Gå til innhold

Sexløst ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest Sexløst ekteskap

Jeg lever i et sexløst ekteskap.

Etter han startet med noen livsviktige medikamenter, så har sexlysten uteblitt helt.

Det mangler noe viktig i ekteskapet vårt . Det blir tomt.

Det blir ikke aktuellt å forlate han for dette. Han kan jo ikke noe for at han er syk og trenger disse medisinene.

Det blir heller ikke aktuellt å skaffe meg en elsker, sånt vil jeg ikke.

Er det noen flere som lever i et sexløst ekteskap? Hvordan får dere det til å fungere?

Finnes det noen vei ut av denne situasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358919-sexl%C3%B8st-ekteskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spør om det finnes noen vei ut, men du har allerede avslått å forlate han eller finne deg en elsker. Da avhenger det hele av hvilke medisiner han tar og om det finnes alternativer, eventuelt medisiner som motvirker bivirkningen som fører til at han ikke kan/vil ha sex.

Snakk med fastlegen.

Gjest Sexløst ekteskap

Du spør om det finnes noen vei ut, men du har allerede avslått å forlate han eller finne deg en elsker. Da avhenger det hele av hvilke medisiner han tar og om det finnes alternativer, eventuelt medisiner som motvirker bivirkningen som fører til at han ikke kan/vil ha sex.

Snakk med fastlegen.

''Da avhenger det hele av hvilke medisiner han tar og om det finnes alternativer, eventuelt medisiner som motvirker bivirkningen som fører til at han ikke kan/vil ha sex.''

Han tar tre sorter medisin. Hjertemedisin (Enapril) , Epilepsi (Lamictal og Orfil)

Jeg syns ikke jeg kan "forlange" at han tar flere medisiner for å motvirke denne bivirkningen.

''Da avhenger det hele av hvilke medisiner han tar og om det finnes alternativer, eventuelt medisiner som motvirker bivirkningen som fører til at han ikke kan/vil ha sex.''

Han tar tre sorter medisin. Hjertemedisin (Enapril) , Epilepsi (Lamictal og Orfil)

Jeg syns ikke jeg kan "forlange" at han tar flere medisiner for å motvirke denne bivirkningen.

Uansett er det fastlegen du må spørre i forhold til dette.

Hva er bivirkningen? Lyst? Ereksjon?

Gjest Sexløst ekteskap

Uansett er det fastlegen du må spørre i forhold til dette.

Hva er bivirkningen? Lyst? Ereksjon?

''Uansett er det fastlegen du må spørre i forhold til dette.''

Er det jeg som bør spørre fastlegen min på vegne av mannen min?

Eller må jeg "presse" mannen min til å ta dette opp med sin fastlege?

''Hva er bivirkningen? Lyst? Ereksjon?''

Bivirkninger er mangel lyst og ereksjon.

Du kan snakke med fastlegen om muligheter, men han/hun kan kun kommentere generelt. Når du vet om det finnes alternativer kan du eventuelt ta det opp med mannen din.

Har han aldri lyst? Kan han gi deg oralsex eller andre måter å ha sex på som ikke innebærer at han må få ereksjon/orgasme?

Annonse

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Hvilke medikament kan du anbefale i stedet for enapril?

Jeg føler meg ikke kompetent til å gi et spesifikt svar på dette vedr en mann jeg ikke vet mer om. Jeg vet ikke en gang om det er høyt blodtrykk eller hjertesvikt som er problemet.

Jeg vet dog at det finnes en rekke grupper med medisiner som er aktuelle å prøve ut. Her må det være rimelig at han får en time hos en indremedisiner for vurdering. Det er ikke ok at han skal akseptere denne bivirkningen uten at alternativer er utprøvd.

Så håper jeg på tilgivelse for at jeg svarer på et annet forum enn psykiatri.

Gjest tenker jeg

Jeg antar at mannen din også er interessert i å finne ut om der er alternativer som kan muliggjøre et sexliv med deg, selv om det betyr å bruke en pille til.

Gjest Sexløst ekteskap

Jeg føler meg ikke kompetent til å gi et spesifikt svar på dette vedr en mann jeg ikke vet mer om. Jeg vet ikke en gang om det er høyt blodtrykk eller hjertesvikt som er problemet.

Jeg vet dog at det finnes en rekke grupper med medisiner som er aktuelle å prøve ut. Her må det være rimelig at han får en time hos en indremedisiner for vurdering. Det er ikke ok at han skal akseptere denne bivirkningen uten at alternativer er utprøvd.

Så håper jeg på tilgivelse for at jeg svarer på et annet forum enn psykiatri.

Takk for at du svarte meg på dette spørsmålet, NHD !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...