Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan en side av saken være at du reagerer for behersket. På hans reaksjonsskala er kan din reaksjon være nær en godkjennelse.

mvh

Jeg pleier ikke å reagere like behersket, ikke innenfor husets fire vegger hvertfall. Dessuten ville jeg finne ut hvor han sto, og det gjør jeg ikke om jeg blir forbanna. Da ville han hvertfall nektet, og hvertfall gått bak ryggen min.

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

30

• løvinne71

8

• 100%ull

6

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

Ja vi kan starte med å kutte alkoholinntak sammen med dem, tror mye er gjort da. Jeg vet at han aldri vil være utro om han er edru og det er jeg 100 % sikker på.

''Jeg vet at han aldri vil være utro om han er edru og det er jeg 100 % sikker på.''

Men han tar i edru tilstand ikke avstand fra den utroskapen han utøver i fylla.

Ta et halvt år pause minst i alle besøk og la ting roe seg.

mvh

Han forsto i hvert fall at det ville vært taktisk idioti å takke ja.

Noe av det sikreste tegnet på at folk kommer til å gjenta det de har gjort, er at de ikke viser tegn til anger eller oppgjør.

Problemet for ham er ikke det han gjør, men at du ikke godkjenner det.

mvh

Han tar ikke sjansen på å være ærlig om sine ønsker tenker du?

Hva med følelsene han gir deg med å dra bort dit da.

Hadde noen av mine venner gjort at mann her i huset hadde fått dårlige følelser eller vært bekymret for meg, hadde jeg av respekt for min mann kuttet ut den oppførselen som gir ham vonde følelser.

Så sant det ikke var snakk om overdreven sjalusi, men slik du beskriver saken, har din mann gått langt over streken for lenge siden.

Tiltredes.

mvh

Han tar ikke sjansen på å være ærlig om sine ønsker tenker du?

Han ser ikke ut til å ha kvaler over at han her vært uttro light mot deg mens du ser på.

Det som er problematisk for ham med disse handlingene er at du kan bli sint på ham.

Det er ikke utenkelig at han er mer opptatt av hvordan han skal komme unna med dette eller få deg med på notene, enn å endre på det han gjør så han ikke sårer deg og risikerer å kjøre utroløpet helt ut.

mvh

Han har sagt at han ikke skal dit, men jeg vet jeg vil få dårlig samvittighet når neste anledning kommer og jeg nekter han.

Om han respekterte deg og var bevisst på å ta vare på det dere har sammen, ville han uten oppfordring skygget unna noe som kan før til samlivsbrudd før dere vet ordet av det.

mvh

Annonse

Han ser ikke ut til å ha kvaler over at han her vært uttro light mot deg mens du ser på.

Det som er problematisk for ham med disse handlingene er at du kan bli sint på ham.

Det er ikke utenkelig at han er mer opptatt av hvordan han skal komme unna med dette eller få deg med på notene, enn å endre på det han gjør så han ikke sårer deg og risikerer å kjøre utroløpet helt ut.

mvh

Vel du kan ha rett, han er en mann som ikke er glad i å ta ansvar eller beslutninger, så det kan vel være at han oppfører seg for å slippe det og kanskje få meg med på notene.

Om han respekterte deg og var bevisst på å ta vare på det dere har sammen, ville han uten oppfordring skygget unna noe som kan før til samlivsbrudd før dere vet ordet av det.

mvh

Jeg er glad du sier nettopp det, jeg føler meg mer sikker på hvordan han bør handle i forhold til invitasjoner nå.

Jeg har lest alle innleggene, og vil bare gi enda en stemme til alle de som har sagt at dette kan du bare ikke finne deg i.

Det gagner ikke barna dine om du lar ham strekke strikken så langt at du en dag ikke lenger orker tanken på å bo under samme tak som ham.

Jeg synes det er en veldig dårlig idè å innlede en flørt med den andre mannen. Om mannen din for øyeblikket er litt ekstra svak for nabodamen, vil han sannsynligvis oppfatte det som et klarsignal for å gå lengre med henne.

Selv om han under normale omstendigheter ville reagert med sjalusi, kan den spenningen han føler akkurat nå være med på å bidra til at han går utover sine egne grenser, selv om han skulle angre senere. Forelskede mennesker har en tendens til å ta på seg skylapper.

Vel du kan ha rett, han er en mann som ikke er glad i å ta ansvar eller beslutninger, så det kan vel være at han oppfører seg for å slippe det og kanskje få meg med på notene.

Hvor går din grense. Hvor mye er du villig til å tåle og hvor lenge?

At han tafser på andre under dekke av alkohol. At han går under klærne? At han tar steget fullt ut. Mens du ser på, mens du vet, eller uten at du vet?

Det er ikke utenkelig at han kommer til å tøye disse grensene helt til du kommer med et absolutt ultimatum. Der han selv får det hele og fulle ansvaret for å ta de nødvendige forhåndsregler og sette nødvenige grenser, til å være den hensynsfulle og trofaste mannen du fortjener.

mvh

Jeg har lest alle innleggene, og vil bare gi enda en stemme til alle de som har sagt at dette kan du bare ikke finne deg i.

Det gagner ikke barna dine om du lar ham strekke strikken så langt at du en dag ikke lenger orker tanken på å bo under samme tak som ham.

Jeg synes det er en veldig dårlig idè å innlede en flørt med den andre mannen. Om mannen din for øyeblikket er litt ekstra svak for nabodamen, vil han sannsynligvis oppfatte det som et klarsignal for å gå lengre med henne.

Selv om han under normale omstendigheter ville reagert med sjalusi, kan den spenningen han føler akkurat nå være med på å bidra til at han går utover sine egne grenser, selv om han skulle angre senere. Forelskede mennesker har en tendens til å ta på seg skylapper.

Du har helt rett, dette gagner ingen. Jeg må være litt tøffere her.

Jeg tror heller ikke det er så lurt at jeg prøver meg på mannen, for det kan slå totalt feil ut. Men hadde en plan om å trekke meg tilbake om han går lenger med dama og da ta oppgjøret. Jeg håper selvfølgelig at det ikke går så langt.

Hvor går din grense. Hvor mye er du villig til å tåle og hvor lenge?

At han tafser på andre under dekke av alkohol. At han går under klærne? At han tar steget fullt ut. Mens du ser på, mens du vet, eller uten at du vet?

Det er ikke utenkelig at han kommer til å tøye disse grensene helt til du kommer med et absolutt ultimatum. Der han selv får det hele og fulle ansvaret for å ta de nødvendige forhåndsregler og sette nødvenige grenser, til å være den hensynsfulle og trofaste mannen du fortjener.

mvh

Problemet er at han tar ikke ansvar uansett, dette gjelder andre ting også. Han tar seg sammen en liten stund, så glir det over til ingenting. Han er handlingslammet og sitter på gjerdet i de fleste beslutninger som må tas i hjemmet.

Annonse

Ja, menn trenger kanskje klar handling for å forstå?

På samme måte som du bør feste større lit til det han gjør fremfor det han sier, orienterer han seg etter hva du gjør og hva som blir de reelle konsekvensene, fremfor det du sier.

Foreløpig er det han gjør helt ufarlig. Det fører jo ikke til stort annet enn en engangs "snakkestraff". Kan hende har han ikke reflektert over hvilke alvorlige konsekvenser dette kan få.

Det er lite sannsynlig at dette lar seg løse uten et ganske opprivende oppgjør. Der du også må være hard og ikke tilgi for fort eller for enkelt. Og det blir vel ikke lett for deg å få ny tillit om du ikke erfarer at han er villig til å kjempe for deg og deres liv sammen.

mvh

Problemet er at han tar ikke ansvar uansett, dette gjelder andre ting også. Han tar seg sammen en liten stund, så glir det over til ingenting. Han er handlingslammet og sitter på gjerdet i de fleste beslutninger som må tas i hjemmet.

Men akkurat dette _må_ han ta ansvar for. Og du _må_ holde ham ansvarlig. Hvis ikke kan du like godt begynne å planlegge separasjon før du blir ennå mer såret.

Det er ikke din jobb å passe på at han ikke setter seg i situasjoner han vil være mer utro enn han alt har vært.

mvh

AneM1365380603

Ja her kan ikke være alkohol i bildet om vi skal finne på noe sammen med dem.

Spørsmålet er vel om du får din mann til å holde seg unna alkohol når han er hos dem, eller å holde seg unna dem når han har drukket.

Eksen min var også av typen som "glemte" idiotiske ting han hadde gjort i fylla.

Du har helt rett, dette gagner ingen. Jeg må være litt tøffere her.

Jeg tror heller ikke det er så lurt at jeg prøver meg på mannen, for det kan slå totalt feil ut. Men hadde en plan om å trekke meg tilbake om han går lenger med dama og da ta oppgjøret. Jeg håper selvfølgelig at det ikke går så langt.

Om han tafser på henne igjen går du hjem og pakker kofferten han og setter på trappa.

Så monterer du skyvelåsen du her liggende i bakhånd på ytterdøre og skrur av strømmen på ringapparatet. Napp ut telefonkontakter og slå av ringingen på alle mobiltelefoner.

Sørg for at du har alle bilnøklene.

mvh

ShitDiddelyDo

Høres ut som om han har swingerfantasier. Det er kanskje ikke så uvanlig, men muligens litt upraktisk når paret i fantasiene er deres gode naboer, og du (vil jeg tro) ikke deler hans begjær i denne retning.

Dette bør dere snakke skikkelig ut om, og jeg ville ikke godtatt "husker ikke hva jeg gjorde". Hans lyster er han nok klar over, selv edru, og de synes jo ganske åpenbare.

Få det ut av verden med en skikkelig samtale. Det trenger jo ikke ha noe med deg å gjøre at han kanskje tenner i disse baner, men dere trenger å snakke åpent ut om dette.

Han sier: Jeg skjønner hva du mener.

Unnskyldningen er jo at han ikke husker hva han har gjort.

Lurt spørsmål, det skal jeg spørre om.

Ikke still et spørsmål som kan besvares med "jeg skjønner hva du mener". Spør åpne konkrete spørsmål: "Hvor går grensen?" "Hva mener du jeg skal gjøre når du gåt over grensen?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...