Gå til innhold

Langvarig blødning etter abort

Anbefalte innlegg

Jeg tok en selvvalgt abort (utsugning) i utlandet for 2,5 uke siden. I følge legen var jeg da 8 uker på vei, jeg har aldri vært gravid tidligere og jeg er 29 år. Dagen jeg tok aborten og dagen etter blødde jeg litt (nok til å kun dekke ett truseinnlegg per dag). Blødningene stoppet dermed i et par-tre dager før jeg begynte å blø igjen (igjen kun nok til ett truseinnlegg per dag). Da jeg hadde oppfølgingsskjekken fortalte jeg dette til legen og han var urolig for at jeg fortsatt blødde og mente at jeg kunne ha en "blødende livmor" etter aborten, men valgte å ikke gjøre noe ytterligere da jeg hadde hatt et par dagers opphold i blødningene. Jeg fikk p-piller og fikk beskjed om å ringe hvis jeg ikke fikk mensen når pillebrettet gikk tomt. Problemet er at jeg ikke har stoppet å blø enda. Jeg blør ikke mye og har ingen smerter/ubehageligheter, men jeg er allikevel nervøs. Legen tok ultralyd og sa at jeg ikke lenger hadde noe foster i magen, men at "man aldri kan være 100% sikker." Jeg har vært på p-piller tidligere, men ikke brukt dem på halvannet år - før nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358389-langvarig-bl%C3%B8dning-etter-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...