Gjest Temmelig undrende Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Kine menssykluser har alltid vært så korte. Det var pga av det at jeg begynte med p-piller i veldig ung alder, for mange år tilbake. Nå er jeg voksen, gift, og ønsker å bli gravid. Jeg har fulgt med syklusene mine litt, og undrer meg ganske mye her, for som regel er de såpass korte at dersom det er tilfelle at eggløsning ALLTID skjer fjorten dager før ventet mens, dvs før mensen kommer, da, så har min eggløsning pleid å måtte finne sted allerede når første mens begynner, dvs MENS jeg har mensen? Det høres sikkert rart ut, men jeg har alltid pleid å ha to menstruasjoner pr måned. Dette tok jeg kontakt med lege for, da jeg var ung, men han mente det ikke var noe å gjøre, det betydde jeg bare var mer fruktbar, og gav meg p-piller slik at den stabiliserte seg. Men uten piller igjen, er den like hyppig. Vil du tro at eggløsning skjer hos meg et par dager etter at mensen har begynt? Pleier blø ca fem dager. Blir liksom så rart å skulle prøve å lage baby MENS jeg har mensen, liksom. Sikkert forvirrende, men dette er meg. Har alltid vært slik. Og skjer eggløsning fjorten dager før mensen begynner, er dette ofte oppi mensen før der igjen, så... Hvordan skal vi kunne bli gravide? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35927-eggl%C3%B8sning-og-mens-p%C3%A5-samme-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 La det først være sagt: Dine menssykler nå har ikke sammenheng med at du tidligere har brukt p-piller! Hvis du har blødning to ganger per måned er den ene blødning sikkert en eggløsningsblødning. Jeg synes du skal få en sjekk hos en gynekolog, en blodprøve vil avsløre om du har normal eggløsning. Hvis du har menstruasjon med 2-3 ukers intervall har du neppe eggløsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35927-eggl%C3%B8sning-og-mens-p%C3%A5-samme-tid/#findComment-137864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.