Gå til innhold

Jeg er sjalu og trenger litt fornuft

Anbefalte innlegg

Min mann har over tid flørtet litt med en gammel ex på facebook. Så (og fy meg) leser jeg hans meldinger og der nevner bl.a. denne exen at mannen min var så god i senga. Noe mer flørting var det, og også noe snakk om å møtes. Dette har ikke fått utarte seg men har pågått over tid.

Jeg konfronterer mannen med det, og han nekter helt på at dette er flørting. Han mener jeg er helt paranoid.

Og det er jeg kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358695-jeg-er-sjalu-og-trenger-litt-fornuft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er uakseptabelt å sende meldinger til ekser om sexlivet man en gang hadde, når man er i et nytt forhold (tom. ekteskap). Og uakseptabelt å fortsette slik kontakt med ekser som sender slike meldinger.

Det tenker i utgangspunktet jeg også.... men altså ikke min mann :-) og denne dama er vistnok slik mot alle, så det har aldri slått ham at hun flørter med ham eller at han flørter tilbake.

Gjest sjøstjerna

Jeg ville neppe likt det, jeg heller. Jeg anser meg ikke som sjalu.

At det fyker en-tre meldinger, for så å stoppe opp, er OK. Men slike meldinger- med påfølgende avtale om å møtes...vel, det blir for mye.

Hva å gjøre med det? Du kan fortelle hvordan du tenker omkring det her. Spørre om det er så viktig for han å treffe henne, eller om han er villig til å la det være siden du ikke er konfortabel med det.

Jeg ville neppe likt det, jeg heller. Jeg anser meg ikke som sjalu.

At det fyker en-tre meldinger, for så å stoppe opp, er OK. Men slike meldinger- med påfølgende avtale om å møtes...vel, det blir for mye.

Hva å gjøre med det? Du kan fortelle hvordan du tenker omkring det her. Spørre om det er så viktig for han å treffe henne, eller om han er villig til å la det være siden du ikke er konfortabel med det.

Vi har snakket om det, og han skal selvfølgelig ikke treffe henne. Såpass er han til kar. Men kontakten på facebook har de fortsatt, og dama kjører samme stil. Mannen min kommer nok til å ligge lavt videre. Men jeg sliter jo litt med dette da....

Det tenker i utgangspunktet jeg også.... men altså ikke min mann :-) og denne dama er vistnok slik mot alle, så det har aldri slått ham at hun flørter med ham eller at han flørter tilbake.

''så det har aldri slått ham at hun flørter med ham eller at han flørter tilbake.

''

Utrolig! Jeg syns vel også han burde ta hensyn til hva du føler rundt dette; jeg syns i hvert fall ikke at det er tegn på sykelig sjalusi hvis du reagerer på dette.

Annonse

Mrs. Wallace

''Jeg konfronterer mannen med det, og han nekter helt på at dette er flørting.''

Jeg er helt ualminnelig lite sjalu og ville ikke blitt stresset av dette, men jeg har omløp nok til å skjønne at det ikke er normen. Og uansett om man tolererer sånn oppførsel eller ei, så ER det flørting. Helt uten skygge av tvil.

''Jeg konfronterer mannen med det, og han nekter helt på at dette er flørting.''

Jeg er helt ualminnelig lite sjalu og ville ikke blitt stresset av dette, men jeg har omløp nok til å skjønne at det ikke er normen. Og uansett om man tolererer sånn oppførsel eller ei, så ER det flørting. Helt uten skygge av tvil.

Hehe - ja jeg er egentlig ikke sjalu i det hele tatt jeg heller. Men denne likte jeg ikke. Og mannen er oppegående, så han ser det nok selv også. Så hvorfor ikke bare innrømme hele greia? Jeg er helt klar for å glemme saken jeg, men så lenge jeg fremstilles som den paranoide her, så klarer jeg ikke helt å legge det bort...

''Min mann har over tid flørtet litt med en gammel ex på facebook. Så (og fy meg) leser jeg hans meldinger og der nevner bl.a. denne exen at mannen min var så god i senga. Noe mer flørting var det, og også noe snakk om å møtes. Dette har ikke fått utarte seg men har pågått over tid. Jeg konfronterer mannen med det, og han nekter helt på at dette er flørting. Han mener jeg er helt paranoid. Og det er jeg kanskje?''

For det første er det ikke du som trenger fornuft...men mannen din...

Han er rett og slett en tåpe og en idiot som flørter slik som dette...og attpå til kaller deg paranoid...

Du er ikke paranoid...og din sjalusi er helt forståelig...

Rist han skikkelig opp med at dette finner du deg absolutt ikke i...hvis ikke er det kroken på døra...og over og ut...

Hils han så mye fra meg å si han er en idiot som gjør noe sånt mot deg og forholdet deres !!!

Gjest Elextra

Jeg skjønner at man fort kan havne litt utpå når man plutselig kommer i kontakt med en eks, og ubetenksomt kanskje si langt mer enn en burde. Tror nesten det kan skje den beste, selv om en definitivt ikke liker om ens kjære gjør det samme.

Men om en blir konfrontert med det i ettertid bør en jo legge kortene på bordet og også selv innse det var dumt, ubetenksomt og at den andre har grunn til å reagere.

Kan muligens forstå din kjære ikke definerer det som flørt - han definerer kanskje flørt som noe med et visst mål, hvilket han antakelig ikke har hatt her. Flørt er det dog likevel i mine øyne.

Gjest Elextra

Jeg skjønner at man fort kan havne litt utpå når man plutselig kommer i kontakt med en eks, og ubetenksomt kanskje si langt mer enn en burde. Tror nesten det kan skje den beste, selv om en definitivt ikke liker om ens kjære gjør det samme.

Men om en blir konfrontert med det i ettertid bør en jo legge kortene på bordet og også selv innse det var dumt, ubetenksomt og at den andre har grunn til å reagere.

Kan muligens forstå din kjære ikke definerer det som flørt - han definerer kanskje flørt som noe med et visst mål, hvilket han antakelig ikke har hatt her. Flørt er det dog likevel i mine øyne.

Synes det er ille at det har pågått over tid. Da burde han hatt grunn til å betenke seg og skjønne at dette ikke var så lurt.

Dette var jo ganske fornuftig - takk for det! :-)

Mrs. Wallace

Hehe - ja jeg er egentlig ikke sjalu i det hele tatt jeg heller. Men denne likte jeg ikke. Og mannen er oppegående, så han ser det nok selv også. Så hvorfor ikke bare innrømme hele greia? Jeg er helt klar for å glemme saken jeg, men så lenge jeg fremstilles som den paranoide her, så klarer jeg ikke helt å legge det bort...

Du er ikke paranoid, det er flørting. Hadde mannen ledd litt og sagt at "huff ja, vi flørtet nok litt og jeg ble revet med" er det én ting, men det er bare teit å nekte på at det foregikk flørting.

Annonse

En sånn ja. Du er ikke sjalu og "gal". Han har fått smaken og vil ha mer. Han vet utmerket godt hva han holder på med.

Hva du skal gjøre for å få ham til å våkne vet bare du som kjenner han godt. Men du har RETT, og jeg håper du får satt ham på plass med den dårlige behandlingen av deg!

Det har pågått over tid og det har vært snakk om å møtes. Jeg aner en viss målretting i det som blir beskrevet.

mvh

At han benekter at det er noe som helst problem/flørting, er vel det mest betenkelige. Hvis han ikke regner det som flørting og over streken, kan du jo regne med at han fortsetter.

mvh

Gjest Fikk andre svar enn deg..

Min kjæreste har også drevet slik med sin eks.. om det ikke gikk på hvor gode de var i senga, så har de hatt mye kontakt på sms, og litt fb.

Jeg hadde lenge mistanke men han benektet da jeg spurte

Tilslutt gjorde jeg det jeg "aldri" skulle gjøre.. kikke i mobilen hans.. Vel, der lå det lagret meldinger fra henne for lang tid tilbake og sp.m fra ham om å treffe henne (8 mnd etter at han og jeg var blitt sammen).'

Dette har ødelagt for oss, og jeg vet neimen ikke om det kommer til å rette seg. Mine rester av selvfølelse er ødelagt og jeg stoler ikke på ham..

Be mannen din slutte med det der, eller be ham flytte. Det er kun ødeleggende!

I motsetning til deg her inne, så fikk jeg kun beskjed om at jeg var paranoid og han vennlig.. mot sin eks, som forøvrig har vært elskerinnen til gifte menn tidligere.. stoler ikke på at hun holder seg unna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...