Gå til innhold

Jeg ødelegger forholdet vårt... eller har..

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløst forhold...

Jeg har vært sammen med en mann i 2 år. Han er sjalu på mine ekser. Jeg er sjalu på hans..

Jeg inviterer ofte han og barna hit, men aldri motsatt, at han inviterer oss til seg.

Han gir sjelden beskjed dersom jeg spør ham om noe, som han ikke vil etc.

Har ofte bedt ham på middag. Ca hver 3. gang, han takker ja, kommer han ikke. Han gir heller ikke beskjed om at han ikke kommer.

I går, snakket jeg om en av mine beste venner, som dessverre døde for noen år tilbake.. Han ble sjalu og unnlot å svare. Jeg forsto ikke hvorfor, og ble enda mer lei meg.

Han tåler ikke at jeg og faren til mine barn har et godt forhold og at jeg snakker om ham til tider.. Jeg er ferdig med ham, men han er faren til ungene mine, og en av de viktigste personene i mitt liv. Ingen føleser eller kjærlighet til ham mer.

Når han reagerer med å ikke svare, ikke komme, ikke be oss osv. blir jeg provosert. Dette resulterer i at jeg skyller over ham en haug sms'er, med anklagelser og barnslige ting. Det koker i meg, av frustrasjon, skuffelse og sinne fordi han gjør som han gjør..

Hva skal jeg gjøre?? Har lyst til å bare skrike til ham og gi f.. men jeg klarer ikke.. isteden koker det i meg..

Fortsetter under...

Gjest Håpløst forhold...

Hvorfor er du sammen med denne mannen da?

Hvorfor?.. Det har jeg lurt på også.. Jeg har blitt veldig glad i ham, men begynner å lure på motivene mine for å være glad i ham.. om det er "avhengighet" eller hva det er.. kanskje jeg ikke får andre? Kanskje er jeg redd for å være alene? Jeg aner ikke.. dette er teorier.

-Men et varsku burde vel være at han stjeler energien min, istedenfor å gi energi.. sånn har det vel vært disse to årene...

''Han tåler ikke at jeg og faren til mine barn har et godt forhold og at jeg snakker om ham til tider.. Jeg er ferdig med ham, men han er faren til ungene mine, og en av de viktigste personene i mitt liv. Ingen føleser eller kjærlighet til ham mer''

Hvorfor trenger du å snakke om eksen din til nye kjæreste?

Han blir uttrygg selv om du sier du er ferdig med eksen...

Uttryggheten gjør at han oppfører seg litt snodig...

Mitt råd er at du slutter å snakke så varmt om eksen...

Så vil du se at din nye kjæreste blir tryggere på forholdet mellom dere...

Annonse

''Han tåler ikke at jeg og faren til mine barn har et godt forhold og at jeg snakker om ham til tider.. Jeg er ferdig med ham, men han er faren til ungene mine, og en av de viktigste personene i mitt liv. Ingen føleser eller kjærlighet til ham mer''

Hvorfor trenger du å snakke om eksen din til nye kjæreste?

Han blir uttrygg selv om du sier du er ferdig med eksen...

Uttryggheten gjør at han oppfører seg litt snodig...

Mitt råd er at du slutter å snakke så varmt om eksen...

Så vil du se at din nye kjæreste blir tryggere på forholdet mellom dere...

''Hvorfor trenger du å snakke om eksen din til nye kjæreste?''

Fordi hun har barn med eksen kanskje... Da må ting diskuteres og eksen nevnes innimellom, ferieavviklinger og samvær og sånne ting.

Han virker barnslig, men jeg vet at anklager ikke fikser noen ting, så det må du forsøke å slutte med.

Jeg synes det er ganske umodent at han ikke takler at du og barnefaren har et godt forhold. Han burde være glad for det på dine vegne og på dine barns vegne.

Hvis han stjeler energi fra deg mer enn han gir deg energi, er det noe som er helt galt.

Dette høres ut som et forhold mellom tenåringer, ikke mellom voksne folk!

Det er utrolig umodent av ham å reagere med sjalusi på en avdød venn av deg, og på at du har et godt forhold til dine barns far.

At han unnlater å komme til middagsavtaler, og heller ikke gir beskjed, (enten fordi han ikke tar det seriøst nok, eller fordi han vil "straffe" deg for noe) vitner om svært lite ansvarsfølelse og lite interesse for å bevare forholdet.

Og det er også temmelig "fjortis-aktig" av deg å reagere med å sende spydige sms istedet for å ta opp telefonen og konfrontere ham og spørre rett ut hvorfor han ikke kommer til avtaler, eller inviterer dere tilbake.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i overskriften din om at DU ødelegger forholdet deres.

Jeg synes denne kjæresten din virker urimelig vanskelige på mange måter.

Du må kunne få lov å nevne barnas far i naturlige settinger, uten at han blir sjalu og demonstrerer med taushet og avvisning. Og han må kunne holde en middagsavtale, eller gi beskjed hvis det ikke passer.

Du bør kunne forvente at også han tar intiativ til å invitere og treffes for å holde forholdet igang.

Kort sagt høres ikke dette forholdet særlig sunt og balansert ut.

Dere får frem det værste i hverandre, istedet for å fungere som et team. Og med tanke på at det er barn inne i bildet, så husk at også de vil bli påvirket hvis du/dere ikke har det godt i forholdet.

Og hvis "tullet" dere imellom skaper ustabilitet og uforutsigbarhet i barnas hverdag, så er jo ikke dette særlig bra..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...