Gå til innhold

Lange uregelmessige menstruasjonssykluser

Anbefalte innlegg

Gjest Thuridur

Jeg er en 29 år gammel kvinne som sluttet med p-piller 10. august (2010) fordi jeg og samboeren min ønsker å få barn. Vi har ingen barn fra før. Jeg har brukt p-piller siden jeg var 20 år. Siden jeg sluttet med pillene har jeg kun hatt menstruasjon 2 ganger, med 8 og 10 ukers mellomrom. Testet med eggløsningstester sist syklus og fikk da positiv test 11 dager før mensen. Er det for tidlig å kontakte gynekolog i forhold til å undersøke hvorfor jeg har så lange sykluser? Kan clomifen være et alternativ, eller må jeg fortsette å vente og se om syklusene blir mer regelmessige? Det er nå 3 1/2 uke siden sist mens, fortsatt ingen positiv eggløsningstest.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis venter man ett år med utredning, men i din situasjon med klart unormale forhold, synes jeg at det kan være greit med en utredning (hormonprøver og ultralyd av eggstokkene) for evt. å finne forklaring på de sjeldne menstruasjoner. Clomifen kan absolutt være en mulighet til å få mer regelmessig eggløsning.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...