Gå til innhold

Til Mette Moen: Uregelmessige og hyppige blødninger

Anbefalte innlegg

Hei Mette!

Jeg mistet min lille jente i uke 32 for ni måneder siden, ved alvorlig svangerskapsforgiftning. Hun ble tatt med hastekeisersnitt etter at hun var død.

Før jeg ble gravid hadde jeg regelmessige sykluser, på 32-35 dager.

Etter keisersnittet har det vært bare rot i systemet, syklusene mine har vært slik (antall dager fra første dag i mens til neste mens):

35, 24, 39, 42, 35, 17, 21, og 17.

Denne siste gangen fikk jeg lyserød utflod på dag 13(og fikk blod på papiret som jeg stakk inn i skjeden) som økte litt for hver dag, og i går (dag 17) blødde jeg "ordentlig". I dag kommer det veldig lite blod.

Hva er det som er galt med meg?

Vi prøver å bli gravid igjen, ønsker oss så inderlig et barn til, men det er jo umulig å prøve å treffe eggløsningen når menstruasjonen er så uregelmessig!

Burde jeg oppsøke gynekolog?

Har jeg ikke eggløsning i det hele tatt?

Hvorfor har syklusene forandret seg så veldig, og blitt så uregelmessige?

Håper du kan svare meg, jeg begynner å bli skikkelig bekymret, for ikke å si frustrert....

Vennlig hilsen

ei jente på 26 år

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har tilsynelatende ujevn eggløsning, evt manglende eggløsning. Det kan ha forskjellige årsaker. Jeg vil anbefale deg en henvisning til gynekolog for utredning og evt behandling. Man kan stimulere eggløsning med tabletter.

Lykke til med å bli gravid, og husk at det er spesielt i første svangerskap det er risiko for svangerskapsforgiftning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...