Gå til innhold

De fem viktigste verdiene i et forhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørsmålet blir helt feil. En kan ikke sette en prosent på de ulike verdiene da det er totalen som sier noe om forholdet fungerer eller ikke. Hvor viktig ville du sagt at de ulike komponentene i en bil er? Det er tusenvis av komponenter og de fleste er nødvendige for at bilen skal fungere. Selv om en enkeltkomponent kun utgjør en bitteliten prosentandel av totalen.

Gjest Hulderen

Spørsmålet blir helt feil. En kan ikke sette en prosent på de ulike verdiene da det er totalen som sier noe om forholdet fungerer eller ikke. Hvor viktig ville du sagt at de ulike komponentene i en bil er? Det er tusenvis av komponenter og de fleste er nødvendige for at bilen skal fungere. Selv om en enkeltkomponent kun utgjør en bitteliten prosentandel av totalen.

Godt sagt!

Gjest Tenker jeg

Mener jeg har sett slike samlivsterapeuter snakke om fire like viktige verdier i et forhold som hver skal bestå av en prosentverdi på 25 %.

Husker ikke helt hvilke fire det var, men minnes at respekt, tillit og sex var tre av dem. Kan den siste ha vært kommunikasjon?

Jeg tenker at forhold kan være liv laga om feks noe skårer bedre enn det andre, feks 50 % på sex, 20 på tillit og respekt og 10 på kommunikasjon.

Andre igjen kan godta 10 % sex fordi de skårer høyt på feks kommunikasjon.

Dermed er det rom for individuelle forskjeller, selv om det ikke er helt jevnt fordelt.

Personlig ville jeg ønsket et forhold der det var en jevn fordeling mellom disse verdiene, men tipper jeg i dag har et forhold som består av 70 % sex og 10 % på hver av de resterende verdiene.

Gjest Klaudia

Da misforstod du spørsmålet. Klart det går an å dele inn de ulike verdiene etter hva som betyr mest for deg. Jeg spurte hvor prosentmessig viktige de ulike verdiene var for deg i et forhold. Dette er et vanlig spørsmål hos samlivsterapeuter.

For meg blir det feks sånn: Tillitt 15%, respekt 15%, kommunikasjon 25%, sex 25%, felles interesser 20% :)

Dette ville vært idealet for meg. Hadde kommunikasjonen ligget på 10% og sexen 40% feks, er det ikke sikkert jeg ville trivdes så godt i det forholdet..

Gjest Klaudia

Mener jeg har sett slike samlivsterapeuter snakke om fire like viktige verdier i et forhold som hver skal bestå av en prosentverdi på 25 %.

Husker ikke helt hvilke fire det var, men minnes at respekt, tillit og sex var tre av dem. Kan den siste ha vært kommunikasjon?

Jeg tenker at forhold kan være liv laga om feks noe skårer bedre enn det andre, feks 50 % på sex, 20 på tillit og respekt og 10 på kommunikasjon.

Andre igjen kan godta 10 % sex fordi de skårer høyt på feks kommunikasjon.

Dermed er det rom for individuelle forskjeller, selv om det ikke er helt jevnt fordelt.

Personlig ville jeg ønsket et forhold der det var en jevn fordeling mellom disse verdiene, men tipper jeg i dag har et forhold som består av 70 % sex og 10 % på hver av de resterende verdiene.

Ja, du skjønte hcva jeg mente ;)

Annonse

Gjest Klaudia

1. Shavevett (50 %)

2. Rumpe (29 %)

3. Lår (16 %)

4. Bryster (4 %)

5. Vett (1 %)

Hehehe..morsom du! Men seriøst, spurte hva som betydde noe i et forhold, ikke hos en sexpartner! så hva er viktig? Sånn utenom at dama har "shavevett" og sexy rumpe ;)

ShitDiddelyDo

Hehehe..morsom du! Men seriøst, spurte hva som betydde noe i et forhold, ikke hos en sexpartner! så hva er viktig? Sånn utenom at dama har "shavevett" og sexy rumpe ;)

Det tror jeg faktisk at jeg skrev. Med prosenter og alt. Men punktene du ikke så: Lår, bryster og vett. ;)

Nei, altså - jeg vet ikke hvordan man svarer på sånt, og i hvert fall ikke i prosent, så med min umodne form for humor demonstrerte jeg dette med smakløs moro på din bekostning ;)

Humor er for øvrig også viktig - helt på nivå med vett, så 0.5 % der, dersom jeg får lov til å skrive 6 viktige verdier i stedet for 5.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...