jiangxi Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Kjære jordmor eller andre kloke damer her inne: Jeg er gravid i 8 uke. Det er en mirakelbefruktning som skjedde naturlig til tross for cyster, endometriose, sammenvoksninger, kreft og bare en eggstokk. Nå opplever jeg småsmerter i livmor. Kjennes omtrent ut som små menssmerter. Andre gang stikker det. Både i lysken, i eggstokkområdet og i selve livmoren. Normalt??? Jeg har fått lysegul avføring. Jeg kjenner det igjen fra tidligere tider hvor jeg har spist svært fettfattig kost. Nå slanker jeg meg ikke, spiser normalt og sunt men lurer på hvorfor avføringen er slik. Jeg har også mye løs avføring. Har frem til graviditet ble fastslått gått på Losec 40 mg som jeg fikk beskjed om å slutte med sporentreks. Har ikke fått vite om det er noe annet jeg kan ta og har mye vondt pgs. refluxsøsofagitten min. Har begynt med Calcium da jeg ikke spiser noe melkeprodukter. (årsak??) Sist men ikke minst og merkligst. Jeg får ufrivillig orgasme hver eneste natt. Våkner av at hele underlivet trekker seg sammen i orgasme. Det er igrunnen ikke så fryktelig godt heller, da jeg får smerter i livmor etterpå. Hvorfor i all verden skjer dette???? Det er helt uavhengig av drømmer. Det bare skjer av seg selv. Fikk det en annen gang også da jeg hadde fått satt inn egg etter prøverør og gikk på kunstig Progesteron. Hva i all verden skjer med kroppen min?????? Hvorfor får andre som endelig klarer å bli gravid etter lengre tids forsøk progesteron for å være "på den sikre siden" mens jeg som har forsøkt i 20 år og endelig lykkes ikke får tilbud om noe som helst??? Kan progesteron hjelpe fosteret i startfasen?? Takknemlig for svar da jeg er nokså søvnløs pga. dette her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35882-smerter-i-underlivet-lysegul-avf%C3%B8ring-orgasme-og-progesteron/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkenicknå Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Vil bare fortelle at jeg fortsatt bruker Losec i svangerskapet. Jeg sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid, men måtte dra til legen etter en uke da jeg brant opp innvendig. Hun tok kontakt med gyn.avd. på sykehuset, hvor de sa det var ufarlig å fortsette med Losec. Heldigvis, eller så vet jeg nesten ikke hva jeg skulle gjort. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35882-smerter-i-underlivet-lysegul-avf%C3%B8ring-orgasme-og-progesteron/#findComment-137636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 I første omgang, gratulerer med graviditet. At du opplever litt stikkinger i livmoren er normalt. Det er i hvertfall ikke tegn på at noe er galt. Det er altfor mange som forteller at de har diffuse smerter/ubehag i svangerskapet, til at man kan relatere det til truende abortrisikol. Når det gjelder fargen på avføringen din, vet man at avføring som er grønn/gul ikke er tilstrekkelig fordøyd. Det hele har gått litt for fort gjennom tarmen. Det er en mulighet for at det gule er gallefargestoffer. Jeg synes du skal snakke med din lege om dette, medisinbehovet ditt og alt det andre du lurer på. Det er kun i enkelte tilfeller at progesteron tilbys kvinner som har hatt problemer med å bli gravid. Det er ikke gitt at alle har glede av slikt tilskudd. Det er tross alt et hormon som sansynligvis også kan være med på å skape ubalanse hvis det gis der det ikke er behov. Det er ikke uvanlig at gravide opplever å få ufrivillig orgasme, spes. i søvne. Årsaken er jeg ikke sikker på, men det er etinterressant fenomen. Hvis du opplever det som plagsomt, så vet jeg ikke helt hva du skal gjøre for å unngå det. Kanskje andre har erfaringer ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35882-smerter-i-underlivet-lysegul-avf%C3%B8ring-orgasme-og-progesteron/#findComment-137781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pearly Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Først og fremst: Til lykke med å endelig ha blitt gravid!!! Håper det går bra med deg, og at du får svar på dine medisinske spørsmål som plager deg! Jeg har bare en kommentar til dine nattlige orgasmer: Jeg hadde det også slik i begynnelsen av svangerskapet (til ca. uke 11), og det var VIRKELIG vondt og ubehagelig!!! Men det gikk over, faktisk, og jeg er fremdeles gravid (20.uke)! Lykke til videre!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35882-smerter-i-underlivet-lysegul-avf%C3%B8ring-orgasme-og-progesteron/#findComment-137790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jiangxi Skrevet 8. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2001 Vil bare fortelle at jeg fortsatt bruker Losec i svangerskapet. Jeg sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid, men måtte dra til legen etter en uke da jeg brant opp innvendig. Hun tok kontakt med gyn.avd. på sykehuset, hvor de sa det var ufarlig å fortsette med Losec. Heldigvis, eller så vet jeg nesten ikke hva jeg skulle gjort. Lykke til! Takk for alle svar. Jeg var hos jordmor i dag og fikk bekreftet at nattlige orgasmer var normalt de første månedene, samt at jeg kunne bruke Losec. (Hallelulja, for jeg har virkelig hatt det helt j.... når jeg måtte slutte!!!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35882-smerter-i-underlivet-lysegul-avf%C3%B8ring-orgasme-og-progesteron/#findComment-139520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.