Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

30

• løvinne71

8

• 100%ull

6

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

Hadde dette skjedd her, hadde jeg nok satt ned foten og gitt mannen her i huset et ultimatum.

Om det ikke er ofte, og om han oppfører seg flott ellers, så bør man vite å komme hjem innen rimelig tid og man bør kunne begrense alkoholinntaket til et stadie hvor man ikke blir overstadig beruset.

En ting er å gi hverandre frihet i et forhold, noe annet er å sitte tilbake og la seg bli tråkket på som ei dørmatte.

Jeg er helt enig med deg, det er bare det at jeg ikke ønsker å frata han frihet. Han er sjelden ute på noe, og disse kveldene er det eneste han er ute på.

Gjest Elextra

Ja det burde det, men vanskelig å se hvordan vi alltid kan unngå det.

''Ja det burde det, men vanskelig å se hvordan vi alltid kan unngå det.

''

Antar dette betyr at din mann ikke forstår at dette er vanskelig for deg og at han selv har problemer med å begrense atferden når han drikker?

Du bør snakke med ham om begge deler. Innser han ikke førstnevnte har dere virkelig et problem. Jeg har ikke sans for "krav" mellom kjærester/ektefeller.

''Ja det burde det, men vanskelig å se hvordan vi alltid kan unngå det.

''

Antar dette betyr at din mann ikke forstår at dette er vanskelig for deg og at han selv har problemer med å begrense atferden når han drikker?

Du bør snakke med ham om begge deler. Innser han ikke førstnevnte har dere virkelig et problem. Jeg har ikke sans for "krav" mellom kjærester/ektefeller.

Jeg antar at det blir slik at det går litt tid, så er det glemt for han. Så vil han si: Det er så lenge siden og at han ikke skal drikke så mye osv.

Jeg er også imot å stille krav, derfor syns jeg dette er så vanskelig så lenge han ikke ser hva han gjør og hva jeg føler.

Ja det var derfor jeg ikke gjorde det, men hva skal til for å åpne øynene til min mann? Jeg kan ikke gjøre stort mer enn å snakke med han, han vet hva jeg føler.

''...men hva skal til for å åpne øynene til min mann? ''

Du åpner øynene hans først når du gjør alvor ut av dette...

Sett kofferten hans på trappa...våkner han ikke da...så vil han aldri våkne...

Annonse

Gjest ikke for å være slem

Det er jo selvfølgelig den tanken jeg har gjort meg, og det jeg frykter. Men han påstår at han aldri ville ha gått så langt. Jeg stilte spørsmål om at så lenge du ikke husker så vet du vel ikke det? Jo, han mente at det ville han huske! ??

Han veler og vaser for mye tull til at jeg hadde stolt på ham. Hadde han IKKE gjort noe, hadde han SKJØNT og BRYDD seg om at han sårer deg. Så ville han opptrådt annerledes. Jeg lukter en mann som har fått smaken på noe han vil ha mer av.

''...men hva skal til for å åpne øynene til min mann? ''

Du åpner øynene hans først når du gjør alvor ut av dette...

Sett kofferten hans på trappa...våkner han ikke da...så vil han aldri våkne...

Du får det til å høres så enkelt ut. Har ikke mot til sånt.

Takk for alle fornuftige svar, jeg har fått sortert litt.

Tror jeg går for en påminnelse av mine følelser for dette når han blir bedt til naboen, eller et forslag om at nabomannen kan komme hit. Noe som er helt uaktuelt da dama der er veldig sjalu! (Tro det eller ei etter mine innlegg om deres ønsker, helt uforstålig for meg hvertfall)

Jeg ser på det som å legge ann på mannen som en siste løsning, og det vil jeg kun gjøre om han ikke gir seg.

Nå fikk jeg sortert tankene mine litt, tusen takk. :-)

Jeg vil forsåvidt legge til at jeg synes mannen din drar flørten mye lengre, enn hva jeg ville synes er ok og akseptabelt.

Det er stor forskjell på at man evt. danser og fleiper med andre på en flørtete måte, enn at man evt kysser og beføler noen med en "intim" seksuell undertone.

Jeg vil forsåvidt legge til at jeg synes mannen din drar flørten mye lengre, enn hva jeg ville synes er ok og akseptabelt.

Det er stor forskjell på at man evt. danser og fleiper med andre på en flørtete måte, enn at man evt kysser og beføler noen med en "intim" seksuell undertone.

Må si det har overrasket meg også, han har aldri gjort noe slik før. Han vet at han ville har reagert sterkt om jeg hadde gjort det samme, så jeg forstår ikke at han ikke ser det.

Annonse

Det er det klassiske dol-svaret.

I mange tilfeller er det svært nyttig. Som i dette tilfellet. ;)

Altså nå har vi veldig mange år sammen i tillegg har vi barn, så jeg er ikke for så enkle løsninger. Det skal mye til før jeg går så drastisk til verks.

Gjest Lykke til og stol på deg selv.

Synes det er ille å lese hvor mye du faktisk beskytter hans oppførsel. Innbiller meg at du gjør det pga din egen usikkerhet. Er du ung? Han oppfører seg som en drittsekk, bryr seg ikke om du blir såret - og er på fest hos disse menneskene til neste morgen?? Tja, det er vel ikke så mye å spekulere i, om hvor langt han går, disse nettene. Synd å se hvor misforstått snill du vil være med han. Du gjør han og familien din en bjørnetjeneste ved å bare snu deg bort og lide i stillhet. Ja, jeg ser at dere har snakket om dette to ganger, men hva så? Er det liksom ute av verden nå da, for hans del? Ferdig diskutert?

Om noen år vil du tenke tilbake på dette og føle en avmakt for hva du fant deg i.

Du har fått mange gode tips her, men det ser ut til at du har en sperre mot disse velmenende tipsene. Du svarer hele tiden med et "men". Og en setning som rettferdiggjør hans handlinger. Hva mener du egentlig vi skal svare, når du fremlegger problemet ditt her - han - som alle ser er FEIL oppførsel i et ekteskap. Du ser det nok til en viss grad selv, mern du står midt oppi det, og tror nesten det skal være sånn, fordi stakkaren nesten aldri er ute. Dette er hans avkobling fra mas og tjas.

Det der hadde åpenbart vært "dumpinggrunn" for meg. Et tips, som du kanskje vil synes er greit. Vis alt dette til din mann. La ham vite at de fleste som har svart deg her, ville ha dumpet ham på flekken. Kanskje han skjønner at han må endre holdning og oppførsel totalt, dersom han skal vere verdt deg. (!!!!)

Denne situasjonen er så absurd i mine ører at jeg tror dette er et tulleinnlegg. Men jeg skal prøve å svare noe fornuftig i tilfelle det ikke er det.

Problemet her er ikke nabokvinnen eller naboenes ønske om gruppesex. Det er ikke en gang at mannen din tafser på andre kvinner i fylla. Slik jeg ser det, så er problemet deg. Du virker komfortabelt plassert i offer-rollen og legger nærmest opp til at utroskap skal skje, for du kan ikke sette ned foten hverken på den ene eller den andre måten. "Han må forstå" ditten og datten, men faktum er at han har forstått. Han vet at han kan skaffe seg spenning på si uten at du hverken sier eller gjør noe med det. Hvorfor skal han forandre seg? Du er traust og trygg, andre kvinner er spenning og flørt. Pose og sekk.

Så hvorfor ber du egentlig om råd? For at vi skal si "stakkars deg"? Eller for å snu om på situasjonen og, ærlig talt, hele din rolle i forholdet? For det er det siste som trengs.

Synes det er ille å lese hvor mye du faktisk beskytter hans oppførsel. Innbiller meg at du gjør det pga din egen usikkerhet. Er du ung? Han oppfører seg som en drittsekk, bryr seg ikke om du blir såret - og er på fest hos disse menneskene til neste morgen?? Tja, det er vel ikke så mye å spekulere i, om hvor langt han går, disse nettene. Synd å se hvor misforstått snill du vil være med han. Du gjør han og familien din en bjørnetjeneste ved å bare snu deg bort og lide i stillhet. Ja, jeg ser at dere har snakket om dette to ganger, men hva så? Er det liksom ute av verden nå da, for hans del? Ferdig diskutert?

Om noen år vil du tenke tilbake på dette og føle en avmakt for hva du fant deg i.

Du har fått mange gode tips her, men det ser ut til at du har en sperre mot disse velmenende tipsene. Du svarer hele tiden med et "men". Og en setning som rettferdiggjør hans handlinger. Hva mener du egentlig vi skal svare, når du fremlegger problemet ditt her - han - som alle ser er FEIL oppførsel i et ekteskap. Du ser det nok til en viss grad selv, mern du står midt oppi det, og tror nesten det skal være sånn, fordi stakkaren nesten aldri er ute. Dette er hans avkobling fra mas og tjas.

Det der hadde åpenbart vært "dumpinggrunn" for meg. Et tips, som du kanskje vil synes er greit. Vis alt dette til din mann. La ham vite at de fleste som har svart deg her, ville ha dumpet ham på flekken. Kanskje han skjønner at han må endre holdning og oppførsel totalt, dersom han skal vere verdt deg. (!!!!)

Det er fordi han bagatelliserer det, som du sier jeg sitter oppe i det, og ser det ikke utenfra. I tillegg er han for alle den snilleste mannen man kan ha, snill og flink med barna etc.

Han avfeier det hele tiden med at han ikke husker.

Nei jeg er ikke veldig ung, og som jeg har sagt lenger nede i tråden. Vi har mange år bak oss, og vi har barn sammen, så det er helt uaktuelt for meg å dumpe han på bakgrunn av dette.

Barna kommer først.

Jeg tar innover meg rådene selv om det kanskje ikke ser slik ut nå, det tar bare litt tid. Men rådet om å dumpe han tar jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...