Gjest Hulderen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Men i det minste anser jeg både menn og kvinner som hiver seg rundt som like ille, på den måten har jeg kommet lengre enn våre bestemødre som bare så ned på kvinnene.'' Da vil jeg si at jeg har kommet lengre enn deg igjen, for jeg ser ikke ned på noen av dem. Spørs om det er å ha kommet lengre. Godtar du alt du ser av oppførsel rundt deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Spørs om det er å ha kommet lengre. Godtar du alt du ser av oppførsel rundt deg? Det er jo du som skriver "kommet lengre" et par innlegg ovenfor. ''Men i det minste anser jeg både menn og kvinner som hiver seg rundt som like ille, på den måten har jeg kommet lengre enn våre bestemødre som bare så ned på kvinnene.'' ---- ''Godtar du alt du ser av oppførsel rundt deg?'' Nei, selvsagt ikke, men det handler om folk som gjør noe for å skade andre med hensikt. Å ha flere sexpartnere er ikke noe man gjør for å skade andre. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Trodde du hadde hatt alle de partnerene etter at du ble alene:-) Jeg kunne ikke hatt sex uten å være forelsket. Og jeg tror at de få jeg har hatt sex med har vært forelsket i meg. Men for all del.....skulle ønska at jeg ikke var fullt så kravstor:-) Jeg har vært alene i 25 år + årene før jeg gifta meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg hadde nekta å ha sex med en som ikke var forelska i meg! Og jeg tror ikke jeg hadde orka sex med en jeg ikke var forelska i..... Har en kompis som er utrolig sexy, singel - og som er forelska i meg... men kjenner at jeg ikke hadde hatt lyst på sex med ham fordi jeg ikke er forelska.. Men det er noe helt annet. Jeg har aldri hatt sex med en kompis og da mener jeg virkelig aldri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Trodde du hadde hatt alle de partnerene etter at du ble alene:-) Jeg kunne ikke hatt sex uten å være forelsket. Og jeg tror at de få jeg har hatt sex med har vært forelsket i meg. Men for all del.....skulle ønska at jeg ikke var fullt så kravstor:-) Ikke noe galt i å være kravstor mht forhold. Det bør være en selvfølge. Men jeg forstår ikke de i tråden her som er så kravstore mht følelser i forhold til hvem de har sex med. Det er meg, dog. Sex trenger ikke ha noe som helst med forhold, ei heller med følelser (da tenker jeg på forelskelsesfølelser) å gjøre, men sex er likevel en meget fin ting. Greit nok at man ikke selv kan ha sex uten forelskelsen, men jeg forstår ikke hvorfor noen blander seg opp i hvorfor f.eks. jeg har sex. Akkurat som om single meg, som liker å være singel, men som liker sex, ikke skal kunne ha fordømmelsesfri sex, her med andre mennesker som også liker sex og er single Jeg forstår bare ikke hvordan det går an å se ned på to voksne mennesker som har sex med hverandre fordi de ikke er forelsket i hverandre. Hvem i himmelens navn har noe med hva to voksne mennesker gjør med hverandre, selv om de kanskje kun gjør det en natt? Synes mange legger alt for mye i hva sex er og betyr, og har et ganske forstyrra forhold til noe av det mest naturlige i verden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ikke noe galt i å være kravstor mht forhold. Det bør være en selvfølge. Men jeg forstår ikke de i tråden her som er så kravstore mht følelser i forhold til hvem de har sex med. Det er meg, dog. Sex trenger ikke ha noe som helst med forhold, ei heller med følelser (da tenker jeg på forelskelsesfølelser) å gjøre, men sex er likevel en meget fin ting. Greit nok at man ikke selv kan ha sex uten forelskelsen, men jeg forstår ikke hvorfor noen blander seg opp i hvorfor f.eks. jeg har sex. Akkurat som om single meg, som liker å være singel, men som liker sex, ikke skal kunne ha fordømmelsesfri sex, her med andre mennesker som også liker sex og er single Jeg forstår bare ikke hvordan det går an å se ned på to voksne mennesker som har sex med hverandre fordi de ikke er forelsket i hverandre. Hvem i himmelens navn har noe med hva to voksne mennesker gjør med hverandre, selv om de kanskje kun gjør det en natt? Synes mange legger alt for mye i hva sex er og betyr, og har et ganske forstyrra forhold til noe av det mest naturlige i verden. Men folk uttaler seg jo her om sitt eget sexliv og egne partnere, gjør de ikke? Jeg synes i grunnen det er litt rart at mange blir så touchy på egne vegne at andre sier hva de liker eller ikke liker, det være seg mange sexpartnere, sex med eller uten forelskelse, analsex eller barbert/ubarbert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Når det kommer til dette med tidligere sexliv synes jeg det hviler en del ansvar hos deg. Gjort er gjort og spist er spist, for å si det sånn..Dette er jo noe hun ikke får ugjort om hun så ville, og om du ikke klarer å leve med det, eller ikke kommer forbi en følelse av at hun er løsaktig eller ekkel på grunn av ting hun har gjort tidligere (og sånn sett ikke har noe med hennes forhold til deg, som er HER og NÅ å gjøre) synes jeg nesten at du skylder henne å måtte la HENNE gå. Jeg har selv et ganske anseelig antall sexpartnere bak meg, og jeg hadde blitt ordentelig lei meg om kjæresten min derfor synes jeg var vemmelig, umoralsk, vanskelig å stole på eller mistrodde min genunine kjærlighet til HAM av den grunnen. Det hadde jeg ikke fiksa noe særlig. '' Jeg synes synes at du har mange fine argumenter både her og ellers i tråden, og jeg synes at tanken på at man skal la fortid være fortid er et ideal man burde forsøke å strekke seg mot. Men har ikke de fleste av oss en grense ett eller annet sted? Er Rune Rudbergs 1000+++ damer "over grensa"? Eller hva med hun som vi kunne lese om for noen år siden som ville sette verdensrekord i å ha flest sexpartnere i løpet av et par timer, og mennene sto "lainet" opp med staken klar for 15 sekunder hver? Ville ikke noen og enhver si at DET var over grensa? Når tilfellene blir så ekstreme som de to nevnt ovenfor, ville det være lettere for mange å si at denne personens sexfortid sier noe mer om personen enn at han/hun har hatt mye sex, og at dette blir en fortid man ikke kan akseptere. Eller hva med en som har vært prostituert eller horekunde? Kunne du giftet deg med en kjæreste som regelmessig hadde tatt turer på strøket, men som nå ikke lenger "behøver" å gjøre det fordi han jo har deg? Og hvorfor er det slik i mange tråder på dol at det er "verre" å bry seg om partnerens seksuelle fortid enn å bry seg om hans kriminelle fortid? Mange får støtte i synspunkter om at de ikke ville vært sammen med en som hadde sonet fengselsstraff for f eks vold. Jeg sier for all del ikke at seksuelle eskapader kan likestilles med straffbare handlinger, men er det alltid grunnleggende feil å ha meninger om hva slags fortid man i det minste ønsker eller foretrekker at partneren skal ha hatt eller ikke hatt? Jeg ser poenget ditt, all fortid er det selvfølgelig ikke verken lett (eller ønskelig) å bare putte i fortidskuffen og la det bli der. Men jeg tror jo det er forskjell på handlinger, og på hvilken atferd og hvilke handlinger som sier noe grunnleggende og kanskje varig om en som person, og hva slags atferd som ikke peker så mye på resten av personligheten og som dessuten kan være tidsbegrensa, lettbent og noe som går over. Dessuten er noen handliger slemme, ondskapsfulle eller sier noe om liten respekt for medmennesker. Utsvende seksualitet (utenom i åpenbare tilfeller av at man avreagerer på misbruk, misbruker selv, eller på annen måte, som i eksemplene dine, er svært avvikende) trenger i å fortelle noe annet om personlighet og karaktertrekk, kan være tidsbegrensa, og er i allefall ikke slemt mot noen Så lenge vi snakker gjensidighet og morro mellom samtykkende voksne mennesker. Sånn sett mener jeg at dette skiller seg skarpt fra mange andre typer "problematisk" fortid (jeg skriver gåsetegna fordi jeg ikke mener å antyde at tidligere sexliv er problematisk) fordi, for eksesempel voldskriminalitet både er slemt, nedrespekterene av andre mennesker, og dessuten kan tyde på mye undertrykt eller tilstedeværende aggresjon, som kan gjøre atferden vanskelig å forandre, og kanskje også voldelighet til et varig personlighetstrekk som gjeennspeiles i mange fasetter av vedkommendes personlighet. Jeg har ganske stor takhøyde, og er relativt flink til å etterfølge idealer om at fortid er fortid, og gi folk sjanser til å være den de er nå. Men det betyr selvsagt ikke at jeg hadde akseptert alt, eller ikke hatt problemer med noe som lå i fortida til en person, sånn pr se. Jeg ser bare ikke hvordan et noe høyt (eller lavt for den de) tall på sexpartnere i fortiden egentlig skal klare å fortelle meg noe jeg ikke ønsker å høre, eller noe viktig om personen i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Men folk uttaler seg jo her om sitt eget sexliv og egne partnere, gjør de ikke? Jeg synes i grunnen det er litt rart at mange blir så touchy på egne vegne at andre sier hva de liker eller ikke liker, det være seg mange sexpartnere, sex med eller uten forelskelse, analsex eller barbert/ubarbert. Men holdningene er fordømmende, og det går utover mange. Ikke at jeg som mann føler meg truffet, vi er vel nærmest unnskyldt uansett, dere kvinner burde derimot være litt rystet, og dette med sex er tydeligvis fortsatt ganske tabubelagt. Jeg forstår bare ikke hvordan noe alle (så godt som) synes er så positivt skal forbindes med så mye negativt, og jeg forstår ikke hvorfor noen skal blande seg opp i hvordan andre har sex eller hvem de har det med. Og dette går kun den ene veien. Det er ikke ofte du ser noen kritisere folk for kun å ville ha sex med en de er forelsket i. Det er fair enough. Det er tvert imot disse som hever seg over sånne som meg, og det hadde i det minste vært interessant å få en forklaring på hvorfor det er negativt dersom jeg går på bar, møter en annen singel person på bar, vi har kul natt sammen, og så ser vi aldri hverandre igjen. Hvordan kan to personer som trives sammen en natt (og sikkert en morgen) være negativt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg ser poenget ditt, all fortid er det selvfølgelig ikke verken lett (eller ønskelig) å bare putte i fortidskuffen og la det bli der. Men jeg tror jo det er forskjell på handlinger, og på hvilken atferd og hvilke handlinger som sier noe grunnleggende og kanskje varig om en som person, og hva slags atferd som ikke peker så mye på resten av personligheten og som dessuten kan være tidsbegrensa, lettbent og noe som går over. Dessuten er noen handliger slemme, ondskapsfulle eller sier noe om liten respekt for medmennesker. Utsvende seksualitet (utenom i åpenbare tilfeller av at man avreagerer på misbruk, misbruker selv, eller på annen måte, som i eksemplene dine, er svært avvikende) trenger i å fortelle noe annet om personlighet og karaktertrekk, kan være tidsbegrensa, og er i allefall ikke slemt mot noen Så lenge vi snakker gjensidighet og morro mellom samtykkende voksne mennesker. Sånn sett mener jeg at dette skiller seg skarpt fra mange andre typer "problematisk" fortid (jeg skriver gåsetegna fordi jeg ikke mener å antyde at tidligere sexliv er problematisk) fordi, for eksesempel voldskriminalitet både er slemt, nedrespekterene av andre mennesker, og dessuten kan tyde på mye undertrykt eller tilstedeværende aggresjon, som kan gjøre atferden vanskelig å forandre, og kanskje også voldelighet til et varig personlighetstrekk som gjeennspeiles i mange fasetter av vedkommendes personlighet. Jeg har ganske stor takhøyde, og er relativt flink til å etterfølge idealer om at fortid er fortid, og gi folk sjanser til å være den de er nå. Men det betyr selvsagt ikke at jeg hadde akseptert alt, eller ikke hatt problemer med noe som lå i fortida til en person, sånn pr se. Jeg ser bare ikke hvordan et noe høyt (eller lavt for den de) tall på sexpartnere i fortiden egentlig skal klare å fortelle meg noe jeg ikke ønsker å høre, eller noe viktig om personen i det hele tatt. jeg er helt enig i at atferd som utsetter andre mennesker for fare eller smerte eller annet stiller i en helt annen kategori enn "uforpliktende moro mellom samtykkende voksne". Men det kommer nå engang an på øyet som ser hvilken atferd man synes sier noe om en persons personlighet eller verdier eller innstilling til livet. Det er jo ikke så uvanlig å ønske seg en partner som har relativt likt syn på livet som en selv. Jeg var på ex.phil.-kollokvie med ei som var meget reiligiøs, hadde gått på bibelskole før, og var litt snurt fordi vi andre i gruppa ikke ville bli med henne i kirka på søndagene. Hun sa at hun ikke kunne tenke seg å gifte seg med en som ikke delte hennes livssyn. Men hun ble temmelig paff da jeg svarte at det skjønte jeg godt, for jeg kunne ikke tenke meg å være gift med en som delte _hennes_ livvsyn. Det er jo to sider av samme sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 jeg er helt enig i at atferd som utsetter andre mennesker for fare eller smerte eller annet stiller i en helt annen kategori enn "uforpliktende moro mellom samtykkende voksne". Men det kommer nå engang an på øyet som ser hvilken atferd man synes sier noe om en persons personlighet eller verdier eller innstilling til livet. Det er jo ikke så uvanlig å ønske seg en partner som har relativt likt syn på livet som en selv. Jeg var på ex.phil.-kollokvie med ei som var meget reiligiøs, hadde gått på bibelskole før, og var litt snurt fordi vi andre i gruppa ikke ville bli med henne i kirka på søndagene. Hun sa at hun ikke kunne tenke seg å gifte seg med en som ikke delte hennes livssyn. Men hun ble temmelig paff da jeg svarte at det skjønte jeg godt, for jeg kunne ikke tenke meg å være gift med en som delte _hennes_ livvsyn. Det er jo to sider av samme sak. ''Men det kommer nå engang an på øyet som ser hvilken atferd man synes sier noe om en persons personlighet eller verdier eller innstilling til livet. Det er jo ikke så uvanlig å ønske seg en partner som har relativt likt syn på livet som en selv.'' Det er jo helt sant, men likevel hadde det vært interessant å få en forklaring på hvorfor folk som f.eks. har sex med mange personer gjerne omtales som litt "løsslupne". Ofte får man bare diffuse svar av typen "sånn er det", eller "jeg vil ikke ha noen som har vært bortpå alle", eller "sex er noe mellom to personer som er forelsket i hverandre", osv. Jeg forstår bare ikke hvordan noe som er så positivt som sex er, og det tror jeg nesten alle kan være enige om at det er, skal være forbeholdt mennesker i forhold - her i følge enkelte som er i forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Men holdningene er fordømmende, og det går utover mange. Ikke at jeg som mann føler meg truffet, vi er vel nærmest unnskyldt uansett, dere kvinner burde derimot være litt rystet, og dette med sex er tydeligvis fortsatt ganske tabubelagt. Jeg forstår bare ikke hvordan noe alle (så godt som) synes er så positivt skal forbindes med så mye negativt, og jeg forstår ikke hvorfor noen skal blande seg opp i hvordan andre har sex eller hvem de har det med. Og dette går kun den ene veien. Det er ikke ofte du ser noen kritisere folk for kun å ville ha sex med en de er forelsket i. Det er fair enough. Det er tvert imot disse som hever seg over sånne som meg, og det hadde i det minste vært interessant å få en forklaring på hvorfor det er negativt dersom jeg går på bar, møter en annen singel person på bar, vi har kul natt sammen, og så ser vi aldri hverandre igjen. Hvordan kan to personer som trives sammen en natt (og sikkert en morgen) være negativt? Hvilke holdninger som oppleves fordømmende kommer jo i aller høyeste grad an på hvor man selv står og hva man mener om ting. Det DU oppfatter som fordømmende her, vil den som sier det kanskje mene er bare dennes egen mening om eget sexliv. Akkurat som at du utbasunerer hva du synes er viktig i andre tråder. Jeg vurderte faktisk å kommentere dette med at man så lett føler seg personlig angrepet av at andre snakker om sine personlige preferanser i en barberingstråd for en tid tilbake, der en av dol-damene ble litt snurt fordi hun følte at noen fremstilte de underlivsbarberte som noen som dilter etter det som til enhver tid er "mote". Men hva er egentlig verst: Å føle at man fremstilles som en motedilter, eller at ubarberte føler at de fremstilles som uhygienisk eog seksuelt uattraktive? Og til dette med antall sexpartnere osv: I akkurat _denne_ tråden vi er inne i nå, er det enkelte som setter negativt fortegn foran dette, men det finnes mange eksempler på tråder der dette å ha hatt mange partnere osv kan fremstilles som et slags bevis på at man er seksuelt frigjort og ikke ligger forknytt og stille i senga og teller takbjelker. Derfor synes jeg at noen av dem som opp igjennom årene har vært flittigst til å promotere sitt avanserte sexliv kanskje ikke bør være de første til å føle seg støtt og rope opp om at andres meninger mht _eget_ sexliv er så fordømmende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Men det kommer nå engang an på øyet som ser hvilken atferd man synes sier noe om en persons personlighet eller verdier eller innstilling til livet. Det er jo ikke så uvanlig å ønske seg en partner som har relativt likt syn på livet som en selv.'' Det er jo helt sant, men likevel hadde det vært interessant å få en forklaring på hvorfor folk som f.eks. har sex med mange personer gjerne omtales som litt "løsslupne". Ofte får man bare diffuse svar av typen "sånn er det", eller "jeg vil ikke ha noen som har vært bortpå alle", eller "sex er noe mellom to personer som er forelsket i hverandre", osv. Jeg forstår bare ikke hvordan noe som er så positivt som sex er, og det tror jeg nesten alle kan være enige om at det er, skal være forbeholdt mennesker i forhold - her i følge enkelte som er i forhold. Kunne du tenke deg å være mann nr 97 i køen bak menn med staken klar foran dama som ville sette verdensrekord i å ha hatt flest sexpartnere i løpet av x timer, ref innlegg fra meg over her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvilke holdninger som oppleves fordømmende kommer jo i aller høyeste grad an på hvor man selv står og hva man mener om ting. Det DU oppfatter som fordømmende her, vil den som sier det kanskje mene er bare dennes egen mening om eget sexliv. Akkurat som at du utbasunerer hva du synes er viktig i andre tråder. Jeg vurderte faktisk å kommentere dette med at man så lett føler seg personlig angrepet av at andre snakker om sine personlige preferanser i en barberingstråd for en tid tilbake, der en av dol-damene ble litt snurt fordi hun følte at noen fremstilte de underlivsbarberte som noen som dilter etter det som til enhver tid er "mote". Men hva er egentlig verst: Å føle at man fremstilles som en motedilter, eller at ubarberte føler at de fremstilles som uhygienisk eog seksuelt uattraktive? Og til dette med antall sexpartnere osv: I akkurat _denne_ tråden vi er inne i nå, er det enkelte som setter negativt fortegn foran dette, men det finnes mange eksempler på tråder der dette å ha hatt mange partnere osv kan fremstilles som et slags bevis på at man er seksuelt frigjort og ikke ligger forknytt og stille i senga og teller takbjelker. Derfor synes jeg at noen av dem som opp igjennom årene har vært flittigst til å promotere sitt avanserte sexliv kanskje ikke bør være de første til å føle seg støtt og rope opp om at andres meninger mht _eget_ sexliv er så fordømmende. Hei, Hvis du bare ser på denne tråden helt i isolasjon, så kan du ha et poeng. Hvis man derimot ser på samfunnet, inkl. litt historie, så ser man jo hvordan jomfruelighet blir dyrket av store deler av verdens befolkning, og blir både tilbedt, opphøyet, osv. av store deler av verdens religiøse befolkning. "Promiskuøsitet", derimot, blir tilsvarende fordømt, og det er ikke lenge siden at "alenemor" og "lausunge" var begrep i Norge heller. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvilke holdninger som oppleves fordømmende kommer jo i aller høyeste grad an på hvor man selv står og hva man mener om ting. Det DU oppfatter som fordømmende her, vil den som sier det kanskje mene er bare dennes egen mening om eget sexliv. Akkurat som at du utbasunerer hva du synes er viktig i andre tråder. Jeg vurderte faktisk å kommentere dette med at man så lett føler seg personlig angrepet av at andre snakker om sine personlige preferanser i en barberingstråd for en tid tilbake, der en av dol-damene ble litt snurt fordi hun følte at noen fremstilte de underlivsbarberte som noen som dilter etter det som til enhver tid er "mote". Men hva er egentlig verst: Å føle at man fremstilles som en motedilter, eller at ubarberte føler at de fremstilles som uhygienisk eog seksuelt uattraktive? Og til dette med antall sexpartnere osv: I akkurat _denne_ tråden vi er inne i nå, er det enkelte som setter negativt fortegn foran dette, men det finnes mange eksempler på tråder der dette å ha hatt mange partnere osv kan fremstilles som et slags bevis på at man er seksuelt frigjort og ikke ligger forknytt og stille i senga og teller takbjelker. Derfor synes jeg at noen av dem som opp igjennom årene har vært flittigst til å promotere sitt avanserte sexliv kanskje ikke bør være de første til å føle seg støtt og rope opp om at andres meninger mht _eget_ sexliv er så fordømmende. ''Akkurat som at du utbasunerer hva du synes er viktig i andre tråder.'' Den sammenligningen er ikke rettferdig. Selv da jeg holdt på med hårgalskap til det parodiske her inne, og jeg er helt enig i at det rotet seg borti det patetiske, har jeg aldri fordømt noen for deres oppførsel mht sex. Forskjellen er at disse fordømmer. Jeg føler meg absolutt ikke støtt selv, men dette er holdninger som bidrar til at sex fortsatt skal være tabulagt - og det er det jeg reagerer på, for dette bidrar til hauger av problemer, spesielt for unge. Jeg reagerer ikke på at disse ikke vil ha meg som partner, eller synes min oppførsel (dvs - tidligere oppførsel, for jeg er ferdig med min på-byen-periode) er (var) forkastelig, eller i det hele tatt sier noe om meg som person. Det eneste dette sier om meg som person er at jeg liker kroppslig kontakt og seksuell nytelse, men det har jeg til felles med (nesten) alle. Og når det gjelder disse som tørrpinner. Vel - det har jeg ikke uttalt meg om, men erfaringen min tilsier at det ikke finnes noen tvil om at partnere med mitt harmløse syn på sex vet å slippe seg løs betydelig mer enn de som av en eller annen grunn har et forknytt forhold til sex. Mulig dette ville gått seg til etter en stund sammen, men så langt har jeg av åpenbare årsaker aldri kommet med den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Kunne du tenke deg å være mann nr 97 i køen bak menn med staken klar foran dama som ville sette verdensrekord i å ha hatt flest sexpartnere i løpet av x timer, ref innlegg fra meg over her? ''Kunne du tenke deg å være mann nr 97 i køen bak menn med staken klar foran dama som ville sette verdensrekord i å ha hatt flest sexpartnere i løpet av x timer, ref innlegg fra meg over her?'' Jeg har ikke lest alle innleggene her, men hvis du snakker om å delta i en gruppepulingsgreie, kunne jeg aldri deltatt i det, nei. Årsaken er ganske enkelt at sex for meg er betydelig mer enn den avanserte onanien jeg vil tro det å stå i kø må føles som. Sex er for meg så vannvittig mye mer enn en orgasme. Hvis det er dette du mener forstår jeg for øvrig ikke hva det å knulle 100 stykker på et par timer har å gjøre med å knulle 100 stykker over en periode på f.eks. 10 år (10 i året, under 1 i måneden - det ville jeg ikke syntes var rystende for en singel person). Hvis du derimot spør meg om jeg hadde blitt fordømmende dersom kvinnen jeg forelsket meg i fortalte meg at hun har deltatt i en sånn konkurranse, så hadde jeg nok blitt mer nysgjerrig, og jeg hadde naturligvis vært interessert i å høre hva som trigget henne til å ville delta i noe sånt. Men nei - jeg ville ikke dumpet henne pga fortiden hennes. Ikke med mindre hun var en sort enke som kverka kjærestene sine. Da ville jeg nok blitt skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nå ble jeg nysgjerrig Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ikke noe galt i å være kravstor mht forhold. Det bør være en selvfølge. Men jeg forstår ikke de i tråden her som er så kravstore mht følelser i forhold til hvem de har sex med. Det er meg, dog. Sex trenger ikke ha noe som helst med forhold, ei heller med følelser (da tenker jeg på forelskelsesfølelser) å gjøre, men sex er likevel en meget fin ting. Greit nok at man ikke selv kan ha sex uten forelskelsen, men jeg forstår ikke hvorfor noen blander seg opp i hvorfor f.eks. jeg har sex. Akkurat som om single meg, som liker å være singel, men som liker sex, ikke skal kunne ha fordømmelsesfri sex, her med andre mennesker som også liker sex og er single Jeg forstår bare ikke hvordan det går an å se ned på to voksne mennesker som har sex med hverandre fordi de ikke er forelsket i hverandre. Hvem i himmelens navn har noe med hva to voksne mennesker gjør med hverandre, selv om de kanskje kun gjør det en natt? Synes mange legger alt for mye i hva sex er og betyr, og har et ganske forstyrra forhold til noe av det mest naturlige i verden. Helt enig med deg og godt skrevet. Skulle gjerne hatt mer sex jeg om jeg ikke var så forbaske kresen, sukk. Med kresen mener jeg god kjemi, ikke at mannen trenger å være modell. Ellers er singellivet, det å bestemme alt selv ,helt topp:-) Grunnen til at jeg blandet meg inn i det Dorte skreiv var ikke for å rakke ned eller fordømme. Jeg ble bare litt nysgjerrig ang sex partnere som man knapt nok husker. Men jeg mener at alle må få leve som de selv vil, bare alle er glade å fornøyde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Helt enig med deg og godt skrevet. Skulle gjerne hatt mer sex jeg om jeg ikke var så forbaske kresen, sukk. Med kresen mener jeg god kjemi, ikke at mannen trenger å være modell. Ellers er singellivet, det å bestemme alt selv ,helt topp:-) Grunnen til at jeg blandet meg inn i det Dorte skreiv var ikke for å rakke ned eller fordømme. Jeg ble bare litt nysgjerrig ang sex partnere som man knapt nok husker. Men jeg mener at alle må få leve som de selv vil, bare alle er glade å fornøyde. Det at man ikke husker dem, som jeg nok også var inne på over, bør man ikke legge så mye i, og det betyr ikke at personen ikke betydde noe. Jeg tror aldri jeg har hatt sex med noen som ikke har betydd forbaska mye der og da. For meg er det ingen forskjell på min måte å ha sex på med en jeg møtte på byen en kveld og med sexen jeg har hatt med jenter jeg har vært sammen med (eller hatt sex med over lang tid). Dog er det jo ikke en uting at man etter hvert lærer hverandre å kjenne seksuelt, noe man naturligvis gjør når man har sex flere ganger, og siden alle er ulike og man ikke kjenner hverandre, er det ikke alltid sexen blir en høydare, men det er da ingen krise det heller. Og noen ganger blir den en høydare. Jeg får inntrykk av at mange tror ons kun er en slags tømmegreie for mange. Det har det aldri vært for meg. Den slags ville jeg syntes var helt uinteressant, og jeg ville nok foretrekket å ta en runk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Akkurat som at du utbasunerer hva du synes er viktig i andre tråder.'' Den sammenligningen er ikke rettferdig. Selv da jeg holdt på med hårgalskap til det parodiske her inne, og jeg er helt enig i at det rotet seg borti det patetiske, har jeg aldri fordømt noen for deres oppførsel mht sex. Forskjellen er at disse fordømmer. Jeg føler meg absolutt ikke støtt selv, men dette er holdninger som bidrar til at sex fortsatt skal være tabulagt - og det er det jeg reagerer på, for dette bidrar til hauger av problemer, spesielt for unge. Jeg reagerer ikke på at disse ikke vil ha meg som partner, eller synes min oppførsel (dvs - tidligere oppførsel, for jeg er ferdig med min på-byen-periode) er (var) forkastelig, eller i det hele tatt sier noe om meg som person. Det eneste dette sier om meg som person er at jeg liker kroppslig kontakt og seksuell nytelse, men det har jeg til felles med (nesten) alle. Og når det gjelder disse som tørrpinner. Vel - det har jeg ikke uttalt meg om, men erfaringen min tilsier at det ikke finnes noen tvil om at partnere med mitt harmløse syn på sex vet å slippe seg løs betydelig mer enn de som av en eller annen grunn har et forknytt forhold til sex. Mulig dette ville gått seg til etter en stund sammen, men så langt har jeg av åpenbare årsaker aldri kommet med den. ''Mulig dette ville gått seg til etter en stund sammen, men så langt har jeg av åpenbare årsaker aldri kommet med den. ;)'' Nemlig, ref min historie over om den ultrareligiøse dama på ex.phil: Hun ville ikke gifte seg med en som ikke sparte seg til bryllupet - jeg ville ikke ha giftet meg med en som mente at det å spare seg til bryllupet er viktig. Noen i denne tråden vil ikke ha partnere som har hatt mange sexforbindelser, andre vil nettopp helst ha en med en slik fortid. To side av samme sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Spørs om det er å ha kommet lengre. Godtar du alt du ser av oppførsel rundt deg? ''Godtar du alt du ser av oppførsel rundt deg?'' - Fordi jeg ikke ser ned på mennesker som har hatt mange sexpartnere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Akkurat som at du utbasunerer hva du synes er viktig i andre tråder.'' Den sammenligningen er ikke rettferdig. Selv da jeg holdt på med hårgalskap til det parodiske her inne, og jeg er helt enig i at det rotet seg borti det patetiske, har jeg aldri fordømt noen for deres oppførsel mht sex. Forskjellen er at disse fordømmer. Jeg føler meg absolutt ikke støtt selv, men dette er holdninger som bidrar til at sex fortsatt skal være tabulagt - og det er det jeg reagerer på, for dette bidrar til hauger av problemer, spesielt for unge. Jeg reagerer ikke på at disse ikke vil ha meg som partner, eller synes min oppførsel (dvs - tidligere oppførsel, for jeg er ferdig med min på-byen-periode) er (var) forkastelig, eller i det hele tatt sier noe om meg som person. Det eneste dette sier om meg som person er at jeg liker kroppslig kontakt og seksuell nytelse, men det har jeg til felles med (nesten) alle. Og når det gjelder disse som tørrpinner. Vel - det har jeg ikke uttalt meg om, men erfaringen min tilsier at det ikke finnes noen tvil om at partnere med mitt harmløse syn på sex vet å slippe seg løs betydelig mer enn de som av en eller annen grunn har et forknytt forhold til sex. Mulig dette ville gått seg til etter en stund sammen, men så langt har jeg av åpenbare årsaker aldri kommet med den. Jeg kunne ikke vært mere enig. Synes du svarer veldig bra, og formulerer godt meninger og poenger jeg gjerne skulle formulert på samme måte selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358482-kj%C3%A6reste-med-grumsete-fortid-og-mistillit/page/8/#findComment-3096586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.