddag med noe til barna. Tydelig at hun ikke har handlet og har ordnet noe i full fart pga at jeg har kommet med gave til dem. Dette året var det samme styret men i år har hun ikke hatt tid/ ork til å ordne noe tilbake. Neste år så kjøper jeg ikke noe til dem. Enkelt og greit. Eller jeg stapper en konfekteske i kjølskapet i tilfelle de kommer springende en dag i jula med gave til mine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gidder ikke mer :) Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Mine fikk ikke fra sin fadder heller. Men de har ikke nevnt det med et ord. I tillegg til å være fadder for mine to så har hun og jeg vært gode venninder lenge. Vi har bare ikke hatt daglig kontakt på lenge pga livsendringer, jobb, forskjellige hobbier osv. Men vi er liksom alltid blide og sånn mot hverandre når vi møtes. Vi var oppom dem med gave til dem på lille julaften. Gir dem alltid gave på jul pga hun er fadder / venninde. Men de siste to julene har hun kommet springende på julaften formiddag med noe til barna. Tydelig at hun ikke har handlet og har ordnet noe i full fart pga at jeg har kommet med gave til dem. Dette året var det samme styret men i år har hun ikke hatt tid/ ork til å ordne noe tilbake. Neste år så kjøper jeg ikke noe til dem. Enkelt og greit. Eller jeg stapper en konfekteske i kjølskapet i tilfelle de kommer springende en dag i jula med gave til mine Min kjæreste som er fadder for en gutt gir gave både til jul og bursdag. Og en ganske bra gave også. Denne gutten er nå 17 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke forvente dette Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Som fadder er ikke plikten å gi gaver. Da har du misforstått oppgaven som fadderskap er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Som fadder er ikke plikten å gi gaver. Da har du misforstått oppgaven som fadderskap er. Trådstarter vet sikkert hva som er hovedoppgaven til en fadder, men jeg synes det virker mer vanlig enn uvanlig at en fadder gir fadderbarnet gave til jul og bursdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan ikke forvente dette Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Trådstarter vet sikkert hva som er hovedoppgaven til en fadder, men jeg synes det virker mer vanlig enn uvanlig at en fadder gir fadderbarnet gave til jul og bursdag. Vi har aldri sett på det som en selvfølge å stille opp med gaver. Og vi har hatt flere fadderbarn. Ingen i vår krets har gjort det heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Mine er veldig klar over hvem som hvem sine faddere, og de gleder seg veldig til faddergavene. De hadde blitt skuffet dersom gaven hadde uteblitt. Si til gutten din at du ikke vet hvorfor de ikke har gitt gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Min fikk heller ikke gave fra sin gudmor i år og jeg vet at hun rett og slett ikke har økonomi til det. Men det var ikke noe ungene la merke til engang. Vi har aldri fokusert på dette med faddere, er det vanlig altså? ''Vi har aldri fokusert på dette med faddere, er det vanlig altså?'' Jeg aner faktisk ikke hvem som er faddere til mine barn - det er tanter/onkler, men hvem av dem som er for hvem av ungene,- aner ikke ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Mange barn har jo mange faddere, og jeg har aldri tenkt at det er "påkrevet" at alle disse gir gave til bursdag og jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Vi har aldri sett på det som en selvfølge å stille opp med gaver. Og vi har hatt flere fadderbarn. Ingen i vår krets har gjort det heller. Alle faddere jeg vet om har gitt gaver til fadderbarnet sitt til jul og bursdag, men da er det sikkert like vanlig med begge deler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Om faddere gir gaver eller ikke, avhenger vel litt av hvem de er, (familie eller venner?) og hvor mye kontakt man har med dem ellers? Det hender jo at kontakten med fadderne avtar av ulike årsaker. Og hvis man har liten kontakt med barnet og / eller foreldrene, så er det vel ingen grunn til å gi gave "bare" fordi man er fadder. De fleste har mange nok å kjøpe gave til i jula.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.