Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en stund siden tok jeg en clear blue test for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid igjen, da jeg enda ikke har fått tilbake mensen etter fødsel i februar. På testen fikk jeg en svært svak skygge av en strek. Hvis jeg skulle være gravid igjen, var jeg sannsynligvis i uke 14 (av rent tekniske grunner). Jeg syntes derfor det var rart et streken var svak, samtidig som jeg hadde hørt at en strek er en strek uansett. Jeg ringte Unipaths rådgivningstelefon, og fikk til svar at jeg kunne ha abbortert uten å ha merket det, altså uten å blø - og at det var litt rester av HCG igjen i blodet. Hun påstod altså at det er mulig å abbortere uten å blø - er det virkelig sant?

Er det normalt å ikke ha fått tilbake mensen 7,5 mnd. etter fødsel?

(Jeg testet på nytt noen dager etterpå, da var det ingen skygge der).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sluttet å amma for ca. 1,5 mnd. siden - hvor lang tid pleier det ta før mensen er tilbake?

Hei, kjære deg:) Vil bare si at da jeg sluttet å amme, tok det ca to-tre måneder før mensen kom hos meg, da. Varierer sikkert veldig fra person til person, da:) Vil bare si at det ikke er sikkert du har vært gravid selv om du fikk se en svak strek. Iallefall har flere sett helt svake streker i lyse rom, dersom dem så godt nok etter. Men, det kan jo hende, da. Vel, ønsker deg lykke til videre, både deg, og den lille vennen du allerede har:) Stikker bare innom en kort tur, er igrunn sluttet helt å skrive innlegg her. Klem, og lykke til videre:))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/#findComment-137711
Del på andre sider

Hei, kjære deg:) Vil bare si at da jeg sluttet å amme, tok det ca to-tre måneder før mensen kom hos meg, da. Varierer sikkert veldig fra person til person, da:) Vil bare si at det ikke er sikkert du har vært gravid selv om du fikk se en svak strek. Iallefall har flere sett helt svake streker i lyse rom, dersom dem så godt nok etter. Men, det kan jo hende, da. Vel, ønsker deg lykke til videre, både deg, og den lille vennen du allerede har:) Stikker bare innom en kort tur, er igrunn sluttet helt å skrive innlegg her. Klem, og lykke til videre:))

Takk for svar, F! Det var godt det du sa om at flere har sett svake streker uten å være gravid - liker ikke tanken på å ha mistet uten ern gang ha visst jeg var gravid... Ville ellers bare si at jeg synes det vil være synd om du skulle bli borte fra forum! Forstår deg isåfall godt, de har ikke behadlet deg pent - men prøv om du ikke kan heve deg over det! Synd om de skulle klare å mobbe bort noen, det synes jeg er for ille. Jeg kan forstå frustrasjonen din over å ikke få svar (forstår godt at en urinprøve hos legen ikke ville gitt noe bedre svar). Er du forresten gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/#findComment-137752
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er riktig at det går an å abortere svært tidlig i svangerskapet uten å merke noe til det. Egget kan være befruktet, og hCG kan dannes i bittesmå mengder før det hele går til grunne. De fleste vil riktignok få en liten blødning, men iblant kan det hele misforstås og oppfattes som en forsinket mens. Når du ikke har fått mensen tilbake ennå, så er det i utgangspunktet helt normalt. Regner med at du fremdeles ammer, siden du ikke sier noe mer om det. Da kan det godt ta opp mot et år før du er tilbake i regelmessig syklus.

I.o.m. at den siste testen du tok, var negativ, synes jeg ikke du skal dvele noe mer ved dette. Skulle du derimot være usikker, er det ikke noe i veien for at en lege kan hjelpe deg med å få klarhet i situasjonen, evt ved hjelp av blodprøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/#findComment-137780
Del på andre sider

Har vært innom flere ganger for å se etter innlegg fra deg - for hvordan gikk det egentlig? Fikk med meg at du fikk neg. test nå etter å ha testet positivt på CB - men det er jo mange dager siden.

Vil gjerne også ta med at du ikke skal la sure oppstøt fra enkelte gå innover deg. Det er lett å være krass og vemmelig når man kan gjemme seg bak en skjerm - og det bærer nok en del dessverre preg av.

Husk at de som skriver ikke kjenner deg, de vet ikke hvilke egenskaper du har som gjør deg til det unike mennesket du er. Dermed er det de skriver også ikke "filla verdt" :o)

Håper du har det fint :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/#findComment-137798
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, F! Det var godt det du sa om at flere har sett svake streker uten å være gravid - liker ikke tanken på å ha mistet uten ern gang ha visst jeg var gravid... Ville ellers bare si at jeg synes det vil være synd om du skulle bli borte fra forum! Forstår deg isåfall godt, de har ikke behadlet deg pent - men prøv om du ikke kan heve deg over det! Synd om de skulle klare å mobbe bort noen, det synes jeg er for ille. Jeg kan forstå frustrasjonen din over å ikke få svar (forstår godt at en urinprøve hos legen ikke ville gitt noe bedre svar). Er du forresten gravid?

Nei. Jeg har hatt det likt deg hele tiden, dvs svak strek, s¨å plutselig ingen strek. Likte heller ikke tanken på at jeg kunne ha mistet. Så kom mensen. Riktig nok flere uker for sent, og med litt smerter, men jeg tror ikke det er noen abort likevel. Vil iallefall ikke tro det. Kan ikke se klumper el.l, som jeg så den gang jeg virkelig aborterte. Ønsker deg lykke til videre, og takk for omtanken:) Jeg kommer tilbake, bare vent noen uker. Skal bli skikkelign gravid først:)

Klem til deg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/#findComment-137940
Del på andre sider

Nei. Jeg har hatt det likt deg hele tiden, dvs svak strek, s¨å plutselig ingen strek. Likte heller ikke tanken på at jeg kunne ha mistet. Så kom mensen. Riktig nok flere uker for sent, og med litt smerter, men jeg tror ikke det er noen abort likevel. Vil iallefall ikke tro det. Kan ikke se klumper el.l, som jeg så den gang jeg virkelig aborterte. Ønsker deg lykke til videre, og takk for omtanken:) Jeg kommer tilbake, bare vent noen uker. Skal bli skikkelign gravid først:)

Klem til deg! :)

Lykke til med ny graviditet! Og velkommen tilbake etterpå! Nå kommer nok ikke jeg til å være noe på graviditetsforum lenger, iallefall ikke med det første - men vi sees kanskje på foreldreforum? Forstår deg slik at du har hvertfall en hjerteknuser fra før?

Klem til deg og, hvertfall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35889-abbort/#findComment-138087
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...