Gå til innhold

Oppbåst mage/prumping/diaré og karve

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt i mange, mange år med prumping (av og til i alles påhør!!) og det har gitt en ubeskrivelig frustrasjon. Dessuten har jeg etter som årene har gått fått mer og mer avføring i form av diaré. Nå er nesten all avføring diaré. Jeg fortalte om fising og diaré til en bekjent og han kom med forslag om karve som en hjelp for å unngå fising. Gjerne en teskje 3-4 ganger pr dag. Jeg kjøpte karve og ganske raskt, dvs. etter noen dager, merket jeg forandring. Men karven måtte først ligge noen timer i en kopp vann for å bli litt mykere/bløtere. To måneder etterpå er jeg nesten fri for fising. I alle fall er det betraktelig sjeldnere og lettere å kontrollere og ikke lenger hørbar av andre.

Men diaré er like vanskelig å komme til noen løsning på. (Det er også ubehagelig med sår utenfor endetarmen!) Så langt jeg kan skjønne er det "irritabel tarm", som det heter faglig, og i det ligger det oftest at tarmene reagerer overnaturlig på korn, diverse grønnsaker, m.m. Hvordan det skal løses å slutte med brød og grønnsaker er for meg utenfor fatteevne! Finnes et forslag?

Fortsetter under...

www.lavkarbo.no :o) Mange med irritabel tarm (chrons) der inne som har blitt mer eller mindre helt bra etter å ha kuttet kraftig ned på karbohydratene.

Takk for responsen. Jeg begynte i går med med forslaget ditt og for første gang på masse år ikke hatt avføring (løs sådan!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...