Gå til innhold

Kjæreste med "grumsete" fortid og mistillit

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom man aldri har hatt one night stands er det jo stor sjanse for at mennene var forelsket, da. I særdeleshet hvis man ventet en stund før man hoppet til sengs.

Jeg skulle tro at en ikke-forelsket, men kåt mann ikke ville kurtisere en dame i uksesvis bare får å få seg en beta.

''Jeg skulle tro at en ikke-forelsket, men kåt mann ikke ville kurtisere en dame i uksesvis bare får å få seg en beta.''

Sjarmerende naivitet :-)

Fortsetter under...

• Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

32

• ShitDiddelyDo

28

• Dorthe

26

• laguna1

14

Mest aktive i denne tråden

Dersom man aldri har hatt one night stands er det jo stor sjanse for at mennene var forelsket, da. I særdeleshet hvis man ventet en stund før man hoppet til sengs.

Jeg skulle tro at en ikke-forelsket, men kåt mann ikke ville kurtisere en dame i uksesvis bare får å få seg en beta.

''Jeg skulle tro at en ikke-forelsket, men kåt mann ikke ville kurtisere en dame i uksesvis bare får å få seg en beta.''

Man skal aldri si aldri. Vi menn er ikke spesielt smarte bestandig...

Gjest sjøstjerna

Hehe, det må du gjerne tro, det spiller sikkert liten rolle for deg hva jeg tror om det :o)

Hvordan kan jeg tro det, tror du?

Jo, det kan jeg fortelle deg. Jeg har hatt lengre forhold til dem- før jeg til slutt gikk ut av forholdet (men jeg har ikke gått fra han som ble min mann).

Om du tenkte ONS, så er jeg enig. Der er det ikke selvfølge med forelskelse. (har aldri hatt ONS)

Sjarmerende naivitet :-)

Tar forbehold mot de mennene som ikke har sjans unntatt i slike nevnte tilfeller;-)

Det tror jeg, menn tenker ofte med feil hode ;o)

Annonse

Det tror jeg, menn tenker ofte med feil hode ;o)

Absolutt :-)

Og jeg nevnte jo et annet sted i tråden risikoen for at unge, kristne som sparer seg til bryllupsnatta risikerer å gifte seg fordi de er kåte...;-)

Men jeg ser ikke bort fra muligheten for at det finnes damer som bare har hatt sex med menn som ikke bare var kåte, men dertil forelsket.

Hvordan kan jeg tro det, tror du?

Jo, det kan jeg fortelle deg. Jeg har hatt lengre forhold til dem- før jeg til slutt gikk ut av forholdet (men jeg har ikke gått fra han som ble min mann).

Om du tenkte ONS, så er jeg enig. Der er det ikke selvfølge med forelskelse. (har aldri hatt ONS)

Men menn har forhold til damer uten å være forelsket også de. Jeg sier ikke at menn ikke blir forelsket, jeg kjenner noen slike eksemplarer også, men de fleste er ikke det. Akkurat som mange damer blir smigret over menn som vil værre sammen med dem uten at de er forelsket så er menn opptatt av hva omverdenen tenker og sier.

Guri meg, jeg har hatt for mange guttekompiser.

Gjest sjøstjerna

Men menn har forhold til damer uten å være forelsket også de. Jeg sier ikke at menn ikke blir forelsket, jeg kjenner noen slike eksemplarer også, men de fleste er ikke det. Akkurat som mange damer blir smigret over menn som vil værre sammen med dem uten at de er forelsket så er menn opptatt av hva omverdenen tenker og sier.

Guttekompiser har jeg også hatt. :-)

Enig med deg at jeg ikke bryr meg om hva du måtte tro om mine tidligere kjærester og vår daværende forelskede tilstand. :-)

''Men menn har forhold til damer uten å være forelsket også de.''

Og mange damer er i forhold uten å være forelsket

'' Jeg sier ikke at menn ikke blir forelsket, jeg kjenner noen slike eksemplarer også, men de fleste er ikke det.''

"De fleste" har jeg absolutt ingen tro på. Jeg tror tvert i mot at de fleste menn også blir forelsket innimellom.

Gjest sjøstjerna

''Men menn har forhold til damer uten å være forelsket også de.''

Og mange damer er i forhold uten å være forelsket

'' Jeg sier ikke at menn ikke blir forelsket, jeg kjenner noen slike eksemplarer også, men de fleste er ikke det.''

"De fleste" har jeg absolutt ingen tro på. Jeg tror tvert i mot at de fleste menn også blir forelsket innimellom.

Enig i dette.

Absolutt :-)

Og jeg nevnte jo et annet sted i tråden risikoen for at unge, kristne som sparer seg til bryllupsnatta risikerer å gifte seg fordi de er kåte...;-)

Men jeg ser ikke bort fra muligheten for at det finnes damer som bare har hatt sex med menn som ikke bare var kåte, men dertil forelsket.

Jeg tror nok også det finnes, men kanskje ikke så mange som mange kvinner tror.

Annonse

Jeg tror nok også det finnes, men kanskje ikke så mange som mange kvinner tror.

Men hva er forelskelse, da? Hvor mye skal til før man sier at man er forelsket? Det finnes grader av dette også, fra en betatthet som fort kan gå over, til en dypere forelskelse på vei til kjærlighet.

Og det er ikke like lett å skille det ene fra det andre i starten på et forhold. Kanskje viser det seg at man var mest forelsket i selve forelskelsen, og ikke i personen.

Videre kan jo kvinner ihvertfall, og jeg vil tro det samme gjelder menn, TRO at de er forelsket ide de går til køys, men så oppdgaer de at de var mer betatt av hele situasjonen. Kanskje _var_ de også forelsket, bare at det gikk fort over?

Hvis man legger til grunn en "definisjon" av forelskelse som også omfatter slike tilfeller, vil jo ganske mange være "forelsket" i en de har sex med (unntak for ONS).

Gjest sjøstjerna

Men hva er forelskelse, da? Hvor mye skal til før man sier at man er forelsket? Det finnes grader av dette også, fra en betatthet som fort kan gå over, til en dypere forelskelse på vei til kjærlighet.

Og det er ikke like lett å skille det ene fra det andre i starten på et forhold. Kanskje viser det seg at man var mest forelsket i selve forelskelsen, og ikke i personen.

Videre kan jo kvinner ihvertfall, og jeg vil tro det samme gjelder menn, TRO at de er forelsket ide de går til køys, men så oppdgaer de at de var mer betatt av hele situasjonen. Kanskje _var_ de også forelsket, bare at det gikk fort over?

Hvis man legger til grunn en "definisjon" av forelskelse som også omfatter slike tilfeller, vil jo ganske mange være "forelsket" i en de har sex med (unntak for ONS).

Definisjon på forelskelse, ja. At jeg antakelig var mest betatt- og ikke forelsket- i en eks, stemmer nok. :-)

Definisjon på forelskelse, ja. At jeg antakelig var mest betatt- og ikke forelsket- i en eks, stemmer nok. :-)

Jeg var ikke forelsket (ennå) med han som jeg senere giftet meg med, men vi kan jo late som og kalle det "kjærlighet ved første blikk"...;-)

Gjest sjøstjerna

Jeg var ikke forelsket (ennå) med han som jeg senere giftet meg med, men vi kan jo late som og kalle det "kjærlighet ved første blikk"...;-)

Jeg ble meget forelsket i eks...som ble en eks fordi han var volderlig.

Jeg ble dypere glad i min mann, men kan ikke huske den stormende forelskelsen.....

Jeg var forelsket- en stund- i annen mann nå under ekteskapet. Men denne forelskelsen fikk dø ut fordi jeg unngikk den andre mannen.

Jeg ble meget forelsket i eks...som ble en eks fordi han var volderlig.

Jeg ble dypere glad i min mann, men kan ikke huske den stormende forelskelsen.....

Jeg var forelsket- en stund- i annen mann nå under ekteskapet. Men denne forelskelsen fikk dø ut fordi jeg unngikk den andre mannen.

Jeg ble veldig forelsket i mannen min i dagene som fulgte, da, men var ganske kjapp til sengs der...:-)

Dette i motsetning til f eks en jeg var stormende forelsket i minst et halvt år før vi ble sammen, men det forholdet var absolutt ikke liv laga.

''Men menn har forhold til damer uten å være forelsket også de. Jeg sier ikke at menn ikke blir forelsket, jeg kjenner noen slike eksemplarer også, men de fleste er ikke det. Akkurat som mange damer blir smigret over menn som vil værre sammen med dem uten at de er forelsket så er menn opptatt av hva omverdenen tenker og sier.''

Hæ? Du tror ikke menn blir forelsket?! Da tror jeg du tar grundig feil! Begge kjønn kan selvfølgelig ha sex uten at det er følelser med i bildet, men begge kjønn kan selvfølgelig bli hodestups forelsket!

Men jeg er sånn at når jeg er forelsket så er det ikke tvil. Og det er det jeg kaller forelskelse. Kan ikke konsentrere seg, kan ikke spise, kan ikke sove, man tenker på ham hele tida, vil helst snakke om han hele tida.

Alt annet kaller jeg ikke forelskelse, det kaller jeg at man liker folk. Og jeg kunne ikke tenkt meg å starte et forhold med noen uten at jeg var forelsket. Og jeg kjenner folk som blir forelsket og endel som ikke skjønner hva jeg snakker om :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...