Gjest rettogslettbaredet Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg er en mann på 29 år som har vært sammen med min kjæreste i snart 10 mnd. Hun er 32 år gammel og vi har vært samboere i snart 3 mnd. Vi har et veldig godt forhold og vi elsker hverandre svært høyt. For en tid tilbake kom vi inn på emnet om antall seksualpartnere og jeg fikk da vite at hun hadde hatt ca.50 stk før jeg kom inn i bildet!! Jeg ble helt satt ut og startet først å tenke på hvor løsaktig hun har vært og hvordan hun har klart dette tatt i betraktning at hun har hatt 3 langvarige forhold på tilsammen 11 år! Jeg sa til henne at dette plaget meg veldig og at dette var et unormalt høyt antall i forhold til hva som er normalt men uten å nevne at hun var en dårlig person av den grunn. Jeg lurer også på om det kan være flere ettersom kvinner ofte oppgir lavere antall enn det som er fakta. Hun angret ikke på noe av dette og sa at dette var høyst normalt for en dame som bor i storbyen. Jeg sa at jeg måtte ha litt tid til å glemme dette men hun kunne ikke forstå at dette skulle være noe problem. Hvordan kan hun si noe slikt? Burde hun ikke forventet at jeg ville reagere på dette? Videre sa hun at hun bare har hatt et par one night stands mens størstedelen var valgt med omhu. Hun fortalte videre at hun bare fokuserte på sex og egne nytelser og at det var ingen følelser involvert med størstedelen av disse (ikke kjærestene). ”Det var for moroen sin del” sa hun. Hun sluttet også å treffe seksual partneren så snart han startet å snakke om følelser og han ville ha noe mer ut av det. Dette har jeg vanskelig for å forstå. Hva sier dette deg om henne som person? Har hun hatt store problemer og vil ha store problemer med å binde seg til meg? Det må nevnes at hun ble forlatt av sin tidligere kjæreste for et par års tid tilbake og at hun etter den tid har hatt problemer med forpliktelser og jeg tror det var etter dette hun økte antall seksual partnere ganske kraftig. Hun fortalte meg også at hun hadde vært utro mot alle sine kjærester! Hvor mange ganger vet jeg ikke men grunnen til dette var at forholdene var vaklende og at hun ikke følte seg verdsatt og elsket lenger. På toppen av dette fortalte hun meg direkte at hun ville gjøre det samme meg meg dersom det samme skulle skje igjen med oss. Hva!! Ikke vanskelig å si at tilliten min ble straks redusert til det minimale! Hva sier dette deg og er dette noe å si til din elskede? Burde jeg konfrontere henne med dette? Vi elsker hverandre høyt og har det godt men når du får noe slikt i fleisen da det er vanskelig å stole på henne samme om hun sier at hun aldri skal være utro mot meg selv om vi har det fortreffelig sammen. Burde jeg? Jeg svarte da at jeg selvfølgelig skulle behandle henne godt og at dette ikke skulle skje med oss men jeg angrer på at jeg ikke satt henne på plass for slike ting er en unødvendig og fryktelig ting å si til din elskede. Som sagt ble jeg veldig satt ut da jeg fikk høre alt dette og min respekt og min seriøsitet for henne falt dramatisk og flere tanker begynte å surre inne i hodet mitt. Dette var jo kvinnen som jeg ville tilbringe resten av livet mitt med og som jeg kunne se som mor for mine fremtidige barn! Dette var hjerteskjærende og disse visjonene ble plutselig borte. Hennes oppfatning av verdier og moral var plutselig så ”dårlige” og annerledes enn mine. For meg handler sex med en annen person mye om følelser og jeg har aldri hatt stor respekt for såkalte ”playere”. Jeg har selv hatt sex med 12 stk. Jeg startet automatisk å tenke at hun kanskje har problemer med å binde seg og at et forhold (evt ekteskap) med henne kanskje ikke vil vare ettersom hun kanskje lett blir uinteressert og hun har vanskelig for å være trofast. Det går ikke en dag jeg ikke tenker på dette men jeg prøver så godt jeg kan å glemme hennes dystre fortid og fokusere på det gode fordi jeg elsker henne så høyt. Det hjelper heller ikke at jeg er borte med jobben i lange perioder. Jeg har hatt lysst å nevne for henne at dette fremdeles plager meg men vet ikke hvordan jeg skal bringe det opp? Ettersom det har blitt litt spørsmål i etterkant av dette har hun også på følelsen at jeg prøver å finne "bevis" på at hun ikke er god nok for meg! Hvordan kan jeg ta dette opp med henne på en god måte og som gjør at jeg kan prøve å takle dette bedre og som gjør at hun ikke føler seg sårbar. Føler at jeg trenger en god del bekreftelse fra hennes side pga alt dette. Og til slutt; er dette et forhold jeg bør komme meg ut av? "Knust hjerte" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Antall sexpartnere tror jeg ikke jeg ville hengt meg så mye opp i, men det at hun har vært utro i alle sine tidligere forhold ville garantert fått ei bjelle til å ringe advarende... Skjønner godt at du føler det usikkert når hun har et verdisyn som spriker såpass fra ditt eget... Noen råd har jeg nok dessverre ikke å komme med :-/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 En slik "nedfallsfrukt" ville jeg holdt meg unna. Og det sier jeg ikke fordi hun er kvinne. En mann med så mange sexpartnere bak seg ville vært like lite fristende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 En slik "nedfallsfrukt" ville jeg holdt meg unna. Og det sier jeg ikke fordi hun er kvinne. En mann med så mange sexpartnere bak seg ville vært like lite fristende. Men mener du antall sexpartnere er verre enn det at hun alltid har vært utro? Jeg tenker at når man er over tredve, og hvis man starta med sex når man var femten, så har man hatt femten år å ha sex på...Dvs i snitt tre-fire sexpartnere hvert år, og det er jo ikke så ille? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg hadde nok hatt store problemer med å være sammen med en partner som hadde hatt så mange sexpartnere og i tillegg innrømmer åpent at h*n hadde vært utro mot sine partnere så snart forholdet hanglet litt. Men jeg er muligens gammel og puritansk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Men mener du antall sexpartnere er verre enn det at hun alltid har vært utro? Jeg tenker at når man er over tredve, og hvis man starta med sex når man var femten, så har man hatt femten år å ha sex på...Dvs i snitt tre-fire sexpartnere hvert år, og det er jo ikke så ille? Enig, forstår ikke at antallet er noe å henge seg opp i, men at hun har behandlet sine kjærester respektløst er ille. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg kan ikke skjønne hvorfor du fokuserer mer på at hun har hatt 50 sexpartnere enn at hun sier hun kommer til å være utro mot deg og har vært utro mot alle hun er sammen med. (De fleste forhold hangler jo tross alt nå og da.) Ikke bare viser dette en manglende moral (som de femti sexpartnerene ikke nødvendigvis demonstrerer, så lenge det er mellom voksne og uten utroskap), men det indikerer også at hun er umoden, fraskriver seg ansvar for eget liv og forhold og mangler omtanke for andres følelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hva ønsker du helst selv? Være sammen med henne? Hun fortalte deg om en FORTID - ikke nåtid. Om du har gjort noe dumt for 10 år siden- lenge før du traff henne...hva om hun dumper deg for dette? Føles det rettferdig ut? Ta en prat med henne. Fortell at du ble litt satt ut. At fortid er fortid, men at det er noe som plager deg. Og det som plager deg er at hun sa hun hadde vært utro mot alle tidligere. Spør om dette var forhold hun var lykkelig i, og om kjæresten på noen måte fikk vite om hva som skjedde. Si hva du mener om saken. Dersom du ikke finner deg i utroskap, så sier du klart det. Spør om hva hun mener om utroskap også- slik at det ikke bare blir enveis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Men mener du antall sexpartnere er verre enn det at hun alltid har vært utro? Jeg tenker at når man er over tredve, og hvis man starta med sex når man var femten, så har man hatt femten år å ha sex på...Dvs i snitt tre-fire sexpartnere hvert år, og det er jo ikke så ille? Hun hadde hatt 3 lange forhold fordelt på 11 år, så de resterende over 47 var fordelt på 7 år... Det gjør selvsagt ikke saken bedre at damen er notorisk utro. Men jeg kom ikke så langt at jeg leste det, før jeg svarte. Så lange innlegg uten avsnitt orker jeg ikke å slite meg gjennom. Antall sexpartnere var nok til at jeg ville tatt avstand. Og for å svare deg direkte på det du spør om: en mann med 50 sexpartnere bak seg, selv om de var jevnt fordelt på 18 år: nei takk, noe sånt ville ikke jeg orket å ta i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hun hadde hatt 3 lange forhold fordelt på 11 år, så de resterende over 47 var fordelt på 7 år... Det gjør selvsagt ikke saken bedre at damen er notorisk utro. Men jeg kom ikke så langt at jeg leste det, før jeg svarte. Så lange innlegg uten avsnitt orker jeg ikke å slite meg gjennom. Antall sexpartnere var nok til at jeg ville tatt avstand. Og for å svare deg direkte på det du spør om: en mann med 50 sexpartnere bak seg, selv om de var jevnt fordelt på 18 år: nei takk, noe sånt ville ikke jeg orket å ta i. ''nei takk, noe sånt ville ikke jeg orket å ta i.'' Hvilken forskjell gjør det for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hun hadde hatt 3 lange forhold fordelt på 11 år, så de resterende over 47 var fordelt på 7 år... Det gjør selvsagt ikke saken bedre at damen er notorisk utro. Men jeg kom ikke så langt at jeg leste det, før jeg svarte. Så lange innlegg uten avsnitt orker jeg ikke å slite meg gjennom. Antall sexpartnere var nok til at jeg ville tatt avstand. Og for å svare deg direkte på det du spør om: en mann med 50 sexpartnere bak seg, selv om de var jevnt fordelt på 18 år: nei takk, noe sånt ville ikke jeg orket å ta i. Skjønner ikke slik tankegang. Hvorfor har det betydning at noen har hatt mange sexpartnere? Er du redd du bare ville bli en i rekka eller er det synet på sex du misliker? Svært mange voksne mennsker har jo lignende erfaring, uten at de er dårlige eller utro kjærester av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Skjønner ikke slik tankegang. Hvorfor har det betydning at noen har hatt mange sexpartnere? Er du redd du bare ville bli en i rekka eller er det synet på sex du misliker? Svært mange voksne mennsker har jo lignende erfaring, uten at de er dårlige eller utro kjærester av den grunn. '' Hvorfor har det betydning at noen har hatt mange sexpartnere? Er du redd du bare ville bli en i rekka eller er det synet på sex du misliker?'' Jeg vil gjerne ha en partner med en viss erfaring, men samtidig synes jeg ikke det er noe stas med en som har harvet over halve bygda, ) Så jeg setter pris på at min kjære har hatt omtrent like mange sexpartnere som meg, noen som er noen, men ikke veldig mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg ville backet ut før det ble for alvorlig. Jeg synes ikke antall sexpartnere er det verste, selv om jeg synes det er mange for ei som har vært i flere forhold i løpet av livet. Det jeg ville hengt meg mest opp i er det at hun har vært utro i alle forhold, og at hun omtrent advarer deg allerede nå om at hun vil gjøre det samme mot deg hvis du ikke tilfredsstiller hennes behov. Jeg ville aldri følt meg trygg på en sånn kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''nei takk, noe sånt ville ikke jeg orket å ta i.'' Hvilken forskjell gjør det for deg? Hva mener du? Hvilken forskjell det gjør om en mulig partner hadde hatt 2 eller 50 sexpartnere? Det gjør stor forskjell, siden det sier noe om hans forhold til sex, noe om hvilke erfaringer han har, og om han er godt brukt eller ikke. En person som har hatt mange sexpartnere, ser ikke på sex som noe som er forbeholdt den han elsker. Da er det ikke lenger noe dyrebart og spesielt. Tanken på å skulle ha en penis inne i meg som alt har vært inne i 50 andre - tanken byr meg i mot. En person med mange sexpartnere tror jeg også har lettere for å være utro, han har alt vist at det skal lite til før han hopper i køya. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Skjønner ikke slik tankegang. Hvorfor har det betydning at noen har hatt mange sexpartnere? Er du redd du bare ville bli en i rekka eller er det synet på sex du misliker? Svært mange voksne mennsker har jo lignende erfaring, uten at de er dårlige eller utro kjærester av den grunn. Se svaret mitt til nitty-gritty, det dekker vel det du lurtr på? Hvis ikke, må du gjerne spørre meg igjen. Folk har ulikt syn på sex, sånn er det bare. Jeg kunne ikke hatt en partner med et sexsyn langt unna mitt eget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hva mener du? Hvilken forskjell det gjør om en mulig partner hadde hatt 2 eller 50 sexpartnere? Det gjør stor forskjell, siden det sier noe om hans forhold til sex, noe om hvilke erfaringer han har, og om han er godt brukt eller ikke. En person som har hatt mange sexpartnere, ser ikke på sex som noe som er forbeholdt den han elsker. Da er det ikke lenger noe dyrebart og spesielt. Tanken på å skulle ha en penis inne i meg som alt har vært inne i 50 andre - tanken byr meg i mot. En person med mange sexpartnere tror jeg også har lettere for å være utro, han har alt vist at det skal lite til før han hopper i køya. En person som har hatt femti sexpartnere kan se på sexen når han elsker noen som helt spesiell og skille den fra den sexen man har bare for moro. Eventuelt kan han ha hatt en vill tid fra 20-26 år og deretter funnet ut hva som betyr noe for han her i livet. Kanskje er han attraktiv og har valgt partnere med omhu. En person som kun har hatt to sexpartnere kan ha et tarvelig syn på kvinner og mene at de egentlig burde skreve for alle som ønsker det, han er bare ikke attraktiv nok til å få de ned på rygg. Eventuelt kan han nylig ha "våknet" seksuelt og være utro gjentatte ganger i løpet av ditt forhold til han. Ingenting er svart/hvitt og jeg kan ikke forstå at du ikke er langt mer opptatt av helheten enn et meningsløst antall. Kommentarer som antyder at en penis som har vært inne i femti kvinner på et eller annet vis er uhygenisk eller ekkel orker jeg ikke ta tak i. Det er for umodent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 En person som har hatt femti sexpartnere kan se på sexen når han elsker noen som helt spesiell og skille den fra den sexen man har bare for moro. Eventuelt kan han ha hatt en vill tid fra 20-26 år og deretter funnet ut hva som betyr noe for han her i livet. Kanskje er han attraktiv og har valgt partnere med omhu. En person som kun har hatt to sexpartnere kan ha et tarvelig syn på kvinner og mene at de egentlig burde skreve for alle som ønsker det, han er bare ikke attraktiv nok til å få de ned på rygg. Eventuelt kan han nylig ha "våknet" seksuelt og være utro gjentatte ganger i løpet av ditt forhold til han. Ingenting er svart/hvitt og jeg kan ikke forstå at du ikke er langt mer opptatt av helheten enn et meningsløst antall. Kommentarer som antyder at en penis som har vært inne i femti kvinner på et eller annet vis er uhygenisk eller ekkel orker jeg ikke ta tak i. Det er for umodent. Skal si du har mange fordommer mot personer som har hatt få sexpartnere. Det er godt mulig at en person med mange sexpartnere klarer å skille mellom sex for moro og sex som en del av et seriøst forhold. Men jeg ønsker ikke en partner som har et syn på sex som at det kan ha vært bare for moro, like lite som jeg ville hatt en partner som var horekunde. At du ser på det som umodent å synes det er ekkelt at en penis har vært inne i 50 kvinner før deg, får stå for din egen regning. Hvilke kriterier du setter for valg av din partner er åpenbart andre enn de jeg setter for min. Men jeg putter ikke deg i bås av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Skal si du har mange fordommer mot personer som har hatt få sexpartnere. Det er godt mulig at en person med mange sexpartnere klarer å skille mellom sex for moro og sex som en del av et seriøst forhold. Men jeg ønsker ikke en partner som har et syn på sex som at det kan ha vært bare for moro, like lite som jeg ville hatt en partner som var horekunde. At du ser på det som umodent å synes det er ekkelt at en penis har vært inne i 50 kvinner før deg, får stå for din egen regning. Hvilke kriterier du setter for valg av din partner er åpenbart andre enn de jeg setter for min. Men jeg putter ikke deg i bås av den grunn. Jeg har ingen fordommer. Jeg skisserte MULIGE scenarioer som går i mot dine antakelser. Det er selvfølgelig ikke slik at jeg tror ille om de som har mange sexpartnere og dårlig om de som har få. Jeg forstår at du nå hoppet ned i en skyttergrav, så det er ikke mye poeng i en diskusjon om dette (selv om den tross alt er helt uskyldig), men jeg vil påpeke at uttalelsen om en penis som uhygenisk basert på antall partnere før deg var umoden i mine øyne - ikke du som person. Jeg kjenner ikke deg, du kan da være modenheten selv resten av tiden. Uttalelsen der i mot er fordomsfull. Man kan ha en sexpartner en eneste gang og få både HIV og syfilis på samme tid eller man kan ha hundre, bruke kondom og være ansvarlig og ha en ren og pen penis hele livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''Hun fortalte meg også at hun hadde vært utro mot alle sine kjærester! Hvor mange ganger vet jeg ikke men grunnen til dette var at forholdene var vaklende og at hun ikke følte seg verdsatt og elsket lenger. På toppen av dette fortalte hun meg direkte at hun ville gjøre det samme meg meg dersom det samme skulle skje igjen med oss.'' Dette er det punktet som bør gjøre deg meget betenkt. Det kommer perioder i alle forhold der ikke alt er på topp hele tiden. Hun sier klart at da vil hun være utro, og hun sier samtidig at det er ditt ansvar at hun hele tiden skal føle seg verdsatt og elsket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Men mener du antall sexpartnere er verre enn det at hun alltid har vært utro? Jeg tenker at når man er over tredve, og hvis man starta med sex når man var femten, så har man hatt femten år å ha sex på...Dvs i snitt tre-fire sexpartnere hvert år, og det er jo ikke så ille? Men hun har jo hatt langvarige, faste forhold i 11 år. Da er det liksom ikke 3-4 stk i året i lengre. Da blir det vel sikkert en god del flere i årene utenom forholdene. Om hun da ikke har vært utro med 3 stykker hvert år selv om hun var i forhold da. 50 sexpartnere hadde vært altfor mange partnere til at jeg hadde orket å ha noe forhold til denne personen. Og utroskapen er hvertfall kroken på døra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/#findComment-3091506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.