Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

30

• løvinne71

8

• 100%ull

6

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Du har helt rett, dette gagner ingen. Jeg må være litt tøffere her.

Jeg tror heller ikke det er så lurt at jeg prøver meg på mannen, for det kan slå totalt feil ut. Men hadde en plan om å trekke meg tilbake om han går lenger med dama og da ta oppgjøret. Jeg håper selvfølgelig at det ikke går så langt.

''Jeg tror heller ikke det er så lurt at jeg prøver meg på mannen''

Jeg orker ikke lese svarene du har fått her, det er for mange, men hvis noen har gitt deg dette rådet bør du le av det og vende det døve øret til, for dette er i så fall et latterlig dårlig råd, og nettopp det de vil.

Jeg gjetter på at naboene og mannen din har snakket om dette, og at de nå på en mindre rutinert måte forsøker å se om du også er klar for litt nabomoro. Mannen din hadde ikke holdt på sånn foran nabomannen dersom han ikke var med på det (da forutsetter jeg at han ikke er helt tulling).

Her må samtale til. Er du ikke klar - si det til mannen din. Si det til det andre paret. Men gjør det på en sånn måte at dere ikke ødelegger noe, verken mellom deg og mannen din, eller dere og naboparet. De respekterer helt sikkert at dette ikke er noe for deg.

Jeg orker ikke lese svarene du har fått her, det er for mange, men hvis noen har gitt deg dette rådet bør du le av det og vende det døve øret til, for dette er i så fall et latterlig dårlig råd, og nettopp det de vil.

Jeg gjetter på at naboene og mannen din har snakket om dette, og at de nå på en mindre rutinert måte forsøker å se om du også er klar for litt nabomoro. Mannen din hadde ikke holdt på sånn foran nabomannen dersom han ikke var med på det (da forutsetter jeg at han ikke er helt tulling).

Her må samtale til. Er du ikke klar - si det til mannen din. Si det til det andre paret. Men gjør det på en sånn måte at dere ikke ødelegger noe, verken mellom deg og mannen din, eller dere og naboparet. De respekterer helt sikkert at dette ikke er noe for deg.

Jeg tror nok hun har sagt ifra opp til flere ganger til mannen at dette ikke er noe hun ønsker. Det virker som han er lite interessert i å respektere det.

mvh

Dette høres ut som et søk mot noe nytt og "spennende". Du må være mye klarere i talen til ham her.

Vel vitende om naboenes ønsker, så trer han nok inn i naboønsket med tanker om at: "èn dag blir kona med på det". Derfor må du sette ned foten HARDT når sånt skjer, slik at BÅDE naboer og mann forstår at dette faktisk ikke godtas i det hele tatt.

Nei huff for en følelse å bære på.... Jeg ville ikke tillatt min mann å besøke de naboene mer nei!!

ShitDiddelyDo

Jeg tror nok hun har sagt ifra opp til flere ganger til mannen at dette ikke er noe hun ønsker. Det virker som han er lite interessert i å respektere det.

mvh

I så fall burde hun kanskje vurdere å ta det neste gang de alle er sammen. Det andre paret er sannsynligvis inneforstått med dette. Det ser jo ut til å skje ganske åpenlyst, mens også mannen i det andre paret er til stede.

Eventuelt får hun revurdere sitt syn på swinging. :)

Hun kan i hvert fall ikke ha det sånn.

Annonse

Høres ut som om han har swingerfantasier. Det er kanskje ikke så uvanlig, men muligens litt upraktisk når paret i fantasiene er deres gode naboer, og du (vil jeg tro) ikke deler hans begjær i denne retning.

Dette bør dere snakke skikkelig ut om, og jeg ville ikke godtatt "husker ikke hva jeg gjorde". Hans lyster er han nok klar over, selv edru, og de synes jo ganske åpenbare.

Få det ut av verden med en skikkelig samtale. Det trenger jo ikke ha noe med deg å gjøre at han kanskje tenner i disse baner, men dere trenger å snakke åpent ut om dette.

Jeg har litt vanskelig for å tro at han har disse ønskene, fantasier ja, det er normalt og at man ønsker spenning etter et så langt samliv er jo heller ikke uvanlig.

ShitDiddelyDo

Jeg har litt vanskelig for å tro at han har disse ønskene, fantasier ja, det er normalt og at man ønsker spenning etter et så langt samliv er jo heller ikke uvanlig.

Jeg vet jo ingenting om din mann, men som du sier: Fantasier er ikke uvanlig, og etter et langt samliv er man kanskje åpen for seksuell eksperimentering.

Dette kan fort eskalere til et reelt ønske, og for alt du vet snakker han og naboene om dette. Problemet er å få med deg på en smertefri måte.

Dersom dette er tilfelle synes jeg de tre trår feil når de ikke kan ta dette med deg når alle er edru.

Jeg vet jo ingenting om din mann, men som du sier: Fantasier er ikke uvanlig, og etter et langt samliv er man kanskje åpen for seksuell eksperimentering.

Dette kan fort eskalere til et reelt ønske, og for alt du vet snakker han og naboene om dette. Problemet er å få med deg på en smertefri måte.

Dersom dette er tilfelle synes jeg de tre trår feil når de ikke kan ta dette med deg når alle er edru.

Han snakker garantert ikke med dem om dette, dette er såfall noe som bare skjer når alle har drukket. Ingen av dem er såpass åpne at de våger å snakke om sånt når noen er edru.

Jeg og mannen min har jo snakket om dette, og etter at han har sagt at det er helt utenkelig for han å gjøre noe sånn, så har jeg sagt at vi nok ikke kommer utenom å snakke med dem en gang om hvor vi står. Det vil en eller annen gang komme en slik situasjon igjen om vi opprettholder kontakten på det nivået.

Når han har så klar tale når han er edru, overrasker det meg at han gjør sånt når han er full. Samtidig er holdningen hans når han er edru at han ikke går bak ryggen min, så kanskje det er det han tenker at han ikke gjør iom at jeg er tilstede?

Spørsmålet er vel om du får din mann til å holde seg unna alkohol når han er hos dem, eller å holde seg unna dem når han har drukket.

Eksen min var også av typen som "glemte" idiotiske ting han hadde gjort i fylla.

Det er jo dette jeg sitter å tenker på også, jeg vil jo ikke ha oversikt over hva han gjør når han er der en helgekveld og muligheten for å ta et glass eller ti er der.

Gjest kvinnetrening

En annen variant:

Men at du ikke reagerte når XX (nabomannen) begynte å tafse på meg...

Viss han velger å "glemme" har han gitt deg definisjonsmakten. Den kan du jo bruke. Lyver han om at han glemmer, kan det være veldig lærerikt for ham å erfare de negative sidene ved å velge å ikke huske.

Kanskje en tur i hjørnet der han enten må vedstå ting han ikke har gjort, innkludert din bebreidelse, eller innrømme at han husker, kan klarne tankene.

mvh

Nok et genialt tips fra deg :)

Hvor har du lært alt dette? Hvis gjennom utdanning/jobb - hvilken bransje er du i? Jeg vil og :)

Men akkurat dette _må_ han ta ansvar for. Og du _må_ holde ham ansvarlig. Hvis ikke kan du like godt begynne å planlegge separasjon før du blir ennå mer såret.

Det er ikke din jobb å passe på at han ikke setter seg i situasjoner han vil være mer utro enn han alt har vært.

mvh

Det er mange ting han må ta ansvar for som han aldri har gjort, det er mange ting i lufta her som bare flyter.

Jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal ta tak i at han ikke tar ansvar for de diverse tingene.

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg og mannen min har jo snakket om dette, og etter at han har sagt at det er helt utenkelig for han å gjøre noe sånn, så har jeg sagt at vi nok ikke kommer utenom å snakke med dem en gang om hvor vi står. Det vil en eller annen gang komme en slik situasjon igjen om vi opprettholder kontakten på det nivået.

Når han har så klar tale når han er edru, overrasker det meg at han gjør sånt når han er full. Samtidig er holdningen hans når han er edru at han ikke går bak ryggen min, så kanskje det er det han tenker at han ikke gjør iom at jeg er tilstede?

''Samtidig er holdningen hans når han er edru at han ikke går bak ryggen min, så kanskje det er det han tenker at han ikke gjør iom at jeg er tilstede?''

Det kan være.

Dette er vel en sånn greie der han kan frykte for forholdet dersom han skulle innrømme at han har lyst. Du får sikkert mange "dump ham!", i beste dol-ånd, under her, og kanskje han frykter nettopp det, noe som gjør at han nekter?

Men nå forutsetter jeg at han faktisk har lyst. For alt jeg vet er det harmløs moro og litt pubertal drikkeoppførsel litt sent i livet. Førtiårskrise? ;)

Det er mange ting han må ta ansvar for som han aldri har gjort, det er mange ting i lufta her som bare flyter.

Jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal ta tak i at han ikke tar ansvar for de diverse tingene.

Jeg skal ikke si "Dump han". Men jeg skal si: Dette hadde jeg ikke orket.

Hva er tiltrekkende ved en voksen mann som ikke klarer å ta ansvar for seg selv og familien sin?

''Jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal ta tak i at han ikke tar ansvar for de diverse tingene.''

Finn fem feil!

Ser du selvmotsigelsen og mønsteret i dette? Du vet ikke hvordan _du_ skal ta tak i (= ta ansvar for) at han ikke tar ansvar. Du har altså ansvar for at han skal være ansvarlig.

;-)

Kanskje det beste ville være om du klarte å velge ut en del ting som du _slipper_ taket i. Ikke maser om, ikke nevner og _ikke_redder_. Klager ungene til deg sier du bare at det må de ta med pappa. Det øyeblikket han skjønner at problemet ikke forsvinner og at 'det' ikke ordner seg, kan det faktisk hende han tar ansvar.

Kanskje blir han på sikt litt mer motivert når han får kontroll over en del ting.

I forhold til alkohol og andre damer, synes jeg ikke du skal være hans morals vokter. Hvorfor skal han kunne være sur på deg for grenser han burde satt for seg selv? Fortell ham hva du forventer. Og la ham også vite at om han velger å ikke styre seg en gang til, kommer han hjem til låst dør og koffert på trappen. Dette må du også gjennomføre og la det gå uker eller måndeder før forsoning er mulig.

Alt handler om at hans handlinger eller mangelen på sådanne, må få følbare konsekvenser for ham selv.

mvh

''Samtidig er holdningen hans når han er edru at han ikke går bak ryggen min, så kanskje det er det han tenker at han ikke gjør iom at jeg er tilstede?''

Det kan være.

Dette er vel en sånn greie der han kan frykte for forholdet dersom han skulle innrømme at han har lyst. Du får sikkert mange "dump ham!", i beste dol-ånd, under her, og kanskje han frykter nettopp det, noe som gjør at han nekter?

Men nå forutsetter jeg at han faktisk har lyst. For alt jeg vet er det harmløs moro og litt pubertal drikkeoppførsel litt sent i livet. Førtiårskrise? ;)

Jeg får sette det på lista av 40 års krisen, mens jeg venter på en blankpolert motorsykkel i garasjen. ;-)

''Jeg vet dessverre ikke hvordan jeg skal ta tak i at han ikke tar ansvar for de diverse tingene.''

Finn fem feil!

Ser du selvmotsigelsen og mønsteret i dette? Du vet ikke hvordan _du_ skal ta tak i (= ta ansvar for) at han ikke tar ansvar. Du har altså ansvar for at han skal være ansvarlig.

;-)

Kanskje det beste ville være om du klarte å velge ut en del ting som du _slipper_ taket i. Ikke maser om, ikke nevner og _ikke_redder_. Klager ungene til deg sier du bare at det må de ta med pappa. Det øyeblikket han skjønner at problemet ikke forsvinner og at 'det' ikke ordner seg, kan det faktisk hende han tar ansvar.

Kanskje blir han på sikt litt mer motivert når han får kontroll over en del ting.

I forhold til alkohol og andre damer, synes jeg ikke du skal være hans morals vokter. Hvorfor skal han kunne være sur på deg for grenser han burde satt for seg selv? Fortell ham hva du forventer. Og la ham også vite at om han velger å ikke styre seg en gang til, kommer han hjem til låst dør og koffert på trappen. Dette må du også gjennomføre og la det gå uker eller måndeder før forsoning er mulig.

Alt handler om at hans handlinger eller mangelen på sådanne, må få følbare konsekvenser for ham selv.

mvh

Hva når det gjelder de virkelig store tingene i livet? Som utbygging av huset, samordnet økonomi, ol? Tråden begynner å ta en helt annen vending her ser jeg, men dette med at jeg ikke får han til å ta ansvar er et problem her. Jeg prøver å gi han ansvar ved å lene meg tilbake, men han tar det ikke.

Om jeg skulle gjøre det du sier her, vil jeg føle at jeg kaster han ut av hans eget hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...