Gå til innhold

Forslag til nybakt mamma gave?

Anbefalte innlegg

Jeg fant en kjempefin nettside som heter barnevognskilt.no, og kjøper bl.a smukk med navn på, koseklut og bitering i samme motiv, og et produkt som heter bellywell.

Så er det gaven til mamma'n da. Oppe til vurdering er: massasjetime, sølvsmykke (se nedenfor link - mamma til en).. og jah det er egentlig det jeg har kommet på. Andre forslag? Var det smykket teit? Hva med englebarn smykkene? Er de helt ut nå?

http://www.barnevognskilt.no/default.asp?wpi=PRODUCTS&pagecount=1&catId=60

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359047-forslag-til-nybakt-mamma-gave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snart tobarnsmor

Det slo meg brått hvor miljøavhengig slike gaver kan være. Sølvsmykkene har nok aldri vært inne i mitt miljø, ei heller barnevognskilt (ser at du ikke har planer om å kjøpe et slikt et, altså), og selv er jeg ikke i tvil om at jeg ville satt enormt mye større pris på en massasjetime eller andre "velværegaver" - ren luksus etter å ha hatt en medpassasjer i kroppen i nærmere ni måneder ;-) Men det viktige er jo hva venninnen din synes. Det er ikke flere mødre i omgangskretsen deres, da, sånn at du kan skule litt til dem?

Det slo meg brått hvor miljøavhengig slike gaver kan være. Sølvsmykkene har nok aldri vært inne i mitt miljø, ei heller barnevognskilt (ser at du ikke har planer om å kjøpe et slikt et, altså), og selv er jeg ikke i tvil om at jeg ville satt enormt mye større pris på en massasjetime eller andre "velværegaver" - ren luksus etter å ha hatt en medpassasjer i kroppen i nærmere ni måneder ;-) Men det viktige er jo hva venninnen din synes. Det er ikke flere mødre i omgangskretsen deres, da, sånn at du kan skule litt til dem?

Nei hun er den første som får barn faktisk :)

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om sånne mamma smykker selv.

Det må sies at hun lever et ganske lukseriøst liv fra før så det er vanskelig å finne på noe som er skikkelig luksus, men som ikke koster mange tusen. Men en massajsetime er selvfølgelig kurant.. men kanskje litt..uoppfinnsomt :-)

Annonse

Gjest Snart tobarnsmor

Nei hun er den første som får barn faktisk :)

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om sånne mamma smykker selv.

Det må sies at hun lever et ganske lukseriøst liv fra før så det er vanskelig å finne på noe som er skikkelig luksus, men som ikke koster mange tusen. Men en massajsetime er selvfølgelig kurant.. men kanskje litt..uoppfinnsomt :-)

Da vil du jo faktisk spille rollen som trendskaper :-)

Tro meg - kreativitet er oppskrytt når man ramler ut av fødestua med hår som ikke har vært klippet eller farget på månedsvis, blå ringer rundt øynene og en kropp som til tross for begrenset vektoppgang slettes ikke verken ser eller kjennes ut slik den gjorde ni måneder tidligere ;-) Følelsen av luksus man får av ting som spa, frisør (støtter helhjertet mariaflyflys forslag om å inkludere barnepass i gaven), massasje er ikke knyttet til originalitet eller kostnad, men til nytelsen ved å få noen få timer alene til ren egenomsorg - de første ukene har man nemlig en tendens til å gå rundt i ammeørske med gulp overalt og ungen enten i armene eller klistret til brystet ;-)

Når det er sagt, fikk jeg faktisk et smykke av min beste venninne da jeg fikk forrige barn - et nydelig, enkelt et i rav som var helt i tråd med min smak og som jeg visste bare var til meg :-) Det satte jeg stor pris på.

Onsdag1365380628

Det beste noen kunne gitt meg var en massasjetime eller time hos frisøren mens vedkommende trillet ungen en tur i halvannen time ;)

''

Det beste noen kunne gitt meg var en massasjetime eller time hos frisøren mens vedkommende trillet ungen en tur i halvannen time ;)

''

Så dyre gaver har jeg aldri fått og jeg kunne ikke engang drømt om at en venninne skulle gitt meg noe slikt i nybaktgave. Da jeg var nybakt mamma for noen år siden fikk jeg ingen gaver. Den lille fikk selvsagt gaver, men ikke dyre og flotte gaver slik jeg leser om her inne.

Tidene har nok endret seg litt..

''

''

Så dyre gaver har jeg aldri fått og jeg kunne ikke engang drømt om at en venninne skulle gitt meg noe slikt i nybaktgave. Da jeg var nybakt mamma for noen år siden fikk jeg ingen gaver. Den lille fikk selvsagt gaver, men ikke dyre og flotte gaver slik jeg leser om her inne.

Tidene har nok endret seg litt..

Da er vi to som ikke helt kjenner oss igjen her. Jeg har aldri kjøpt en mammagave må jeg innrømme. Jeg kjøper noe til den lille eller gir en blomst. Jeg synes faktisk det holder, jeg:)

Gjest Elextra

Ikke det du ønsker å høre, men jeg ville verken satt pris på mammasmykke eller barnevognskilt. Tror faktisk ingen av delene noensinne ville blitt brukt.

Antar sånt kanskje er mer populært blant yngre? - og du er uansett den som kjenner din venninne best :-)

Annonse

Jeg synes mamma-smykkene og barnevognskilt (om du i det hele tatt vurderer det, på tross av din gode smak) er harry ;)

Det enkle er ofte det beste. Om hun ikke har vaskehjelp til vanlig, kanskje dere kan kjøpe vaskehjelp som kommer ett par uker etter fødselen?

Gjest Elextra

Jeg synes mamma-smykkene og barnevognskilt (om du i det hele tatt vurderer det, på tross av din gode smak) er harry ;)

Det enkle er ofte det beste. Om hun ikke har vaskehjelp til vanlig, kanskje dere kan kjøpe vaskehjelp som kommer ett par uker etter fødselen?

''Jeg synes mamma-smykkene og barnevognskilt (om du i det hele tatt vurderer det, på tross av din gode smak) er harry ;)

''

My thought exactly! Ville aldri brukt noe slikt selv. Men ser det er pop blant helt unge mødre, og det er jo en viss mulighet for at jeg er utenfor målgruppen og ikke i stand til å vurdere! ;)

Ikke det du ønsker å høre, men jeg ville verken satt pris på mammasmykke eller barnevognskilt. Tror faktisk ingen av delene noensinne ville blitt brukt.

Antar sånt kanskje er mer populært blant yngre? - og du er uansett den som kjenner din venninne best :-)

Jeg tror noen av dere har misforstått :) Det har aldri vært snakk om å kjøpe barnevognskilt :-) (for en sær gave det ville vært). Jeg bare linket til en nettside som het barnevognskilt men de selger alt mulig rart :-)

Huff dette er vanskelig. Flere av mine kollegaer synes et smykke til mamma'n var en god idé (dog trengte det ikke være et "mammasmykke"). Men mulig jeg heller kjøper en spa behandling av noe slag.

Jeg har ikke lyst til å kjøpe noe praktisk, det overlater jeg til andre som kjenner henne :-)

Virker som mange av dere har misforstått :-) Eller kanskje jeg var litt uklas :)

Jeg bare linket til en nettside som het barnevognskilt.no, så det var aldri snakk om å kjøpe et barnevognskilt. Det ville vært en relativt sær gave ;-)

Når det gjelder mammasmykke så er jeg ikke helt tent på det heller. Men vurderer kanskje et annet (ekte) smykke av noe slag...

Gjest Elextra

Jeg tror noen av dere har misforstått :) Det har aldri vært snakk om å kjøpe barnevognskilt :-) (for en sær gave det ville vært). Jeg bare linket til en nettside som het barnevognskilt men de selger alt mulig rart :-)

Huff dette er vanskelig. Flere av mine kollegaer synes et smykke til mamma'n var en god idé (dog trengte det ikke være et "mammasmykke"). Men mulig jeg heller kjøper en spa behandling av noe slag.

Jeg har ikke lyst til å kjøpe noe praktisk, det overlater jeg til andre som kjenner henne :-)

Ok :)

Jeg synes et smykke var en god idé, men ville definitivt ikke valgt et mammasmykke. Man er stolt som nybakt mamma, men det er koselig ikke BARE å være mamma i denne perioden :). Hva med et moteriktig smykke fra Susanna G, Arts & Crafts eller lignende?

Virker som mange av dere har misforstått :-) Eller kanskje jeg var litt uklas :)

Jeg bare linket til en nettside som het barnevognskilt.no, så det var aldri snakk om å kjøpe et barnevognskilt. Det ville vært en relativt sær gave ;-)

Når det gjelder mammasmykke så er jeg ikke helt tent på det heller. Men vurderer kanskje et annet (ekte) smykke av noe slag...

Ja, skjønte at du ikke tenkte å kjøpe barnevognskilt - men jeg måtte bare nevne det i tilfelle ;)

Smykke høres fint ut :) Og noen liker jo mamma-smykker, men det er nok best om hun kan avgjøre akkurat det selv, for det oppfattes som litt harry blant enkelte (meg).

Ja, skjønte at du ikke tenkte å kjøpe barnevognskilt - men jeg måtte bare nevne det i tilfelle ;)

Smykke høres fint ut :) Og noen liker jo mamma-smykker, men det er nok best om hun kan avgjøre akkurat det selv, for det oppfattes som litt harry blant enkelte (meg).

Ja jeg er faktisk litt enig i at det er litt harry :-)

Såh.. da blir det ikke det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...