Gå til innhold

involvere barn i nytt forhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes vel ingen facit på dette.. Det er i allefall viktig, å selv være trygg på forholdet, og kanskje være ferdig med det første, store forelskelsen..?

Vi datet et år før vi ble sammen.. det året brukte vi på å treffes med barna (eller, barna fikk leke på fritiden, og vi ble kjent som mamma til Nina og Jonas og pappa til Maita og Kine). Det skal sies at barna kjenta hverandre gjennom skole og fritidsaktiviteter fra før..

Etter det første året, tok det ca 4 mnd før vi overnattet sammen alle..

Gjest lurer på det jeg

Det finnes vel ingen facit på dette.. Det er i allefall viktig, å selv være trygg på forholdet, og kanskje være ferdig med det første, store forelskelsen..?

Vi datet et år før vi ble sammen.. det året brukte vi på å treffes med barna (eller, barna fikk leke på fritiden, og vi ble kjent som mamma til Nina og Jonas og pappa til Maita og Kine). Det skal sies at barna kjenta hverandre gjennom skole og fritidsaktiviteter fra før..

Etter det første året, tok det ca 4 mnd før vi overnattet sammen alle..

gode tips:)

Tror du må kjenne litt på det selv. :-) Du bør i alle fall være trygg på forholdet og barna bør være interessert i å møte din nye partner selv og ikke bli påtvunget det av deg/dere.

Jeg har lest et sted at barn trenger 3 år etter et brudd før man bør involvere noen ny partner. Det mener jeg er veldig lenge, men klart, jeg kan ikke sette meg så godt inn i det som voksen og alt er individuelt og kommer an på hvordan bruddet var og hvordan samarbeidet mellom mor og far er.

Gjest lurer på det jeg

Tror du må kjenne litt på det selv. :-) Du bør i alle fall være trygg på forholdet og barna bør være interessert i å møte din nye partner selv og ikke bli påtvunget det av deg/dere.

Jeg har lest et sted at barn trenger 3 år etter et brudd før man bør involvere noen ny partner. Det mener jeg er veldig lenge, men klart, jeg kan ikke sette meg så godt inn i det som voksen og alt er individuelt og kommer an på hvordan bruddet var og hvordan samarbeidet mellom mor og far er.

samarbeidet mellom mor og far er veldig godt, og sjalusi av typen "stikk" er fraværende. Nå er vi begge opptatt av at begge skal ha partnere som vi kan gå god for, for at ungene skal ha det trygt og best mulig.

Jeg vokste opp i en fin barndom og opplevde ikke skilsmisse hos foreldre før jeg var voksen. Som barn så er det mye mer å ta hensyn til.

Jeg er veldig opptatt av å gjøre de rette valgene

samarbeidet mellom mor og far er veldig godt, og sjalusi av typen "stikk" er fraværende. Nå er vi begge opptatt av at begge skal ha partnere som vi kan gå god for, for at ungene skal ha det trygt og best mulig.

Jeg vokste opp i en fin barndom og opplevde ikke skilsmisse hos foreldre før jeg var voksen. Som barn så er det mye mer å ta hensyn til.

Jeg er veldig opptatt av å gjøre de rette valgene

Jeg leser ingenting ut av dette som får meg til å tenke at du bør vente så lenge som mulig i alle fall.

Spørs hvor lenge det er siden bruddet?

Annonse

Ikke involver barna før du føler at dette er en person du kommer til å være leeenge sammen med.

Og selv om du kan føle det veldig sterkt i begynnelsen, så er det ikke sikkert du føler slik etter en stund :)

Jeg vil si du bør vente minst 6 mnd ut i forholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...