Gå til innhold

Steketid på kalkunbryst-filet

Gjest kan noen hjelpe meg??? takk i såfall

Anbefalte innlegg

Jeg skal steke kalkunbryst-filet i dag.

Og på pakka står det at det skal beregnes ca 30 min pr kg. Og her veier denne 1,7 kg. Det vil da si at den skal stede 45-50 min. Men når jeg skal steke 2 stk samtidig, jeg skal vel ikke doble steketida da??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358444-steketid-p%C3%A5-kalkunbryst-filet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke doble steketiden, steketiden har med tykkelsen på "steika" å gjøre. Hvis du legger stykkene ved siden av hverandre, vel og merke.

Ok, takk for svaret, var i grunn det jeg også mente, mens han jeg bor med mente jeg måtte doble tida, og da ble jeg usikker.

Tusen takk for svar :)

Jeg skal også steke kalkunfileter i dag. På pakken min (Prior) står det at fileten (som er uten bein) skal stekes 45-50 min ved 180 grader. Disse filetene veier 750 g. Bruk et steketermometer, fileten er ferdig når det viser 68 grader. La også filetene hvile 10-15 min før oppskjæring for å få kjøttsaften til å sette seg. Pakk de da inn i aluminiumsfolie, da holder de seg varme.

I fjor stekte jeg 3 slike fileter samtidig. Steketiden økte jeg til 1 t og 10 min. Da var de saftige og gjennomstekte.

Jeg kjøpte en gang kalkunbrystfilet med bein. Fulgte oppskriften til punkt og prikke, men da var fileten blodig inni. Husker ikke hvor lang tid som var oppgitt på pakken, men det var tydeligvis altfor lite.

Lykke til, og håper det smaker:-)

Jeg skal også steke kalkunfileter i dag. På pakken min (Prior) står det at fileten (som er uten bein) skal stekes 45-50 min ved 180 grader. Disse filetene veier 750 g. Bruk et steketermometer, fileten er ferdig når det viser 68 grader. La også filetene hvile 10-15 min før oppskjæring for å få kjøttsaften til å sette seg. Pakk de da inn i aluminiumsfolie, da holder de seg varme.

I fjor stekte jeg 3 slike fileter samtidig. Steketiden økte jeg til 1 t og 10 min. Da var de saftige og gjennomstekte.

Jeg kjøpte en gang kalkunbrystfilet med bein. Fulgte oppskriften til punkt og prikke, men da var fileten blodig inni. Husker ikke hvor lang tid som var oppgitt på pakken, men det var tydeligvis altfor lite.

Lykke til, og håper det smaker:-)

''Jeg kjøpte en gang kalkunbrystfilet med bein. Fulgte oppskriften til punkt og prikke, men da var fileten blodig inni. Husker ikke hvor lang tid som var oppgitt på pakken, men det var tydeligvis altfor lite.''

Det er to slike jeg skal steke, begge veier ca 1,7 kg. På pakka står det at man skal beregne ca 30 min steketid (180 grader) pr kg filet. Og da blir det 45-50 min for en. Og jeg skal steke to... Jeg skal bruke steketermometer, men så er det slik at de skal beregnes å være ferdig ca 1930. Da får vi middagsgjester.

Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...