Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for alle fornuftige svar, jeg har fått sortert litt.

Tror jeg går for en påminnelse av mine følelser for dette når han blir bedt til naboen, eller et forslag om at nabomannen kan komme hit. Noe som er helt uaktuelt da dama der er veldig sjalu! (Tro det eller ei etter mine innlegg om deres ønsker, helt uforstålig for meg hvertfall)

Jeg ser på det som å legge ann på mannen som en siste løsning, og det vil jeg kun gjøre om han ikke gir seg.

''Jeg ser på det som å legge ann på mannen som en siste løsning, og det vil jeg kun gjøre om han ikke gir seg.''

Sannsynligvis vil en slik løsning gjøre mest vondt for deg. Da har du latt deg presse til å gjøre noe du slettes ikke vil. Dessuten har du ingen som helst kontroll over konsekvensene av denne strategien. I verste fall utløser du et skred du vil angre lenge på, kanskje resten av livet.

Finnes det muligheter for at nabomannen er like frustrert over dette som deg?

mvh

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

30

• løvinne71

8

• 100%ull

6

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

Veldig gode råd her, jeg skal prøve de ut.

Det med å gi tegn: Han så at jeg ble alvorlig, og jeg så hardt på han noen ganger. Han ble også alvorlig og skjønte at jeg ville gå, men han slapp ikke taket i henne for det. Det endte nå med at vi gikk, så han må jo ha forstått noe. Dagen etter oppførte han seg som om ingenting hadde hendt.

Hvis dere har snakket grundig om dette i forkant. Og du har vært tydelig på dine grenser, så har han ingen unnskyldning for å "misforstå" dine signaler, eller ikke ta dem til etterretning.

Poenget må jo også være å UNNGÅ at han havner i en flørte-posisjon, noe som antagelig er enklere enn å komme UT av flørt som allerede er igang.

''Jeg ser på det som å legge ann på mannen som en siste løsning, og det vil jeg kun gjøre om han ikke gir seg.''

Sannsynligvis vil en slik løsning gjøre mest vondt for deg. Da har du latt deg presse til å gjøre noe du slettes ikke vil. Dessuten har du ingen som helst kontroll over konsekvensene av denne strategien. I verste fall utløser du et skred du vil angre lenge på, kanskje resten av livet.

Finnes det muligheter for at nabomannen er like frustrert over dette som deg?

mvh

Ja det var det som holdt meg tilbake fra å gjøre noe sist, jeg var redd det skulle skje mer. Og det ville være veldig dårlig gjort av meg, for så å trekke meg.

Jeg vet ikke, men jeg er ganske sikker på at han er med på dette. Ikke at jeg forstår det heller, for jeg vet at de er av den sjalu typen begge to!

Hvis dere har snakket grundig om dette i forkant. Og du har vært tydelig på dine grenser, så har han ingen unnskyldning for å "misforstå" dine signaler, eller ikke ta dem til etterretning.

Poenget må jo også være å UNNGÅ at han havner i en flørte-posisjon, noe som antagelig er enklere enn å komme UT av flørt som allerede er igang.

Ja her kan ikke være alkohol i bildet om vi skal finne på noe sammen med dem.

Jeg må le litt, om det skal være av betydning måtte det såfall være bilen jeg "kaster".

Men er det ikke slik at alkohol gjør at man husker bruddstykker? Eller er det slik at man ikke husker noe fra en gitt tid om man ikke husker?

Alkohol er virker ikke skjerpende på hukommelsen. Tror de fleste skal være ganske dødrukne for å få komplett blackout.

Påfallende når man bekvemt har glemt ting som er ubehagelige å huske og enda mer ubehagelig å bli konfrontert med.

Aller mest er det bare piss at om man ikke husker hva man har gjort skal det regnes som man ikke har gjort det. Hva han husker eller ikke har ingen ting med saken å gjøre.

Kanskje du burde fortelle ham at for deg er det revnende likegyldig hva han husker eller ikke. Du husker at han oppføret seg som en slask og drittsekk. Du ser at han bryr seg katta om hva han har gjort.

Det er det som betyr noe.

mvh

Annonse

Ja det burde det, men vanskelig å se hvordan vi alltid kan unngå det.

Man unngår å bli påvirket av alkohol ved å i første omgang si nei takk til alkoholen som tilbys og selvfølgelig ikke drikke før man drar.

Blir man likevel servert alkohol lar man ganske enkelt være å føre glasset til munne for å suge alkoholdrikken inn i kroppen. Voksne mennesker bestemmer selv hva de vil tylle i seg.

Blir det katastrofe med alkohol, og umulig uten alkohol, får dere heller kutte dem ute. Et lite offer for å bevare et samliv.

mvh

Jeg har vært sakling når vi har snakket om dette og ikke lagt noen meninger over på han. Det er han som virker til å være mest i mot dette, det er liksom helt uaktuelt.

Som jeg har skrevet lenger opp her et sted, så er ikke hun hans type dame heller.

"Som jeg har skrevet lenger opp her et sted, så er ikke hun hans type dame heller."

Dette er jo typiske grenser som viskes ut når man drikker.

"Den interesserte blir interessant" er det noe som heter. Så hvis hun gir ham oppmerksomhet eller er "tilgjengelig" så spiller det nok mindre rolle om hun ikke akkurat er "dama han ville ha giftet seg meg"

Det er nok mange av oss som minst en gang har opplevd å ende opp i køya (ofte i fylla) med en eller annen type/dame som man ikke nødvendigvis ville ha falt for i edru tilstand, eller valgt til livsledsager.

Så hvis det kun er sex ( og spenning ) det dreier seg om, er det nok neppe avgjørende om hun er hans type, eller ikke..

Man unngår å bli påvirket av alkohol ved å i første omgang si nei takk til alkoholen som tilbys og selvfølgelig ikke drikke før man drar.

Blir man likevel servert alkohol lar man ganske enkelt være å føre glasset til munne for å suge alkoholdrikken inn i kroppen. Voksne mennesker bestemmer selv hva de vil tylle i seg.

Blir det katastrofe med alkohol, og umulig uten alkohol, får dere heller kutte dem ute. Et lite offer for å bevare et samliv.

mvh

Ja det er lett for meg å forstå, men ikke for han. For han er det: Skal ikke drikke mye, bare et glass, jeg drikker så sjelden, jaja pytt sann.

Jeg antar at det blir slik at det går litt tid, så er det glemt for han. Så vil han si: Det er så lenge siden og at han ikke skal drikke så mye osv.

Jeg er også imot å stille krav, derfor syns jeg dette er så vanskelig så lenge han ikke ser hva han gjør og hva jeg føler.

Jeg er enig med deg i at man skal vokte seg for å lage krav og regler for hverandre.

Men her er det vel egentlig snakk om at han er i ferd med å bryte noe av det mest grunnleggende i deres samlivskontrakt. Da kan krav og ulitmatum være på sin plass.

Han er bekvem med slik ting er nå, den lille friksjonen du kommer med er som å vifte bort en flue for ham. (Tror jeg.) Om han ikke fatter alvoret ganske kjapt, er det svært sannsynlig at han kommer til å tøye strikken så langt at det er kjørt for dere som par når du til slutt har fått nok og han skjønner hva han kaster vekk.

Du har så langt ikke beskrevet en eneste ting som tyder på at han angrer på noe som helst eller bryr seg om hva du mener og føler.

mvh

"Som jeg har skrevet lenger opp her et sted, så er ikke hun hans type dame heller."

Dette er jo typiske grenser som viskes ut når man drikker.

"Den interesserte blir interessant" er det noe som heter. Så hvis hun gir ham oppmerksomhet eller er "tilgjengelig" så spiller det nok mindre rolle om hun ikke akkurat er "dama han ville ha giftet seg meg"

Det er nok mange av oss som minst en gang har opplevd å ende opp i køya (ofte i fylla) med en eller annen type/dame som man ikke nødvendigvis ville ha falt for i edru tilstand, eller valgt til livsledsager.

Så hvis det kun er sex ( og spenning ) det dreier seg om, er det nok neppe avgjørende om hun er hans type, eller ikke..

Nei, jeg skal skille mellom full og edru tilstand her. Jeg har aldri erfart dette selv, for meg er det helt utenkelig å havne i seng med noen som ikke er min type.

Annonse

Jeg er enig med deg i at man skal vokte seg for å lage krav og regler for hverandre.

Men her er det vel egentlig snakk om at han er i ferd med å bryte noe av det mest grunnleggende i deres samlivskontrakt. Da kan krav og ulitmatum være på sin plass.

Han er bekvem med slik ting er nå, den lille friksjonen du kommer med er som å vifte bort en flue for ham. (Tror jeg.) Om han ikke fatter alvoret ganske kjapt, er det svært sannsynlig at han kommer til å tøye strikken så langt at det er kjørt for dere som par når du til slutt har fått nok og han skjønner hva han kaster vekk.

Du har så langt ikke beskrevet en eneste ting som tyder på at han angrer på noe som helst eller bryr seg om hva du mener og føler.

mvh

Du gir meg virkelig noe å tenke på! Nei, han har ikke beklaget. Men samme kveld som vi snakket om dette fikk han invitasjon som han takket nei til, det så jeg på som en erklæring på at han forsto litt hvertfall.

Han veler og vaser for mye tull til at jeg hadde stolt på ham. Hadde han IKKE gjort noe, hadde han SKJØNT og BRYDD seg om at han sårer deg. Så ville han opptrådt annerledes. Jeg lukter en mann som har fått smaken på noe han vil ha mer av.

''Jeg lukter en mann som har fått smaken på noe han vil ha mer av.''

Tror dessverre din nese kan ha helt rett.

mvh

Er det verdt å gamble et samliv på dem?

Man kan fortsatt ha et sivilisert forhold selv om man toner ned kontakten.

mvh

Ja vi kan starte med å kutte alkoholinntak sammen med dem, tror mye er gjort da. Jeg vet at han aldri vil være utro om han er edru og det er jeg 100 % sikker på.

Du gir meg virkelig noe å tenke på! Nei, han har ikke beklaget. Men samme kveld som vi snakket om dette fikk han invitasjon som han takket nei til, det så jeg på som en erklæring på at han forsto litt hvertfall.

Han forsto i hvert fall at det ville vært taktisk idioti å takke ja.

Noe av det sikreste tegnet på at folk kommer til å gjenta det de har gjort, er at de ikke viser tegn til anger eller oppgjør.

Problemet for ham er ikke det han gjør, men at du ikke godkjenner det.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...