Gå til innhold

Uregelmessig mens

Anbefalte innlegg

Jeg har i over 1 år nå fulgt nøye med på menstruasjonssyklusen min. Og det viser seg (som jeg ante) at den er veldig ustabil. Fra første til første dag varierer det med alt fra 29-37 dager. Hva er grunnen til dette? Jeg og mannen min prøver å få barn, men jeg aner ikke når jeg har eggløsning. Har prøvt eggløsningstester flere ganger (i det jeg mener må vere aktuelt tidsrom. - Jeg vet alt om "symptom" man kan ha under eggløsning), men ennå ikke fått utslag. Går det an at man ikke HAR eggløsning? Er det noe galt med hormonene mine? Hva skal jeg gjøre? Har siste to årene utviklet panikkangst. Kan det være en sammenheng her (hormoner og psyke?)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35863-uregelmessig-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner det normalt med intervall på 21-35 dager. Sjeldne menstruasjoner tyder på sjelden eller manglende eggløsning. Det kan iblant være psykisk utløst, men har oftere andre forklaringer. Det sikreste er å ta en blodprøve en uke før ventet menstruasjon og måle progesteron. Hvis dere har samleie 2-3 ganger i uken behøver dere ikke å tenke på tid i syklus. Søk lege hvis det er gått et år uten resultat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35863-uregelmessig-mens/#findComment-137856
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...