Gå til innhold

Kroppsdeler sjalter ut, dårlig blodsirkulasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest PerSpook

I de siste fem dagene har jeg slitt med at kroppsdeler sjalter ut, blir numne eller dovner vekk. Da særlig på venstre side, og særlig fra venstre stortå til venstre kne. Men i de siste to dagene har også venstre lår og arm ramla ut i perioder. Jeg har nedsatt sensitivitet for smerte og berøring, smak og lukt og kulde. Jeg var ute ganske tynnkledd en liten tur i mnus 25 grader, og selv syntes jeg det var varmt. Men kroppen min ble jo veldig kald av det da. Jeg lurer på om det er noe galt med blodsirkulasjonen min. Om nettene så sover jeg dårlig, men jeg ligger som regel badet i svette så både dyne og overmadrass er klissvåte. Dessuten er det veldig vanskelig å lokalisere hjertet mitt, noe som er helt uvanlig. Har aldri slitt med det før, men jeg har veldig rolig og langsomme hjerteslag for tiden. I dag morges bråvåknet jeg av at hele venstre siden min var følelsesløs og kald. Så ille har det ikke vært før, og jeg hadde et svare strev med å "få liv i den" igjen, ved å røre på meg så mye som mulig. Det er forøvrig mitt eneste botemiddel mot plagene foreløbig, og holde meg nesten konstant i bevegelse. Men jeg lurer på om doktoren har noe bedre forslag? Jeg merker jo at jeg får for lite søvn og at jeg ikke får jobbet. Jeg er forresten i førti årene. Og til slutt lurer jeg på om det kan være farlig, om disse korppsdelene dovner bort og blir kalde og livløse? Og vær vennlig å gi meg skikkelig svar, her jeg bor finnes ikke leger.

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg synes absolutt at du skal søke lege selv om de befinner seg et stykke unna. Dette er ikke vanlige symptomer og det er viktig å finne ut om årsaken kan være en infeksjon (nattesvette) eller noe nevrologisk (nedsatt følsomhet). Det bør nok tas både blodprøver og en nevrologisk undersøkelse. Jeg kan dessverre ikke svare nærmere på hva det kan være uten en nærmere undersøkelse.

Gjest PerSpook

Jeg synes absolutt at du skal søke lege selv om de befinner seg et stykke unna. Dette er ikke vanlige symptomer og det er viktig å finne ut om årsaken kan være en infeksjon (nattesvette) eller noe nevrologisk (nedsatt følsomhet). Det bør nok tas både blodprøver og en nevrologisk undersøkelse. Jeg kan dessverre ikke svare nærmere på hva det kan være uten en nærmere undersøkelse.

Takker for svar. Jeg skal prøve å komme meg til lege i løpet av uka.

Men bare lurer på én ting, det kan ikke ha noe med dårlig blodsirkulasjon og åreforkalkning å gjøre da? For det er det jeg er mest redd for. Så hvis det mest sannsynlig kun er en infeksjon eller noe nevrologisk så er det jo ganske ufarlig vil jeg tro. Men jeg glemte å nevne at denne "tilstanden" også har gjort meg impotent, og en skulle jo tro det hadde noe med blod sirkulasjon å gjøre.

Takker for svar. Jeg skal prøve å komme meg til lege i løpet av uka.

Men bare lurer på én ting, det kan ikke ha noe med dårlig blodsirkulasjon og åreforkalkning å gjøre da? For det er det jeg er mest redd for. Så hvis det mest sannsynlig kun er en infeksjon eller noe nevrologisk så er det jo ganske ufarlig vil jeg tro. Men jeg glemte å nevne at denne "tilstanden" også har gjort meg impotent, og en skulle jo tro det hadde noe med blod sirkulasjon å gjøre.

''Så hvis det mest sannsynlig kun er en infeksjon eller noe nevrologisk så er det jo ganske ufarlig vil jeg tro. ''

Både infeksjoner og nevrologiske sykdommer kan være alvorlige. Nevrologiske sykdommer er også kjent for å kunne gi impotens som tidlig symptom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...