Gå til innhold

Høy feber og tidlig gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje tobarnsmor

Hei!

Hvor skadelig er det å ha høy feber tidlig i graviditeten?

Jeg har akkurat oppdaget at jeg er gravid. I forrige uke hadde jeg en streptokokkinfeksjon i halsen som medførte feber opp til 39,7. Jeg tipper at jeg nå er mellom 4 og 6 uker gravid (uregelmessig syklus). Jeg går fortsatt på penicillin. Etter hva jeg husker fra forrige gang, er det ikke skadelig for fosteret. Har jeg rett?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35824-h%C3%B8y-feber-og-tidlig-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Feber i seg selv er vanligvis ikke noen trussel for fosteret. Så lenge du går på en type penicillin som er akseptert for gravide, vil jeg ikke tro at det lille fosteret kan ha tatt skade av din infeksjon. Det er vanligvis ikke anbefalt at gravide skal ta Ibux, men det gjelder spes. i det siste trimesteret. Du har sikkert ikke gjort noe galt ved å ta hverken dette eller paracet, som anses som ufarlig for gravide, selv om man anbefaler gravide å holde seg unna medikamenter. Dette skjedde i begynnelsen av svangerskapet, og det var enda ikke blodforbindelse mellom deg og fosteret. Det kan være en fordel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...