Gå til innhold

Mensen etter spontanabort?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg og min partner har status som ufrivillig barnløs. Jeg har vært gravid to ganger, men begge gangene har det endt i spontanabort.

Jeg har pco, og sjelden eggløsning. Syklusene mine er vanligvis på 40-50 dager. Har også forhøyede verdier av insulin, og tar Metformin for dette. (seponert under svangerskapet, men har nå begynt på det igjen). Jeg er ellers i god form, og ikke spesielt overvektig.

Siste spontanabort fant sted ca.7 august, og jeg var da 12+1.

1.

Jeg har enda ikke fått mensen etter dette. Jeg lurer på hva grunnen til dette kan være, og er det normalt?

2.

Når jeg får mensen skal jeg igang med pergotime forsøk. Mine tidligere graviditeter har vært spontane.

a) Er det forsvarlig å begynne på pergotime såpass tidlig etter en spontanabort?

b)Eller kan det øke risikoen for spontanabort?

Håper på at du kan gi meg svar på mine spørsmål!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35894-mensen-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Jeg har enda ikke fått mensen etter dette. Jeg lurer på hva

grunnen til dette kan være, og er det normalt?

Etter en abort blir mensen ofte et par uker forsinket første gangen. PCOS kan jo også gi sjeldne menstruasjoner

2. Når jeg får mensen skal jeg igang med pergotime forsøk. Mine

tidligere graviditeter har vært spontane. a) Er det forsvarlig å

begynne på pergotime såpass tidlig etter en spontanabort?

Du kan gjerne starte igjen

b)Eller kan det øke risikoen for spontanabort?

Det er alltid større risiko for abort ved igangsettelse av en eggløsning, men større skanse for at det går bra. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...