Gå til innhold

Svært sterke menstruasjonssmerter, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hele livet vært plaget av svært sterke mentruasjonssmerter. Så sterke at jeg blir invalidisert i flere dager hver måned. Og etterpå kommer migrenen. Har også så kraftige blødninger at det kan blø gjennom både tampong og bind. Forsøkte hormonspiral for 10 år siden, men måtte slutte etter en måned med høy feber og slapphet.

Nå er jeg 43 år, har født 2 barn, og ble også undersøkt for endometriose ved en laparaskopi (kikkhullsoperasjon i livmoren) for 4 år siden, uten at de fant noe galt. Jeg bruker 500 mg Naproxen på resept 3 ganger daglig, men det holder ikke smertene i sjakk, hjelper bare noe. Bruker ikke prevensjon, da min samboer har sterilisert seg, og jeg er redd for faren ved å bruke P-piller når man er over 40.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt smertene?

Finnes det annen type medisin jeg kan ta, eller kan jeg doble dosen med Naproxen?

Er det flere som har det sånn der ute, og hva gjør dere med det?

Tar imot alle råd & tips med STOR takk.

Hilsen en fortvilet

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...