Gå til innhold

Kløe i rotfylt jeksel

Anbefalte innlegg

Jeg fikk rotfylt en jeksel for et par år siden. Rota var så å si død, behandlingen gjorde derfor ikke så veldig vondt. Tanna ble slipt ned, bygget opp og fylt igjen med plast.

Nå har jeg derimot fått en slags kløe i hele tanna. Det gjør ikke akkurat vondt, men det banker i tanna hver gang jeg har vært borte i den eller tygger, samt at jeg har denne følelsen av kløe hele tiden.

Helt siden den ble rotfylt har jeg hatt denne kløen med jevne mellomrom, men det har som regel gitt seg etter kort tid. Nå har jeg hatt det i flere dager og det er værst når jeg ligger. Det er ett sted bak denne tanna hvor jeg ikke kommer til med tannbørsten, og der har jeg vært nøye med å bruke tannstikker etter hvert måltid.

Har time hos tannlegen om en snau uke, men jeg lurer så fælt på hva dette er? Må jeg rotfylle igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35869-kl%C3%B8e-i-rotfylt-jeksel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Slik kløe og fornemmelse at noe er galt kan av og til tyde på at det vireklig er noe galt på gang. Kroniske betennelser i rotspissområdet på en rotfylt tann er desverre ikke uvanlig. Et røntgenbilde hos tannlegen vil avklare dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...